Raskaus 44-vuotiaana.Mitä tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
vieras
En pystyisi aborttiin nyt kun lapsia jo on. En pystyisi kun tiedän miten ihania ne lapset ovat. En vaan pääsisi yli abortista, en millään järkisyillä tai oman elämän haluamisellakaan. Joten muokkaisin elämäni sellaiseksi, että lapsi saisi tulla.
 
neljäkymppinen
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä en käsitä, miksi joku olisi valmis aborttiin vain siksi, että äiti on nelikymppinen. Siis sellainen, jolla on itsellään lapsia. Monia muita syitä vielä ymmärrän, mutta en iän takia.
Mä en halua olla raskaana tuon ikäisenä.
Sitä vaan on vaikeeta ennustaa tuonne tulevaisuuteen...mäkin "tiesin" alle kolmekymppisenä kahden lapsen äitinä, etten enää koskaan halua lapsia. Nyt oon päälle nelikymppinen neljän lapsen äiti :) Elämä on...
 
cc
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä en käsitä, miksi joku olisi valmis aborttiin vain siksi, että äiti on nelikymppinen. Siis sellainen, jolla on itsellään lapsia. Monia muita syitä vielä ymmärrän, mutta en iän takia.
Mä en halua olla raskaana tuon ikäisenä.
En mäkään haluais, olen saanut ekan lapsen 20vuotiaana, ja ajattelen, että sitten taas 40+ ikäisenä mulla on oikeus nauttia ihan omasta elämästä ja oon kuitenkin suht nuori sitten kun lapset on täysikäsiä. Itsekästä, myönnän kyllä.
Kannattaa olla nuorena itsekäs.. itse nautin elämästä ja matkustelin aikani.. kyllä sekin alkaa kyllästyttää.. :)
Esikoinen syntyi kun olin 35, toka 37 ja kolmas mielessä. ;)
 
TÄH?
Alkuperäinen kirjoittaja neljäkymppinen:
Sitä vaan on vaikeeta ennustaa tuonne tulevaisuuteen...mäkin "tiesin" alle kolmekymppisenä kahden lapsen äitinä, etten enää koskaan halua lapsia. Nyt oon päälle nelikymppinen neljän lapsen äiti :) Elämä on...
No pitäskö tätä kysyä sitten 10vuoden päästä? Vai miksi mä oon kuvitellut että ihmiset vastaavat sen hetkisen elämän mukaan? Turhaanpa me mihinkään vastataan kun mielihän voi muuttua. *Hakkaa kalloa muuriin
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mitäs mieltä isästä joka 61 kun nuorimmainen 18...
No mitä mieltä tuosta muka pitääs olla? Mun isä täytti 61v. sinä vuonna kun mun veli täytti 18v. eikä siinä ole mun mielestä mitään ihmeellistä.
No en mäkään tajua. Kun mun äiti on 61 -vuotias, mun veli on 15 -vuotias.. So what?
 
vieras
No riippuu muusta tilanteesta. Jos edelliset lapset ovat vaikka 6v ja 3v, niin ei mitään ongelmaa.

Jos taas ensisynnyttäjä jolla paljon riskejä ja perinnöllisiä sairauksia ja lääkärit suosittelevat keskeytystä, niin varmaan keskeyttäisin.
 
Mm
Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä en käsitä, miksi joku olisi valmis aborttiin vain siksi, että äiti on nelikymppinen. Siis sellainen, jolla on itsellään lapsia. Monia muita syitä vielä ymmärrän, mutta en iän takia.
Mä en halua olla raskaana tuon ikäisenä.
En mäkään haluais, olen saanut ekan lapsen 20vuotiaana, ja ajattelen, että sitten taas 40+ ikäisenä mulla on oikeus nauttia ihan omasta elämästä ja oon kuitenkin suht nuori sitten kun lapset on täysikäsiä. Itsekästä, myönnän kyllä.
Kannattaa olla nuorena itsekäs.. itse nautin elämästä ja matkustelin aikani.. kyllä sekin alkaa kyllästyttää.. :)
Esikoinen syntyi kun olin 35, toka 37 ja kolmas mielessä. ;)
Heh, eiköhän jokainen tee kuten parhaaksi näkee, vaikka olisin lapset saanut lähempänä 30vuotta, en todellakaan ois enään 44vuotiaana tehnyt yhtään.
 
Hm
Mitäs sitten? Kyllä nainen on luotu luonnon puolesta synnyttämään niin kauan kuin hedelmöitys tapahtuu ja kuukautiset ovat. Ei siihen ihmisten luomat säännöt päde onneksi.

