Raskaudessa kertyneet kilot ja vauvan syntymäpaino?

mulla tuli näin painoa:
eka raskaus 10 kg ja poika painoi 3550g
toinen 9 kg ja tyttö painoi 3750g
kolmas 2,5kg ja tyttö painoi 3970g

Kaikki kilot ovat jääneet synnärille ja viimeisestä lähti " omaa painoa" viel 9 kiloa :D
 
Ekan kohdalla painoa tuli n.5kg lisää koko raskauden aikana ja kaikki raskauskilot on lähtenyt pois. Poikavauva painoi syntyessään 3520g. Mulla on lievä ylipaino, joten hyvä ettei tullut enempää kiloja. Mulle käy niin että laihdun muutaman kilon kun raskaudun. Odotan nyt pikkukakkosta. Esikoinen on 9kk.
 
Mulla tuli noin 10 kg ja tyttö painoi 2,7 kg.

Ite oon jostain lukenu, että tutkimuksissa on havaittu yhteyttä äidin raskauden aikaisen ravinnon laadun ja vauvan syntymäpainon välillä siten, että jos äiti syö ns. lihottavaa ruokaa, paljon sokeria yms. nopeita hiilihydraatteja, niin masuvauvakin lihoo. Ei siis ehkä niinkään ole kyse saadun energian määrästä vaan sen laadusta. Siten se äidin lihominenkaan ei aina näy vauvassa, kun riippuu vähän mistä se johtuu. Jos lihoo syömällä paljon herkkuja, niin sitten ehkä helpommin näkyy myös vauvan painossa.
 
Eka raskaus: 17kg, poika painoi 3230g
Toka raskaus: 20kg, tyttö painoi 2845g. Molemmat syntyi rv 39+2. Mä en kyllä usko että äidin syömisillä olisi kauheasti merkitystä, ei ainakaan mun oman kokemuksen mukaan.
 
Tuli 20kiloa ja poika painoi 2130g ja oli 44cm pitkä. Syntyi 38+3. Tosin meillä oli napanuorassa solmu mikä vaikutti pojan kasvuun. Nyt poika 3kk ja puolet kiloista jäljellä. Hiljaa hyvä tulee sano mummo ylämäessä.
 
Ekassa kiloja tuli 6 ja vauva painoi 1180,
Tokassa kiloja tuli 13kg ja vauva paino 3240
kolmannessa kiloja tuli 5 ja vauva painoi 3860
ja neljännessä kiloja tuli 3 ja vauva painoi 2240

Mulla on toi oma painonnousu ollu suoraan suhteessa vauvan sukupuoleen. Ei oo varmaan vaikee arvaa kuka oli eriparia ;)
 
Painoa tuli 24kg, poika painoi 3950g (41vko). Laitokselle jäi 9kg jonka jälkeen paino NOUSI 5kg (en imettänyt) ja kaikki ylimääräiset 18kg olen saanut laihduttamalla laihduttaa, jotta pääsis omiin mittoihin. Siihen meni yhteensä 2vuotta... Nyt taas raskaana ja vannon etten liho 12kg enempää!
 
Laihduin 15 kg raskauden alussa 6 kk kestäneen ympärivuorokautisen oksentamisen johdosta ja sitten paino nousi siitä 2 kg. Lapsi painoi 3,9 kg. Sairaalasta kun lähdin oli paino -20 kg verrattuna painoon ennen raskautta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä