Joo, mut pidemmillä matkoilla alko painamaan lantiossa sen verran et jos vaan pidemmät matkat joku muu ajo niin hyvä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22195434:En muista enää viikkoja, mut vähensin joskus 34 tms. ja lopetin kokonaan 36-37 tms. Jotain lyhyttä kauppaan ja takas tai kaverille ja takas saatoin ajaa, mut sittenkin mies tuli laittamaan mulle penkin säädöt ensin...
Se riippuu ihan susta ja siitä, miten loppu menee. Voi jäädä 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa, mut normaalisti 30 arkipv ennen. Mut monet pitää esim. vuosilomia yms. siinä, et alottavat jo pari viikkoa aiemmin. Ja osa joutuu jäämään saikulle siinä aiemmin eli eka saikkua ja siitä suoraan äitiyslomalle.Milläs viikoilla sitä jäädään äippälomalle?
Onko se rv 36?
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22195502:Se riippuu ihan susta ja siitä, miten loppu menee. Voi jäädä 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa, mut normaalisti 30 arkipv ennen. Mut monet pitää esim. vuosilomia yms. siinä, et alottavat jo pari viikkoa aiemmin. Ja osa joutuu jäämään saikulle siinä aiemmin eli eka saikkua ja siitä suoraan äitiyslomalle.
ajoin juu viimesille viikoille asti.
tuttava ajoi itse jopa synnärille, (synnytti ihan normisti)
Mikä on paljon? Itse ajoin kaikki työmatkat, tosin kerrallaan vain puoli tuntia, mutta kuitenkin. 300 kilsan reissu tehtiin miehen kanssa joskus rv 36 paikkeilla, muta istuin kyydissä. Toisaalta olisin varsin hyvin voinut ajaakin. Itse en näe edes pitkän matkan ajamisessa ongelmaa, koska aina voi pitää taukoja. Ja eipä sitä voi toisaalta tietää etukäteen miten kroppa reagoi, mutta mä oisin pystyny ajamaan pidempääkin matkaa.Eikö linjoilla ole ketään joka joutuu ajamaan ihan oikeasti PALJON autolla...??
Teidän kommentit raskausajan autoilusta kiinnostaisivat minua erityisesti, koska itse ajan toisina päivinä jopa 200-350 km/pvä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22195761:Sulla voi tulla toisenlainen ongelma vastaa kuin tuo ratin taakse mahtuminen.
Mulla oli sitä viime raskaudessa ja nyt jo myös tässä raskaudessa ja haittaa nimenomaan pitkillä matkoilla. Nimittäin supparit.
Jostain syystä se autossa istuminen tai se asento, miten siinä istutaan, on omiaan aikaansaamaan suppareita (kuulemma tuo on yleistä). Viimeksi se oli mulle ongelma, koska supisteli muutenkin herkästi. Nytkin tulee joka kerta muutamia supistuksia, mutta asentoa vaihtamalla menee ohi (ja ei muutoin ole liikaa, joten ei haittaa niin). Ajaessa on tietty hankalampi alkaa sitä asentoa säätämään, mut useimmiten mä istun nykysin pitkillä matkoilla siinä toisella puolella.
Ei kannata ressata ennen kuin näet, miten homma sujuu. Voi hyvin olla, ettei ole mitään ongelmaa. Ja jos on, niin sit sen mukaan.
Itse pidän paljona sitä, minkä verran itse ajan, noin 45 tkm/vuosi.Mikä on paljon? Itse ajoin kaikki työmatkat, tosin kerrallaan vain puoli tuntia, mutta kuitenkin. 300 kilsan reissu tehtiin miehen kanssa joskus rv 36 paikkeilla, muta istuin kyydissä. Toisaalta olisin varsin hyvin voinut ajaakin. Itse en näe edes pitkän matkan ajamisessa ongelmaa, koska aina voi pitää taukoja. Ja eipä sitä voi toisaalta tietää etukäteen miten kroppa reagoi, mutta mä oisin pystyny ajamaan pidempääkin matkaa.
Niitä ei saa tulla liikaa eli ne ei saa liian aikaisessa vaiheessa ruveta säännöllisiksi, jotta ei vauva synny ennen aikojaan. Ei siis se kipu (ovatko kipeitä vai eivät) vaan ylipäätänsä niitä ei saa alkaa tulla muutaman minsan välein. Ja helpostihan ne sitten muuttuu kipeiksi ja säännöllisiksi...Minä olen nyt vielä tässä vaiheessa niin tietämätön, että kyselen tyhmiä...
Mutta siis, mitä haittaa supistuksista on, vai onko niistä haittaa?
Eikös se vaan maha "kovetu" hetkeksi.
Jos ne eivät siis ole kivuliaita.