Olisi ihanaa saada lapsi tuolloin. Äitini sai 44-vuotiaana sisareni ja onneksi!
 
tytteli
Tekisin lapsen, mutta olisin varautunut koko raskauden ajan, että kaikki ei ehkä mee putkeen. Seulonnat ja punktiot tietyysti pitäisi tehdä ja sellanen työ pitäs olla, ettei oo liian raskasta... ja tietysti erittäin rikas mies, ja auttavainen, että jaksaa sitten vauvan kanssa.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja tatti:
en pitäis,kyllä mä siinä jo vähän miettisin lastakin,tosi kivaa et mutsi on reilu viiskymppinen ku menee kouluun :/
Eipä ole paljon haitannut mun sisaruksia! :)

Ystäväni äiti sai hänet myös reilusti yli nelikymppisenä ja aiheesta puhuessamme hän on kertonut, ettei ole kokenut mitään erilaisuutta omassa äidissään verrattuna muiden äiteihin.

Luuleeko kaikki palstalaiset, että nykyajan viisi- ja kuusikymppiset naiset on joitain permanenttitukkaisia tätejä, jotka istuu päivät keinutuolissa ja virkkaa sukkia?! :) Jestas.. pientä ikärasismia. Vaikka sun mummosi olisi ollut sellainen, niin kannattaa vähän miettiä miten elämänmeno on ehkä voinut muuttua.

Mun tuntemat viisikymppiset käyttää farkkuja, meikkaa, pitää huolta itsestään, on mukana työelämässä, käy salilla, reissaa ja elää kaikin puolin normaalia, aktiivista naisen elämää... Omani mukaan lukien.
 
Jos ei mitään terveydellistä seikkaa olisi esteenä, niin synnyttäisin ja pitäisin.Itse olen nyt 41v ja odotan kuudetta.Shokkihan se oli aluksi, kun huomasin hormonikierukan pettäneen, mutta nyt olen jo sinut asian kanssa =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No riippuu muusta tilanteesta. Jos edelliset lapset ovat vaikka 6v ja 3v, niin ei mitään ongelmaa.

Jos taas ensisynnyttäjä jolla paljon riskejä ja perinnöllisiä sairauksia ja lääkärit suosittelevat keskeytystä, niin varmaan keskeyttäisin.
Keskeyttäisit varmuuden vuoksi, ilman että mitään tutkimuksia olisi edes tehty? Täh?
 
SYNNYTTÄJÄ
Olen itse 51v. olin ensisynnyttäjä 51v. kaikki meni hyvin.ja olen iloinen lapsesta. On aina oma riski iäkkäänä synnyttäminen. Mutta jos haluu oman lapsen, riski on otettava. Itse en kadu yhtään,omaa tekoani. Vaikka lääkäri kielsi. Ota ja synnytä jos haluut lapsen. Pidän peukkuja sulle. Olet mun alaa vielä nuori- Ole rohkea. Kannustan.
 
Voihan asian aatella niinkin päin, että jos minusta tuleekin hankala vanhemmiten, niin lapsiriepu säästyy siinä vaiheessa kattelemasta mua koko ikäänsä melkein, kun ikäero on riittävän iso lähdössä.
 
tatti
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja tatti:
en pitäis,kyllä mä siinä jo vähän miettisin lastakin,tosi kivaa et mutsi on reilu viiskymppinen ku menee kouluun :/
Eipä ole paljon haitannut mun sisaruksia! :)

Ystäväni äiti sai hänet myös reilusti yli nelikymppisenä ja aiheesta puhuessamme hän on kertonut, ettei ole kokenut mitään erilaisuutta omassa äidissään verrattuna muiden äiteihin.

Luuleeko kaikki palstalaiset, että nykyajan viisi- ja kuusikymppiset naiset on joitain permanenttitukkaisia tätejä, jotka istuu päivät keinutuolissa ja virkkaa sukkia?! :) Jestas.. pientä ikärasismia. Vaikka sun mummosi olisi ollut sellainen, niin kannattaa vähän miettiä miten elämänmeno on ehkä voinut muuttua.

Mun tuntemat viisikymppiset käyttää farkkuja, meikkaa, pitää huolta itsestään, on mukana työelämässä, käy salilla, reissaa ja elää kaikin puolin normaalia, aktiivista naisen elämää... Omani mukaan lukien.
tästä olikin kyse että pitäisinkö minä lapsen jos olisin 44v ja en pitäis!mun oma äiti on 58v ja ei oo mikään mummeli vaikka 2 lapsen mummo onki,me lainataan jopa toistemme vaatteita!
 
vii
Eli jos minulle sattus niin että 9 vuoden päästä tulisin raskaaksi, olisin silloin sen 44v, niin pitäisin lapsen, mutta pelkäisin ihan hulluna että se menisi kesken, muut lapseni olisivat silloin jo aikuisia
 
iveras
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
Tekisin lapsen, mutta olisin varautunut koko raskauden ajan, että kaikki ei ehkä mee putkeen. Seulonnat ja punktiot tietyysti pitäisi tehdä ja sellanen työ pitäs olla, ettei oo liian raskasta... ja tietysti erittäin rikas mies, ja auttavainen, että jaksaa sitten vauvan kanssa.

