raskaudesta ja imetyksestä...noh vähän kaikesta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lubin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lubin

Uusi jäsen
09.12.2008
25
0
1
Moikka kaikille!
Ongelma koskee raskaustestiä ja ylipäätään raskautta...
Mulla on kaks lasta, imetän vielä pikku kakkosta, joka on kohta 6kk.
Kuukautiset alkoivat 4kk sitten, mutta nekin tuli vain kerran, elikkäs sen jälkeen ei oo kuulunu ei näkyny.
Harrastimme seksiä vähän aikaa ilman kondomia, mutta muutaman "työnnön" jälkeen suojasimme.
Muutama viikko sitten harrastimme täysin suojaamatta.
Nyt muutaman viikon mulla on ollu todella huono olo vähän väliä, olen väsynyt ja muutenkin on alkanut tulla samoja raskaus oireita kuin edellisillä kerroilla.
Mutta se tarkottaisi sitä, että muutaman työnnön aikana olisin tullut raskaaksi.
Imetän, joten sen ei tod. näköisesti pitäisi olla mahdollista.
Miten äkkiä raskaustesteissä näyy raskaus? tiedän et heti kun kuukautiset jää pois, mut ku en oikein täs tilanteessa tiedä milloin niiden täytyisi edes tulla...
Ensimmäistä lasta yritimme 1,5 vuotta, joten en ole mitenkää helposti raskaaksi tuleva, ainakaan sillon...
APUA! nyt kaivattaisiin, lähinnä tukea ja turvaa...sekä faktoja...

ootko testannu? huono-olo voi myös "johtua" hormonitasapainon heittelystä imetyksen yhteydessä.. imetys ei ole mikään "ehkäisykeino" joten on täysin mahollista et olet raskaana... jos testi negat ja menkkoja ei näy niin testaile parin viikon päästä..

Raskaus on mahdollinen. Mulla alko menkat heti vauvan synnyttyä ja jälkivuodon loputtua, mutta menkat tuli kerran ja olinkin raskaana. Lapsilla 11kk ikäeroa. En meinannut uskoa raskauteen, mutta testi näytti muuta.

Tee se testi. Jos pari viikkoa ehkäisemättömästä touhuilusta luulisi jo näkyvän.

Voit olla tai sitten et. Imetys ei ole ehkäisykeino ja monet ovat tulleet raskaaksi imetysaikana. Eikös se ollut niin, että eniten abortteja tehdään ihan aikuisille naisille, joilla on pieni (alle vuoden) ikäinen vauva kotona. Se on kammottavaa... :´(

Tee testi ja tee vaikka viikon päästä uusi.

imetys ei suojaa..kumi ja ehkäsypilsut suojaa. aina kun mies tulee sisään on pääpiirteittäin mahdollisuus tulla raskaaksi. mieheltä voi karata siittiöitä vaikkei ole tullutkaan..... eikä sekään ole mikään syy että ei ole helposti raskaaksi tuleva. jokainen on yksilöllinen..ovulaatio kestää 12-24 tuntia puolessa välissä kuukautiskiertoa joten hyvällä tuurilla ei tarvita kun se yksi karannut siemen parista työnnöstä.. hehe..tästä on kokemusta mulla!!

en ole tarkottanu ettenkö tietäis et imetys ei ole ehkäisy keino, tiedän sen...
Oon vaan kuullu et se ainaki vaikeuttaa tilannetta...
Mut eihän viel pitäis olla oireita...siit on kuitenki vaan kaks viikkoo?

