Raskaus ja päänsärky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamu13
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamu13

Jäsen
21.04.2013
46
0
6
Onko kokemuksia raskausajan päänsärystä? Mulla rv 16 menossa ja nyt on jo pitkänaikaa jatkunut voimakas kokopäiväinen päänsärky, eikä oo panadolikaan auttanu..Soitin neuvolaan tänään, niin sanoivat et pitää lepäillä ja ottaa tonnisiapanadoleja ja jos ei ala auttaa nii soittaa parinpäivän päästä uudestaan..

Raskausmyrkytyskeen liittyy päänsärky, mutta jos ei muita oireita oo (näköhäiriöt yms) niin tuskin sitä on. Mulla ainakin auttoi alkuraskaudessa päänsärkyyn paratabs.

Hui, niitä tonnisia panadoleja ei kannata ottaa montaa. Oletko muistanut juoda tarpeeksi tai oletko yksi heistä, jotka reagoivat säiden muutoksiin päänsäryllä? Saatko levättyä tarpeeksi? Onko turvotusta?

Ei kyllä yleensä oo ollu mitään, vaikka säät muuttuukin :) Oon levänny ja juonu tarpeeks , eikä oo mitää järetöntä turvotusta..ehkä se sitte on vaa jotai hormoneista johtuvaa..ei kyllä kehtais noita panadolejakaa mielinmäärin vetää..

Hui, niitä tonnisia panadoleja ei kannata ottaa montaa. Oletko muistanut juoda tarpeeksi tai oletko yksi heistä, jotka reagoivat säiden muutoksiin päänsäryllä? Saatko levättyä tarpeeksi? Onko turvotusta?

Mulla on rv 16 ja hirveä niska-hartia jumi. En voi muuta kuin maata, sillä pää on niin kipeä. Terkkari suositteli muutaman päivän kuuria 1000mg panadolia 2 kertaa päivässä.

Minä kärsin koko alkuraskauden järkyttävistä päänsäryistä (päivittäin) enkä edes ottanut enää panadolia, kun ei niistä mitään apua ollut. Niistä kyllä muutenkaan mitään apua ole minulle koskaan ollut.

Mutta tuohan on tosi yleistä 1. kolmanneksella, en huolestunut missään vaiheessa. Ei tuossa vaiheessa raskausmyrkytyksestäkään oikein pelkoa ole, harvemmin sen tuossa vaiheessa oireilee, loppuraskaudesta vasta (vaikka minäkin olin ns. riskiryhmässä). Muistan kuinka istuin töissä ja tuijotin tietokoneen näyttöä (tuijotin siis "tyhjyyteen") useamman tunnin päänsäryn kourissa ja mietin, että tällaistako tämä raskaana oleminen sitten on :D

Yhteistyössä