No mun äiti harrasti liikuntaa läpi raskauksiensa tuossakin iässä, ihan kuten kuka muukin vaan. Neuvola vaan tsemppasi (ainahan he ovat tyytyväisiä, jos odottaja pitää itsensä hyvässä kunnossa!). Lisäksi hän jatkoi työssään normaalisti. Mitään varoituksia jaksamisen suhteen ei tullut niin lääkäreiltä kuin neuvolastakaan vaan päinvastoin pitivät häntä täysin normaalina odottavana naisena.

Se, että on suurentunut riski, ei silti tarkoita että jokin asiahan menee kuitenkin pieleen..
 
Marilii
Just luin lehdestä naisesta, joka synnytti 52-vuotiaana kolmostytöt. Jutussa ei ainakaan mainittu mitään hedelmöityshoidoista. Suomalainen nainen ja korkeassa asemassakin hän on ja yksinhuoltaja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tatti:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja tatti:
en pitäis,kyllä mä siinä jo vähän miettisin lastakin,tosi kivaa et mutsi on reilu viiskymppinen ku menee kouluun :/
Eipä ole paljon haitannut mun sisaruksia! :)

Ystäväni äiti sai hänet myös reilusti yli nelikymppisenä ja aiheesta puhuessamme hän on kertonut, ettei ole kokenut mitään erilaisuutta omassa äidissään verrattuna muiden äiteihin.

Luuleeko kaikki palstalaiset, että nykyajan viisi- ja kuusikymppiset naiset on joitain permanenttitukkaisia tätejä, jotka istuu päivät keinutuolissa ja virkkaa sukkia?! :) Jestas.. pientä ikärasismia. Vaikka sun mummosi olisi ollut sellainen, niin kannattaa vähän miettiä miten elämänmeno on ehkä voinut muuttua.

Mun tuntemat viisikymppiset käyttää farkkuja, meikkaa, pitää huolta itsestään, on mukana työelämässä, käy salilla, reissaa ja elää kaikin puolin normaalia, aktiivista naisen elämää... Omani mukaan lukien.
tästä olikin kyse että pitäisinkö minä lapsen jos olisin 44v ja en pitäis!mun oma äiti on 58v ja ei oo mikään mummeli vaikka 2 lapsen mummo onki,me lainataan jopa toistemme vaatteita!
Aika yleisesti tuossa vaan mainitsit, että miettisit sitä miltä lapsesta tuntuisi. No mä kerroin mun kokemuksista sen suhteen, miltä lapsesta tuntuisi. Eli ei kovin negatiiviselta, oli mun vastaus. :) Joten ei todellakaan välttämättä tarvitse ajatella, että se olisi lapsesta jotenkin kamalaa jos äiti olisi vanhempi kuin luokkakaverin äiti.

Sun oma mielipiteesi lapsen suhteen on toinen asia, mutta puhuit vaan siitä lapsen mielipiteestä..
 
tatti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tatti:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja tatti:
en pitäis,kyllä mä siinä jo vähän miettisin lastakin,tosi kivaa et mutsi on reilu viiskymppinen ku menee kouluun :/
Eipä ole paljon haitannut mun sisaruksia! :)

Ystäväni äiti sai hänet myös reilusti yli nelikymppisenä ja aiheesta puhuessamme hän on kertonut, ettei ole kokenut mitään erilaisuutta omassa äidissään verrattuna muiden äiteihin.

Luuleeko kaikki palstalaiset, että nykyajan viisi- ja kuusikymppiset naiset on joitain permanenttitukkaisia tätejä, jotka istuu päivät keinutuolissa ja virkkaa sukkia?! :) Jestas.. pientä ikärasismia. Vaikka sun mummosi olisi ollut sellainen, niin kannattaa vähän miettiä miten elämänmeno on ehkä voinut muuttua.

Mun tuntemat viisikymppiset käyttää farkkuja, meikkaa, pitää huolta itsestään, on mukana työelämässä, käy salilla, reissaa ja elää kaikin puolin normaalia, aktiivista naisen elämää... Omani mukaan lukien.
tästä olikin kyse että pitäisinkö minä lapsen jos olisin 44v ja en pitäis!mun oma äiti on 58v ja ei oo mikään mummeli vaikka 2 lapsen mummo onki,me lainataan jopa toistemme vaatteita!
Aika yleisesti tuossa vaan mainitsit, että miettisit sitä miltä lapsesta tuntuisi. No mä kerroin mun kokemuksista sen suhteen, miltä lapsesta tuntuisi. Eli ei kovin negatiiviselta, oli mun vastaus. :) Joten ei todellakaan välttämättä tarvitse ajatella, että se olisi lapsesta jotenkin kamalaa jos äiti olisi vanhempi kuin luokkakaverin äiti.

Sun oma mielipiteesi lapsen suhteen on toinen asia, mutta puhuit vaan siitä lapsen mielipiteestä..
no meijän perheessä lapsillakin on oikeus sanoa mielipiteensä...ja mun mielestä se ois ollu kamalaa jos mun äiti ois ollu yli viiskymppinen ku oisin kouluun menny,tää nyt on vaan mun mielipide...mun äiti oli 39 ku alotin koulun ja mä tulen olemaan 28.
 

Yhteistyössä