Raskaus 44-vuotiaana.Mitä tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
hmm
joillakin saattaa olla hyvinkin toivottu, ja siis ehdottomasti toimiva juttu.
itse 28v ja 4 lasta, lisää ei todellakaan toiveissa, joten menisihän siinä aika moni juttu ihan uusiksi jos 44v vielä yksi ilmoittaisi tulostaan... luultavasti en kuitenkaan pystyisi keskeytystä tekemään, muutenkin ajatuksena että ei maailma lapsiin kaadu, kaikesta selvitään kyllä.
 
minnaryyni
Lapsen tekisin. Odotan ite kolmatta, ikää 41 v. Ehkä neljäskin vielä, jos tuntuu, et jaksaa. Ennestään 5- ja 3- vuotiaat lapset, eli myöhään pääsin aloittamaan.
 
Huom
Minä en käsitä, miksi joku olisi valmis aborttiin vain siksi, että äiti on nelikymppinen. Siis sellainen, jolla on itsellään lapsia. Monia muita syitä vielä ymmärrän, mutta en iän takia.
 
Selkis
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mietin tuota riskien määrää.Lapselle ja itselle.ja sitten sitä että nämä vanhemmat jo olevat lapset jäisivät ilman äitiä jos riski jo kovin suuri.
Eipä siinä kai sen isompaa menehtymisen riskiä ole kuin nuoremmallakaan. Riskit on toisenlaisia...
 
ei
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä en käsitä, miksi joku olisi valmis aborttiin vain siksi, että äiti on nelikymppinen. Siis sellainen, jolla on itsellään lapsia. Monia muita syitä vielä ymmärrän, mutta en iän takia.
Mä en halua olla raskaana tuon ikäisenä.
En minäkään ja veikkaan että mulla on jo lapsenlapsia tuossa iässä.
 
vieras
aborttia en tekisi, mutta en todellakaan tolla iällä enää halua lapsia- eiköhän me hoideta jjossain vaiheessa niin ettei vahinkoja enää pääsekään käymään. aborttiin en todellakaan pystyisi mutten halua noin "vanhana" aloittaa alusta. eihän 44v vanha ole mutta lapsia saamaan kyllä. kuuskymppinen olis et nuorin lähtis omille teille..
 
maissihiiri
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä en käsitä, miksi joku olisi valmis aborttiin vain siksi, että äiti on nelikymppinen. Siis sellainen, jolla on itsellään lapsia. Monia muita syitä vielä ymmärrän, mutta en iän takia.
Mä en halua olla raskaana tuon ikäisenä.
En mäkään haluais, olen saanut ekan lapsen 20vuotiaana, ja ajattelen, että sitten taas 40+ ikäisenä mulla on oikeus nauttia ihan omasta elämästä ja oon kuitenkin suht nuori sitten kun lapset on täysikäsiä. Itsekästä, myönnän kyllä.
 
höh
Pitäisin lapsen tietenkin -ellen sitten yhtään kokisi haluavani lasta silloin. Joten mun päätös riippuisi siitä haluanko lapsen vai en, iällä ei olisi mun päätökseen mitään vaikutusta.

Äitini sai kolme lasta yli nelikymppisenä, viimeisen ollessaan 46 -vuotias. En voi käsittää mikä 'tabu' tämä nyt olisi. Ainahan naiset ovat yli nelikymppisinä lapsia saaneet. Myös mummoni molemmista suvuista ovat saaneet kuopuksensa yli nelikymppisinä. Maalla aiemmin kun perheet oli isoja naiset jatkoivat lisääntymistään pitkälle...
 

Yhteistyössä