Zumba ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukkuu

Vieras
joo joo tiiän erittäin hyvin että raskaus ei oo sairaus.
Mutta onko jollain kokemuksia zumbasta raskausaikana? Millasia kokemuksia?

Mua vaan ottaa päähän kun kaikki hokee että "se ja se on vaarallista, hyppiminen on vaarallista" jne plaaplaaplaa.

Mutta joo. Oisko siinä hyvä liikuntalaji raskaana olevalle? :)

Meidän zumbaryhmissä ei oo pakko hyppiä. Joten jos zumbata haluaa niin tekee keveämpiä versioita liikkeistä. Mä ainakin saan niilläkin hien pintaan vaikken oo raskaana. :D

mä kävin kuukausi sitten viimeks zumbaamassa ja raskaus on nyt puolivälissä, koin sen tunnin aika epämiellyttäväksi. Kuitenkin toi zumba sisältää aika paljon kaikkea lantion ketkutusta yms. niin mulla tuntui koko ajan että paikat hölskyy ja se oli kyllä jotenkin ilkee fiilis. Joten en mene enää tän raskauden aikana uudelleen, kuitenkin oon saanut sen ohjeen liikunnan kanssa, että voi harrastaa jos tuntuu hyvältä, jos epämiellyttävältä, niin ei ole sitten hyväksikään. Joten jätän suosiolla väliin ja jatkan raskauden jällkeen taas!

ai niin unohtui vielä sanoa, että tosiaan yritin ottaa iisimmin ja välttää niitä liikkeitä, jotka tuntui pahalta, mutta niitä oli sitten kaiken kaikkiaan niin paljon, että oisin saanu aika paikallani pyöriä ilman. Joten tuntui siltä, että ehkä joku muu tanssitunti vois toimia zumbaa paremmin, en saanut yhtään hikeä pintaan kun yritin niitä epämukavia liikkeitä välttää.

Mä zumbasin alkuraskaudessa, keskiraskaudessa jouduin kipeiden supistelujen takia olemaan aika paljon levossa, mutta nyt loppuraskaudessa oon taas aloittanut zumbailun. Hyvin sujuu, osaa liikkeistä pitää vaan muuntaa itselle sopiviksi (hyppimiset jättää pois ja ketkutukset tehdä vähän hillitymmin). :)

Yhteistyössä