Alkuperäinen kirjoittaja lubin:

No 2 viikon jälkeenhän niitä oireita yleensä alkaa tulla..

kirjoittelinkin tonne odotuspuolen pinoon samasta sulle..

mutta lisäyksenä että mä imetin täytenä 4kk ja sit puolet suunnilleen siitä n 6kk eli vauva rinnalla oli semmoi 4-7 kertaa vaihdellen päivän aikana. Menkkoja ei tullut kertaakaan kuin vasta vuosi synnytyksestä ja silloin oli jo lopettanut imetyksen 12/07. eli 02/07 syntyi ja menkat alkoi 02/08 apaut...

edellä oli jo kaikki mitä itsekin ajattelin kertoa.. Itse olen myös raskaanan nyt 6vkolla. Testin tein eilen, vielä vko sitten näytti negaa. Ja käytössä on ollut pillerit ja kondomi. Pidin vatsataudin jonka aikana pillerien teho heikkeni ja sen jälkeen kondomi meni rikki. Tulos on nyt plussaa sitten. Tuo tuplasuojaus oli sen vuoksi, että syön sellaista kuuria joka tuhoaa maksaa. Eli nyt olen raskaana ja tulevan lapsen maksa on syynissä heti kun mahdollista. Huomenna otetaan erilaisia kokeita.

Ensimmäinen lapsemme oli työntakana. Söin Terolutia pitkän aikaa josta tuloksena oli tyttövaiva. Sen jälkeen syntyi 1,8v kuluttua jo poika, eli kun "putki" on auki.. alkaa tulla tulosta.:)

No eiks niitä ensimmäisiä oireita ala tuleen just silloin, kun menkkojen pitäisi tulla eli 2 viikon kuluttua noin. Ei kaikilla tietenkään noin aikaisin tule oireita, mutta monille tulee. Tee testi äläkä täällä arvuuttele.

Mäkin kävin ostamassa testin, kun epäilin asiaa. Vauva vasta 5 kk eikä menkkoja näy ja imetän täysillä. En ollut raskaana. Olin varmaan luulosairas tai hormonit heitteli... Olihan se mielenkiintoista käydä apteekissa, kun tädit kurkki vaunuihin... hymyilin vain heidän uteliaisuudelleen.

Lubin: meillä kävi just noin ja nyt on sitten kakkonen tulossa vaikka muutaman työnnön jälkeen se kumi laitettiinkin. Voit siis olla raskaana ihan hyvällä todennäköisyydellä. Se liukaste mitä sieltä vehkeestä tulee ihan aluksi sisältää myös jonkin verran siittiöitä ja silloin on aina todennäköistä olla raskaana. Olipa tuo suuri yllätys, mutta onneksi mukava sellainen vaikka taloudellinen tilanne ei olis todellakaan sitä sallinut. Jos olet raskaana niin toivottavasti voitte iloita pienestä ylläristä koko perheenä, aina sitä kuitenkin jotenkin selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mäkin kävin ostamassa testin, kun epäilin asiaa. Vauva vasta 5 kk eikä menkkoja näy ja imetän täysillä. En ollut raskaana. Olin varmaan luulosairas tai hormonit heitteli... Olihan se mielenkiintoista käydä apteekissa, kun tädit kurkki vaunuihin... hymyilin vain heidän uteliaisuudelleen.

Tota just aattelin, et mun hormoonit vaan heittelis..
Oireita on nii vaikee tulkita...
Nyt on kokoajan kylmä (mut poskia kuumottelee), huono olo aamusta, helpottaa iltaan mennessä, ruokahalut on menny, väsyttää aivan järettömästi(joka ei tod. oo mun tapasta, oon yleensä yks duracell pupu)...
Nää on saanu miut nii epävarmaks

:x

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Haluaisitkos sä siis olla raskaana vai et?

Se on oikeestaan aivan sama...jos olen nii olen...jos en tullaan ehkäisyy käyttämään tripla kertoimilla :laugh:

Ykskin ehkäisy oikein ja koko yhdynnän ajan käytettynä useinmiten riittää =) Ja testillähän se selviää, tarvitsetko sitä yhtäkään enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Hups!:
Jos olet raskaana niin toivottavasti voitte iloita pienestä ylläristä koko perheenä, aina sitä kuitenkin jotenkin selviää.
Jos olen raskaana, otan sen samalla ilolla ja rakkaudella vastaan kuin nämä kaks edellistä taaperoa...
Jos olis sellainen tilanne etten missään nimessä haluaisi lasta, olisin käyny kaikki katumuspillerit ym....minähän en aborttia tee, se on aivan 100% varma...
Eikä kyl mieskään antais tehdä
:heart:

Yhteistyössä