Eli olen raskaana 8+ ja tekee ihan kauheesti koko aika energia juomia. Onko mitään sallittua määrää paljon sitä voisi raskaana juoda? Vaiko ei ollenkaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
En voi käsittää energiajuomien juomista lainkaan. En vanhempia, jotka antaa lastensa niitä kitata, enkä vanhempia, jotka itse niitä kittaa.
Anteeksi ap että kysyn, mutta eikö järki jo sano, ettei se voi olla vauvalle hyväksi?
Sanoo kyllä :ashamed: Mutta voikun sitä tekee aamusta iltaan niin kovasti mieli. Normaalisti juon niitä todella todella harvoin ja silloinkin maun vuoksi.
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25542013:mie olen onnistunut torjumaan batteryn himoni, mutta nyt olen sitten koukussa dr pepperiin :ashamed: ja frezzoja tulee kitattua pari pulloa päivässä..
tosin normaaleja päiväkahveja, aamukahveja tms en sitten juo ollenkaan koska en pidä "paljaasta" kahvista
Muistattehan ettei sitä kofeiinia saa ihan holtittomasti nauttia, kahvijuomat, teet, energiajuomat...
Himot on kauheita mut älä vaan sorru noihin juomiinTäällä on ihan varmasti niitä joiden mielestä jäteöljyn juomisestakaan ei ole vauvalle haittaa.
Voivoi kun ei enää voikaan es-pärinöissä spurdoilla
![]()
tai juo kahvia
tai ota kofeiininappeja, saa apteekista n. 3,50e/100kpl
Ai mistä lähtien minulla on ollut munat?Miks ihmeessä joisin kahvia, kun se on pahaa? Tai söisin kofeiininappeja? Jos yhtään lukasit ketjua, niin huomasit myös varmaan, että himo on siihen makuun ja tuoksuun. Mutta eihän mies voi tällästä ymmärtää![]()
Ai mistä lähtien minulla on ollut munat?
Mä olen kyllä juonut koko raskausajan.
Elintarvikeviranomaiset, mm. Evira ja EU:n SCF, pitävät odottaville äideille kofeiinisaannin turvallisena ylärajana 300mg/vrk. Energiajuomien käyttöön liittyvä suositus lähtee siitä, ettei tätä ylärajaa tietämättä ylitettäisi. Ei ole olemassa näyttöä siitä, että suosituksen ylittäväkään saanti olisi haitallista sikiön kehitykselle. Patrik Borg, UKK-instituutti: "Varoituslauseke on tölkissä varmuuden vuoksi. Kohtuus käytössä!"