raskaus ja hengenahdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Siis olen viikolla 30 ja tuntuu etten saa henkeä. Työterveyslääkäri määräsi jotain astmalääkettä mutta ei auta yhtään. Painaako se vauva näin pahasti keuhkoja vai mikä hitto mulla on. Onks kokemuksia ja vinkkejä. Kai se täytyy tilailla lääkäriäkin, mut jos jollain on kokemuksia..

Mua ahisti kovin, lähettivät keuhkopolille mutta ei sieltä mitään löytynyt. Ahistus loppui kun vauva tuli ulos. Vissiin se painaa sitten keuhkoja. jos ei pyörrytys tule niin ei kai se ole vaarallista.

Mulla painoi vauva niin pahasti, että olo tuntui 50 kg ylipainoiselta ja täysin rapakuntoiselta. Ei kulkenut henki sisään eikä ulos. Sitten kun vauva syntyi, alkoi happi soljua tavalliseen tahtiin. Koita ottaa iisisti, jos ei muu auta, mutta käy toki lekurilla. Kysy vaikka PEF-mittausta, niin on jotain näyttöä.

Mulla närästys tuntui hengenahdistuksena. Ensin laitoin astman piikkiin, mutta kun ei lääkkeet auttanu niin äitini käski kokeilla rennietä. Ja jo loppui ahdistus =)

Täällä kanssa henkeä ahdistaa, rv 29+3 menossa. Sf-mitta oli pompannut ylimmälle käyrälle ja vauva on perätilassa.
Kärsin myöskin tosi kovasta närästyksestä mikä kanssa ahdistaa..

Mulla on ahdistanut henkeä myös pitemmän aikaa, nyt flunssaisena entistä enemmän. Olen joutunut nukkumaan nenä kiinni avoimessa ikkunassa, koska vasta silloin tuntuu, että happea saa tapeeksi. Mulla hengenahdistus saa aikaan pienen paniikkikohtauksen, jolloin sängystä on ollut pakko nousta ylös ja avata parvekkeen ovi. Muutenkin yöunet on tosi katkonaisia eikä hyvää asentoa meinaa löytyä millään. Selällään nukkuminen on täysin mahdotonta. Rullailen myös eri huoneiden välillä metsästäen parasta nukkumapaikkaa. Nämä ovat näitä raskauden ihanuuksia. Raskausviikkoja on nyt takana 38+3, eli onneksi loppusuoralla mennään.

Itsellä ollut n. rv 25 asti ja olen diagnosoinut sen raudanpuutteeksi... Nyt jo kolmas rautakuuri menossa, edelliset auttoivat jonkin aikaa hengittämiseen. Tuntuu siis kuin hengästyttäisi koko ajan, sydän hakkaa ja heikottaa. :/ Pari päivää sitten aloitin tuon rautakuurin taas ja nyt odottelen että olo helpottuis hieman.