Itse treenasin viime raskaudessa melko normaalisti 39 viikolle asti. Käytännössä se tarkoitti punttisalia, uintia ja kävelyä. Tais kyllä lisätä turvotusta, kun en muutenkaan levännyt.
Nykyään treenaan huomattavasti monipuolisemmin ja rankemmin: spinning, step, erilaiset tanssitunnit, pump, juoksu... Olen muuttanut treeniä sillä lailla (nyt vasta yhdeksän viikkoa kasassa), että en enää juokse, käy stepissä tai esim. combatissa. Vältän siis kaikkea lantionpohjan rasitusta, koska siinä on heikkoutta. Kierrän myös tunnit, jossa syke nousee väkisinkin tosi korkeaksi. Esim. joku combat on sellainen, että on vaikea tehdä maltillisesti, koska ei käytetä painoja tms. joita voisi vähentää... Kävelyä olen lisännyt.
Vatsan treenaaminen askarruttaa, alunperin ajattelin, että 12-viikolta jätän perus ylösnousut pois ja sen sijasta teen hooveria tms. Katsotaan nyt miten tuo vatsa alkaa kasvamaan. Jos Luoja suo ja raskaus jatkuu, niin yritän löytää jonkun asiantuntijan ja kysellä tarkkoja ohjeita. En yritä raskauden aikana kohotaa kuntoa, vain ylläpitää, mutta en halua heikentää kuntoa yhtään enempää kuin on pakko. Erityisesti vatsalihaksista haluisin pitää huolta niin hvyin kuin mahdollista.
Sykemittari löytyy, mutta olen siitä lomalla

Pitää ottaa käyttöön ja selvittää oma raskauden aikainen maksimisyke. Oon ajatellut, että tässä raskaudessa keventäisin loppua kohden enemmän kuin viimeksi, ehkä korvaan jotain pilateksella ja uinnilla. Ja lepään! Viimeksi en sitä suosiolla tehnyt... Palautuminen oli tosi hidasta. Ja ne turvotuksetkin kaameet.
Olisi kiva kuulla muiden liikkuvien odottajien tunnelmia!