Raskaus ja autoilu. Pystyitkö ajamaan autolla ihan viimeisille viikoille asti?

• Viestiketjun aloittaja mietin vain
  • Ensimmäinen viesti
mietin vain
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22195434:
En muista enää viikkoja, mut vähensin joskus 34 tms. ja lopetin kokonaan 36-37 tms. Jotain lyhyttä kauppaan ja takas tai kaverille ja takas saatoin ajaa, mut sittenkin mies tuli laittamaan mulle penkin säädöt ensin...

Milläs viikoilla sitä jäädään äippälomalle?

Onko se rv 36?

Milläs viikoilla sitä jäädään äippälomalle?

Onko se rv 36?
Se riippuu ihan susta ja siitä, miten loppu menee. Voi jäädä 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa, mut normaalisti 30 arkipv ennen. Mut monet pitää esim. vuosilomia yms. siinä, et alottavat jo pari viikkoa aiemmin. Ja osa joutuu jäämään saikulle siinä aiemmin eli eka saikkua ja siitä suoraan äitiyslomalle.

mieitn vain
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22195502:
Se riippuu ihan susta ja siitä, miten loppu menee. Voi jäädä 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa, mut normaalisti 30 arkipv ennen. Mut monet pitää esim. vuosilomia yms. siinä, et alottavat jo pari viikkoa aiemmin. Ja osa joutuu jäämään saikulle siinä aiemmin eli eka saikkua ja siitä suoraan äitiyslomalle.

Minua on vaan tässä alkuraskaudessa mietityttänyt töissä jaksaminen loppuun asti.
Ilman todella painavaa syytä en haluaisi jäädä saikulle töistä ennen äitiysloman alkua.
Tuo lomien pitäminen ennen äippälomaa voisi jelppiä viimesillä viikoilla paljonkin :)

Ongelmana vain ovat pitkät työpäivät, ilman kunnollisia taukoja/mahdollisuutta työpaikkaruokailuun, ja pitkät matkat, joita joudun ajamaan (satojakin kilometrejä päivässä)

nyt rv 35 ja jo pari viikkoa ollu silleen, että vältän pitkiä matkoja.
Yhtäkkiä saattaa tonne nivusiin tai johonki tulla kaamea kipu ja ajaminen on tuskaa sillon. Lisäksi tärinä aiheuttaa suppareita aika tavalla..

Mahtuminen riippuu ihan auton mallista ja toisissa on enemmän tilaa ku toisissa, pakettiautolla ollu tähän mennessä paras ajaa =)

mietin vain
Eikö linjoilla ole ketään joka joutuu ajamaan ihan oikeasti PALJON autolla...??

Teidän kommentit raskausajan autoilusta kiinnostaisivat minua erityisesti, koska itse ajan toisina päivinä jopa 200-350 km/pvä.

Sulla voi tulla toisenlainen ongelma vastaa kuin tuo ratin taakse mahtuminen.

Mulla oli sitä viime raskaudessa ja nyt jo myös tässä raskaudessa ja haittaa nimenomaan pitkillä matkoilla. Nimittäin supparit.

Jostain syystä se autossa istuminen tai se asento, miten siinä istutaan, on omiaan aikaansaamaan suppareita (kuulemma tuo on yleistä). Viimeksi se oli mulle ongelma, koska supisteli muutenkin herkästi. Nytkin tulee joka kerta muutamia supistuksia, mutta asentoa vaihtamalla menee ohi (ja ei muutoin ole liikaa, joten ei haittaa niin). Ajaessa on tietty hankalampi alkaa sitä asentoa säätämään, mut useimmiten mä istun nykysin pitkillä matkoilla siinä toisella puolella. :D

Ei kannata ressata ennen kuin näet, miten homma sujuu. :) Voi hyvin olla, ettei ole mitään ongelmaa. Ja jos on, niin sit sen mukaan.

Eikö linjoilla ole ketään joka joutuu ajamaan ihan oikeasti PALJON autolla...??

