Raskaus ja mahan muoto? Näkyykö raskaus joskus takaapäin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikamahasta tytön synnyttänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poikamahasta tytön synnyttänyt

Vieras
Vanhan uskomuksen mukaan poikamaha on edessä eikä näy takaapäin että olis raskaana. Mä oon miettinyt, että näkyykö joillain muka oikeasti raskausmaha takaa päin, oli tyttö- tai poikamaha? (Jos ei nyt oteta mukaan monikkoraskauksia) Ehkä sit silloin jos sikiö on poikkitilassa, mutta se on aika harvinaista kai.

Mua ärsytti, et monet sanoi mulle raskausaikana, että on ihan varmasti poika, kun on "poikamaha".

Kai se tarkottaa enempi sitä, että tyttömaha levii lanteille. Poikamahat törröttää pystyssä eteenpäin.
Ainakin omalla kohdalla se on pitänyt paikkaansa. Tytöistä on levinny vähän lanteillekkin enempi kannettavaa.. :D

Mulla oli sellanen pinkee "kananmuna" se maha, ei todellakaan huomannut takaa tai välttämättä edes edestä, että olen raskaana. Ns poikamaha siis oli minulla, mutta tyttären synnytin ja sen tiesin jo rakenneultrasta lähtien.
Siksi naurattikin ne "aivan selvä poikamaha"-kommentit.

Samaan aikaan raskaana olleella äidilläni taas oli ns. tyttömaha, eli "levisi" lanteille ja näkyi takaapäinkin, että on raskaana. Ja joka suuntaan. :D

Olin kaverin kans yhtä aikaa raskaana, sen maha alkoi kasvaan heti kumpua eteenpäin (poika tuli) ja mulle tuli ensin jenkkakahvat (tyttö). Meidän mahanympärys oli n. 8kk paikkeilla ihan sama vaikka ihmisten silmiin mun maha oli paaljon pienempi kuin kaverin. Mun kokemuksella tässä siis on perää. Ja mun raskauden siis nimenomaan alkuun näki takaa kun ikinä ennen ei jenkkakahvoja ollut.

Yhteistyössä