Raskaudessa kertyneet kilot ja vauvan syntymäpaino?

Mulle tuli raskauden aikana 26 kg lisää ja lähtöpaino oli 44 kg joten painoa tuli ihan mielettömästi . :ashamed:
Sokerit OK. Poika syntyi 40+2 ja painoi 3350 g.
Poika nyt 2,5 kk ja raskauskiloista jäljellä 16 kg...
 
Mulle tuli painoa n. 11 kg, olin kymmenisen kiloa ylipainoinen jo ennen raskautta. Silti tyttö oli "vaan" 3360g, ei siis mikään sokerivauva vaikka olin ylipainoinen ja lihoin vielä raskauden aikana. Kolme viikkoa synnytyksestä ja olen jo laihempi kuin ennen raskautta :eek:
 
esikoisesta tuli painoa mulle 28kg, neuvolan täti tiuskasi että kyllä olis voinut pikkasen miettiä mitä mättää naamaan lihaville tulee kuulemma helposti masennus ja ei opi rakastamaan vauvaa ja mies lähtee.. totesin siihen sitten pojan ekassa neuvolassa että ei masenna rakastan ja mieskin on vielä.. Lihavana oli helppo olla lepponen.. poika painoi 3850g ja sokerit ok.. tuli vaan herkuteltua.. nyt puolen vuoden jälkeen paino taas 55kg. :LOL:
 
Ekasta tuli 7 kiloa ja jäi laitokselle. Tokasta 20 ja vuosi pudoteellessa. Kolmannesta tulikin sitten 37 kiloa ja vuoden verran meni jotta olin omanpainoinen. Tämän neljännen alussa eli viime kesänä painoin 57 kiloa koska harrastan liikuntaa n. 15 h / vko. Polveneturistiside poikkesi ja raskauden aikana ei leikattu joten liikunta myös jäin ja painoa tuli + 30 kiloa joita nyt 7 viikkoa synnytyksen jälkeen jäljellä 15 kiloa jotka pitäisi pudottaa ennen polvi operaatiota...
 
Painoa tuli esikosta +14kg (bmi oli ennen raskautta 19-20 ) ja vauva painoi 3190g (rv 39+1). Nyt toista odotetaan ja saman verran on tullut kiloja tähän asti kuin esikosta aikanaan. Esikosta oli turvotusta varmaan 4kg, jotka hävis samantein ja muutenkin pääsin normipainooni kuukaudessa.
 
Painoa esikoisesta n. 8 kg, poika painoi 4200 g, kakkosesta n. 6.5 kg ja tyttö painoi 3520, kolmannesta n. 4.5 kg ja tyttö painoi 2070 g. Synnärille painot jääneet ja mennyt allekin kun alkanu imettämään. :) Kakkosesta paino putosi -3 kg kun olin imettänyt parisen viikkoa. Kaikki täysimetyksellä 4-5 kk ikään ja sitten ykköstä ja kakkosta imettäny yli vuoden vanhaksi. Kolmas nyt 8 kk imetän ja paino lähtöpainossa.

Olen hoikka normaalipainoinen.
 
1. lähes 8kg ja vauva 3695g
2. pikkasen yli 7kg ja vauva 3835g
3. pikkasen alta 7kg ja vauva 3168g

Joka raskauden aikaan neuvolassa ihmetelty mun painoa kun se ei nouse. Söin kun hevonen ja silti ei noussut.
Omassa painossa olin sairaalassa lähtiessä tai muutama päivä sen jälkeen.
Ja siis bmi ennen raskautta 20. eli normaali paino.
 
Hei CiciKoo Mä oon yleensä laihtunut odotusaikana jonkin verran. Toisille ei vaan painoa kerry, onhan suuri osa nestepainoa, mulla ei elimistö ole juurikaan sitä kerännyt. Menee varmaan meillä suvussa tuo kun äidilleni tullut n. 7 kg/ raskaus ja 5 lasta, siskolleni samoin n. 7 kg ja 2 lasta. Syönyt olen kans ihan hyvin, herkkuja en ole pystynyt yleensä odotusaikana syömään. Eihän vauva niistä mitään kasvun aineita saakaan. Mulla kans ollu normaali paino ennen raskauksia.
 
Paino nousi ensimmäisessä raskaudessa melkein 30kg!!!! Oli kaksosraskaus ja vauvat olivat täysiaikaisia ja painoivat 3330g ja 3230g. Tosin onneksi 15 kg jäi laitokselle.

Toisella kertaa paino nousi 16kg ja poika syntyi 3 vk etuajassa..Eikä laitoksellekkaan jäänyt kuin 4kg. Ainiin, ja poika painoi 3110g.
 
Esikoisesta tuli n. 9.5kg ja esikoinen oli 4380g 54.5cm. Kakkosesta tuli jotain 7kg (suurinpiirtein) ja koko oli 3880g 52cm

Ei siis täällä tuo painonnousu ja lapsenkoko ole ollut tekemisissä keskenään :)

MUOKS. Molemmista kilot jääneet laitokselle. Esikoisesta menin 2 vkoa synnytyksen jälkeen 10kg miinukselle lähtöpainoon nähden ja kakkosesta 3kg miinukselle lähtöpainoon nähden (siis siihen painoon, joka oli ensimmäisellä neuvolakäynnillä mittarissa).
 

Yhteistyössä