Teidän kommentit raskausajan autoilusta kiinnostaisivat minua erityisesti, koska itse ajan toisina päivinä jopa 200-350 km/pvä.
Mikä on paljon? Itse ajoin kaikki työmatkat, tosin kerrallaan vain puoli tuntia, mutta kuitenkin. 300 kilsan reissu tehtiin miehen kanssa joskus rv 36 paikkeilla, muta istuin kyydissä. Toisaalta olisin varsin hyvin voinut ajaakin. Itse en näe edes pitkän matkan ajamisessa ongelmaa, koska aina voi pitää taukoja. Ja eipä sitä voi toisaalta tietää etukäteen miten kroppa reagoi, mutta mä oisin pystyny ajamaan pidempääkin matkaa.

Ajoin viimeiseen asti,mutta ei se kovin mukavaa ollut,saikulle jäin noin rv 28 ja sen viimeisen viikon töissä jaoin postia auton kanssa ja se oli aika tuskaista kyllä.Mielummin siis istuin kyydissä lopussa,maha oli aika iso ja ajoasennossa vauva oli aika ikävästi,meistä ei tainnut kumpikaan järin paljon nauttia.

mietin vain
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22195761:
Sulla voi tulla toisenlainen ongelma vastaa kuin tuo ratin taakse mahtuminen.

Mulla oli sitä viime raskaudessa ja nyt jo myös tässä raskaudessa ja haittaa nimenomaan pitkillä matkoilla. Nimittäin supparit.

Jostain syystä se autossa istuminen tai se asento, miten siinä istutaan, on omiaan aikaansaamaan suppareita (kuulemma tuo on yleistä). Viimeksi se oli mulle ongelma, koska supisteli muutenkin herkästi. Nytkin tulee joka kerta muutamia supistuksia, mutta asentoa vaihtamalla menee ohi (ja ei muutoin ole liikaa, joten ei haittaa niin). Ajaessa on tietty hankalampi alkaa sitä asentoa säätämään, mut useimmiten mä istun nykysin pitkillä matkoilla siinä toisella puolella. :D

Ei kannata ressata ennen kuin näet, miten homma sujuu. :) Voi hyvin olla, ettei ole mitään ongelmaa. Ja jos on, niin sit sen mukaan.

Minä olen nyt vielä tässä vaiheessa niin tietämätön, että kyselen tyhmiä...

Mutta siis, mitä haittaa supistuksista on, vai onko niistä haittaa?
Eikös se vaan maha "kovetu" hetkeksi.
Jos ne eivät siis ole kivuliaita.

mietin vain
Mikä on paljon? Itse ajoin kaikki työmatkat, tosin kerrallaan vain puoli tuntia, mutta kuitenkin. 300 kilsan reissu tehtiin miehen kanssa joskus rv 36 paikkeilla, muta istuin kyydissä. Toisaalta olisin varsin hyvin voinut ajaakin. Itse en näe edes pitkän matkan ajamisessa ongelmaa, koska aina voi pitää taukoja. Ja eipä sitä voi toisaalta tietää etukäteen miten kroppa reagoi, mutta mä oisin pystyny ajamaan pidempääkin matkaa.
Itse pidän paljona sitä, minkä verran itse ajan, noin 45 tkm/vuosi.

Eli työmatkat vaihdellen 30 min - 2 tuntia/suunta.

Minä olen nyt vielä tässä vaiheessa niin tietämätön, että kyselen tyhmiä...

Mutta siis, mitä haittaa supistuksista on, vai onko niistä haittaa?
Eikös se vaan maha "kovetu" hetkeksi.
Jos ne eivät siis ole kivuliaita.
Niitä ei saa tulla liikaa eli ne ei saa liian aikaisessa vaiheessa ruveta säännöllisiksi, jotta ei vauva synny ennen aikojaan. Ei siis se kipu (ovatko kipeitä vai eivät) vaan ylipäätänsä niitä ei saa alkaa tulla muutaman minsan välein. Ja helpostihan ne sitten muuttuu kipeiksi ja säännöllisiksi...

Jaa, saa nähdä kuinka pitkälle pystyn töitä tekemään, kilometrejä kertyy työvuoron aikana noin 300-450km. Työhön sisältyy jonkin verran nostamisia. Bonuksena vielä yövuorossa. Ajoasento on alkanut tuntumaan jo aavistuksen epämiellyttävältä, penkkiä saa säätää joka päivä siitä totustusta asennosta. :)

Yhteistyössä