raskaustesteistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lubin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lubin

Uusi jäsen
09.12.2008
25
0
1
Moikka kaikille!
Ongelma koskee raskaustestiä ja ylipäätään raskautta...
Mulla on kaks lasta, imetän vielä pikku kakkosta, joka on kohta 6kk.
Kuukautiset alkoivat 4kk sitten, mutta nekin tuli vain kerran, elikkäs sen jälkeen ei oo kuulunu ei näkyny.
Harrastimme seksiä vähän aikaa ilman kondomia, mutta muutaman "työnnön" jälkeen suojasimme.
Muutama viikko sitten harrastimme täysin suojaamatta.
Nyt muutaman viikon mulla on ollu todella huono olo vähän väliä, olen väsynyt ja muutenkin on alkanut tulla samoja raskaus oireita kuin edellisillä kerroilla.
Mutta se tarkottaisi sitä, että muutaman työnnön aikana olisin tullut raskaaksi.
Imetän, joten sen ei tod. näköisesti pitäisi olla mahdollista.
Miten äkkiä raskaustesteissä näyy raskaus? tiedän et heti kun kuukautiset jää pois, mut ku en oikein täs tilanteessa tiedä milloin niiden täytyisi edes tulla...
Ensimmäistä lasta yritimme 1,5 vuotta, joten en ole mitenkää helposti raskaaksi tuleva, ainakaan sillon...
APUA! nyt kaivattaisiin, lähinnä tukea ja turvaa...sekä faktoja...

totuushan on se että imetys ei edelleenkään estä raskautumista ja se kuukautisten poisjääminen ei hedelmöittymistä haittaa... :|

Ei muuta kuin testin ostoon jos siltä tuntuu.. ja oireet ei häviä viikossa parissa jos siis hässinnästä on jo se parisen viikkoa.

Jos se kakkonen ei ole harkinnassa teillä (esikoinen on jo 6kk niin miksei toista sitten samaan syssyyn?) niin kyllähän fiksuna ihmisenä varmasti tiedät mikä teidän elämäntilanteeseenne sopii parhaiten ehkäisykeinoista..

En nyt tiedä oliko niin supportiivinen viesti mutta tarkkaileppa tilannetta ja tehkää päätös joko yritätte tai ette.. ettei synny tilannetta joka on peruuttamaton / ikävämpi.. :(

siis meillä on jo kaks lasta :D
En oo maatani myymässä jos oon raskaana, se nyt on nii et jos nyt oon raskaana nii sit oon ja meille tulee kolmas :heart:
En ota paniikkii...haluisin vaan tietää et miten mahd. raskaus on?
En uskaltanu alottaa e-pillereitä sillon kuukausi sitten ku tuli ne "pari työntöö"...ajattelin et ootan ja katson, etten oo samaan aikaa raskaana ku on pillerit :whistle:
noh sit sattu tää pahempi lipsaus, nii nyt oottelen sen tulosta(?)

Haluisin myös tietää voiko jo nyt kakikkia oireita olla?

joo muistaakseni se raskaushormoni joka saa sut tuottamaan maitoa niin pitäis estää menkkojen tulo tai jtn ottakoon joku guuglaten selvää :D (prolaktaaniko se oli tai vastaava ?)
vai liittyikö siihenkeltarauhasen toimintaan :xmas: :laugh:

sun pitä sit laittaa siihen kunnon vaihtoehdot.. esim
- imetät ja menkat tuli ja raskauduit / et raskautunut
- imetit ja ei menkkoja ja raskauduit / et raskautunut
- et imettänyt, ei menkkoja ja raskaaksi / et raskautunut
- et imettänyt, tuli menkat ja raskaaksi / et raskautunut
- joku muu :D

Itse en kyllä luottais imetykseen ehkäisynä lainkaan. Niin monta ihmistä on tullut lähipiirissäkin raskaaksi siitä huolimatta..
Niin ja mulla alkoi menkatkin viime synnytyksen jälkeen nopeasti. 2 viikkoa meni siitä kun jälkivuoto oli loppunut, niin alkoi jo uusi lorina. Neuvola täti epäili sitä jälkivuodoksi mutta miksi sitten seuraavat menkat tuli ihan ajallaan n. 30 kuluttua? Eli kyllä ne ihan menkat oli :D Mun äitillä oli synnysten jälkeen ihan sama juttu että menkat tuli tosi nopeasti..

AM: n gallup oli kyllä hauska! :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Yhteistyössä