Raskaudessa kertyneet kilot ja vauvan syntymäpaino?

Paino nousi 5kg ja sekin viimeisen kahden viikon aikana (turvotusta). Poika syntyi käynnistettynä rv 39+1 ja painoi 4220g, pituutta 54cm.

Kahden viikon päästä synnytyksestä pääsin ekan kerran puntarille neuvolassa ja paino oli siinä kohtaa -14kg lähtötilanteeseen verrattuna.
 
Esikoisesta n.20kg, syntyi rv 41+6 3470g. N. 8kk jälkeen painoin vähemmän kuin ennen raskautta. Nestettä kertyi paljon ja imetys vei loput.

Tästä kakkosesta nyt tullut 15kg, la parin viikon päästä. Sf kasvaa normikäyrän alapuolella
 
Esikoisesta tuli 6kg (lähtötilanteessa olin hieman ylipainoinen) Poika syntyi rv 40+5 ja painoi 3510g. Synnytyksessä lähti 10kg eli laihduin raskauden aikana 4kg mikä lienee johtunut RaDi-ruokavaliosta.

Nyt menossa rv 39+3, painoa tullut 9kg, painan saman verran kuin esikoista odottaessa näillä viikoilla. Sf-mitta hieman keskikäyrän alapuolella.
 
Paino nousi vähän vajaa 18kg, poju painoi 3345g (40+5). Punnitsin itseni ekan kerran viikko synnytyksen jälkeen ja paino oli pudonnut 11kg. Vajaa 2kk synnytyksestä paino oli alle lähtöpainon. Nyt on kauhee työ pitää paino tässä, ettei laskisi enempää, enkä ole vielä edes palannut samanlaiseen liikuntamäärään, johon olen tottunut.
 
Minulle painoa tuli 30,5kg ja vauvani painoi 3,590kg rv39+3

Toista odotan ja painoa on tullut jo 6kg vaikka viikkoja kasassa vasta 9..

Mutta 6kk esikoisen syntymän jälkeen oli tippunut jo 34kg ihan vaan imetyksellä ja maidonluovutuksella joten en ole huolissani vaikka tässä nykyisessä raskaudessa taas kilot paukkuu. :)
 
Viimeksi muokattu:
Esikoisesta minulle kertyi painoa tasan 15 kg ja tyttö painoi syntyessään 4050 g. Nyt synnytyksestä 8 kk ja vielä 2 kg lähtöpainoon pudotettavaa. Hitaasti, mutta varmasti sulaa ylimääräinen rasva pois. En ole mitenkään erityisesti laihduttanut. Tarkoitus olisi kuitenkin keventää vielä 5 kg raskautta edeltäneestä painosta. Tuo imetyksen laihduttava vaikutus on ainakin minun kohdallani pelkkä urbaani legenda vaikka täysimetinkin 5 kk. Olen aika ylpeä siitä että painoa ei tulluut raskauden aikana ihan hillittömästi ylimääräistä vaikka tyttö olikin syntyessään aika isokokoinen.
 

Yhteistyössä