Raskaudessa kertyneet kilot ja vauvan syntymäpaino?

Glow
Mulla esikoista odottaessa tuli n.16kg, vauvan syntymäpaino 3160g (51cm ) .
Nyt on painoa tullut hitaammin, rv 32+2 ja tähän mennessä tullut n. 5kg ja on ennustettu isompaa vauvaa kuin esikoinen. Yhden lääkärin villiveikkaus oli jopa 4,5 kg, mutta tuskin on niin paljon... Sokereissa ei vikaa täälläkään.
 
Olenkohan jossain välissä vastannut...

Esikoisella tuli 15kg ja vauva painoi 3650g. Mulle tuli paljon, siis todella paljon, turvotusta, ja painoa toin kilon verran kotiin laitokselta :D

Pikkukakkonen massussa viikolla 36. Painoa tullut nyt 9kg, ja taas alkaa turvotus lisääntymään pävä päivältä. Eilinen ultra arvioi vauvan painavan tällä hetkellä 2700kg. Loppua odotellessa
=)
 
1. tuli n. 7kg - vauva 3,9kg
2. " 10 kg - vauva 4,420kg
3. " 10 kg - vauva 4,570kg
4. " 8 kg - vauva 3,955 kg
5. nyt tullut painoa alle 3 kg ja arvio on 3,8 kg - vauvan pitäisi
syntyä viikon kuluessa.

Mikään ei ole mustavalkoista!
 
Pojasta mulle tuli hiukan vajaa 5kg ja poika painoi 2510gr.
Tämä toinen leikataan ensi torstaina maailmaan rv 38+1 ja kaksi päivää sitten painoarvio oli 2800gr, mutta syntymäpaino selviää sitten ensiviikolla. Niin ja nyt tässä raskaudessa painoa on tullut tähän mennessä 4400gr.
 
painoa esikoisen kanssa tuli 28kg, viikot 41+3 ja poika 3500g
tyttöä odotellessa painoa tuli vain 4kg josta vauvan paino oli 2850g, rv 37+0
nyt kolmosta odottaessa tullut taas 18kg, vauva vielä masussa, viikot 41+2
 
Esikoisesta tuli 17 kg ja vauva painoi syntyessään 4070 g (39+4).

Nyt toisessa raskaudessa tullut lisää painoa n. 4 kg ja menossa rv 31+5. Rakenneultran aikaan tämä kakkonen mitattu himpun pienemmäksi kun esikoinen, saa nähdä minkä kokonen lapsi tulee.
 
1. odotus: paino sairaalaan lähtiessä 3 kg vähemmän kuin lähtöpaino ennen raskautta. Poika 55 cm ja 4,4 kg (eikä ollut sokereissa ongelmia, siitä ei kummassakaan raskaudessa ollut kyse). Syntyi 42+3

2. odotus: paino sairaalaan lähtiessä 3 kg enemmän kuin lähtöpaino ennen raskautta. Tyttö 54 cm ja 4,1 kg. Syntyi 41+5
 
Esikoiselta tuli painoa 12kg, tyttö syntyi rv 40+1 ja painoa 3320g
Kuopuksen mukana tuli 11kg, tyttö syntyi rv 40+2 ja painoa 3415g

Näistä jos jotain vois päätellä, niin kolmas (jos joskus tulee) syntyis tod.näk. rv 40+3 ja painoa mulle tulis varmaankin sit 10kg (-1kg joka kerta) ja mutta lapsi olis sit varmaan siinä 3500g paikkeilla :D
 
Asiasta hieman poiketen haluaisin kysyä, että mitä ovat teille neuvolassa sanoneet painon noususta? Odotan esikoista 37+4 ja painoa on tähän mennessä tullu n. 17kg, (mikä kyllä kieltämättä tuntuu rappusia noustessa :ashamed: ) ja joka kerta lähden neuvolasta korvat punoittaen, neuvolan täti haukkoo henkeänsä kun on NIIN järkyttävästi tullut painoa.. Silloin raskauden alussa painoindeksi oli kuitenki normaali, eli kun kyse ei oo ees siitä, että olisin ollu valmiiksi hirveän ylipainoinen.
Voin kertoa että kun muutenkin olo on kuin valaskalalla niin ei nostata itsetuntoa tälläinen.Onko kokemuksia?
 
Mulla tuli raskauden aikana kiloja lisää 4. Poika painoi syntyessään 4060g ja istukkakin melko hurjat 950g. Laitokselle jäi kiloja 16,5.
Lähtöpaino raskauden alussa oli vähän yli normaalin, joten ei olisi ollut suotavaakaan että kiloja olisi hurjasti tullut. Toki en kyllä syömisiä millään lailla muuttanut.
Nyt kyllä taitaa alkaa kilot kertyä takaisin päin. (kiitos alennuksessa olevien suklaamunien) :LOL:
 

Yhteistyössä