raskaus ja laihdutus

  • Viestiketjun aloittaja emmili
  • Ensimmäinen viesti
emmili
Niin eli raskauden alussa painoa on jo 90 ja pituutta 178. Elikkäs en haluais tän raskauden aikana lihoa ihan hirveesti. Edellisestä tuli 25 ja niistä vielläkin jäljellä 16 huh huh. No kertokaas joku jos on kokemuksia et voiko laihtua raskauden aikana jos syö todella terveellisesti koko ajan..
 
Tällaisen sulle googlasin nopsasti:

http://www.mammadieetti.net/ohjeet/raskaus.htm

kokeile hakea myös raskausajan ruokavalio -sanalla niin saat ohjeita. Nythän on hyvä syy välttää roskaruokaa kun on pieni suojissa ;)
 
mie lihoin ekassa raskaudessa 22kg ja seuraavassa sokerirasitus testi näytti punaista eli minulle oli puhjennut raskausdiabetes. sen ensihoito on terveellinen ruokavalio, jonka löydät tällä laihdutus-otsakkeen alta ja sieltä sokeriklubi. ruokavalio ei ole mitenkään erikoinen, vaan se sellainen, miten kaikkien pitäisi yleensäkin syödä.
 
lisään tuohon edelliseen siis viel, että voi laihtua raskauden avulla, eikä siitä ainakaan haittaa ole, jos on ennestään ylipainoa (kuten miulla).
lihoin jo hurjana, mutta ruokavalion avulla olen laihtunut 7-8 kg eli lähtöpainon päälle on kertynyt vaan 1-2kg. viikkoja on 35 ja vauvan kasvu huitelee yläkäyrällä, eikä ole yhtään hidastunut (vaikka tässä tapauksessa se olisi jopa toivottavaa).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 15:44 vilma kirjoitti:
mun kaveri jotain 170 cm ja paino ennen raskautta 77... se ei lihonu raskaus-aikana ja kun vauva syntyi se oli -10kg laihempi... :eek: ei mee mun jakeluun... :/
Mulle tuli raskauskiloja +5, ja kuukausi synnytyksestä painan viis kiloo vähemmän kuin ennen raskautta. Eli kymmenen kiloa on lähtenyt! Oli tosin mistä lähteekin :ashamed:
 
mä en lihonu tokan raskauden aikana kuin 10 kiloa (ekalla 15kg).mä kävin kävelyllä ja katoin vähä mitä syön.mulla oli aivan kauheet himot sipsiin ym.roskaruokaan mutta en aina antanu himoilleni periks vaan herkuttelin viikonloppuisin vaan.se oli mun karkki ja sipsi päivä.nauti kiloistas ja murehdi niitä sitten kun olet vauvan saanu.ehkä voit lenkkeillä sit vauvan kaa. =)
 

Yhteistyössä