Raskauden merkkejä oviksesta lähtien?

  • Viestiketjun aloittaja Malttamaton oireilija
  • Ensimmäinen viesti
Malttamaton oireilija
Missä vaiheessa ovulaation jälkeen on mahdollisuus huomata jo raskauden merkkejä?
Ja minkälaisia oireita ne yleensä voi olla?
Pystyykö yleensä oviksen jälkeen tulemaan heti mitään oireita alkavasta raskaudesta? Vai meneekö siinä se pari viikkoa ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa?

Tuolta Ensioireet- keskustelusta en saanut kunnolla selkoa kysymykseeni.

 
yksilöllistä
Mutta minulla oli oviksen jälkeen noin 4 pv kipuja vatsassa.Sen jälkeen ei oireita ollut,kun vasta rv 6 lähtien.Nyt ymmärrän kyllä,että olis pitänyt olla tyytyväinen,kun sai olla oireeton alkuun ;)
 
Haaveitako vain
Kaikki puhuu alavatsan nippailuista, mutta onko kellään vihlonut munasarjoja? Oviksesta nyt 4 päivää ja molempia munasarjoja vihloo välillä kovastikin. Vauva ois kovasti toiveissa ja ovulaatio yritettiin hyödyntää mahd. hyvin.
 
Kokemukseni
Tasan viikko ovulaatiosta ja hedelmöityksestä vedin kaksinkerroin, kun toista munasarjaa vihloi puolen minuutin ajan todella kovaa. Sitten se loppui. Oletan, että alkio kiinnittyi tuolloin. Mutta sitä aikaisemmin ei ollut oireita, tai kaiken muun olisi voinut muutenkin kuvitella (paha olo, juilinnat, jännä fiilis).

 
Vilkkis
Mulla vihloi ja juili alavatsaa, myös munasarjoja ja oli näitä "repäisykipuja" mm. aivastaessa. Lisäksi oli kummallinen täysinäinen olo vatsassa, esimerkiksi kumartaessa tuntui kuin olisi ollut kumipallo mahassa. Nämä reilua viikkoa ennen kuukautisten alkamista ja testausta. Testasin sitten ekana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja selvä plussahan sieltä tuli :)

Toki monet raskausoireet voivat olla muitakin oireita ja testihän sen sitten vasta varmaksi kertoo. Itsestäni oli kuitenkin kiinnostavaa tarkkailla itseäni ja "oireita", vaikka yritin toki pitää jalat maassa ja olla intoilematta sen suuremmin ennen testiä.
 
xdwwqw
n. viikko munasolun hedelmöittymisestä alkio alkaa kaivautua kohtuun eli kiinnittymään. Silloin voi tulla esim. vatsakramppeja.

Pahoinvointeja ja muita klassisia oireita tulee vasta usean viikon jälkeen, aluksi kestää muutaman viikon, että että alkio alkaa edes erittää raskaushormonia, minkä raskaustesti tunnistaa jo vähäisenä määränä (niin vähäisenä, ettei sellainen vielä okseta ketään.)

Ensioireet olivat itselläni krampit ja mahakivut viikko oviksesta ja sitten siitä muutaman viikon päästä huimaus, kun nousi nopeasti ylös.
 
nis
Mulla oli ennen kuukautisten poisjäntiä jo selviä merkkejä. Noin viikko ovulaation jälkeen oli jatkuva näkä ja jano, sekä vessassa sai ramppata yhtenään. Suolentoiminta oli myös todella vilkasta ja ilmavaivojakin oli. Lisäksi vilutti kovasti. Sitten kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, alkoi myös pahoinvointi, rintojen arkuus ja alavatsan nipistely, joista sitten vasta aloin epäillä raskautta.
 
Kynsilakka
En havainnut mitään merkkejä kummassakaan raskaudessa, joten raskaustestejä kului kun malttamattomana testailin.

Malttakaa siskot, kyllä se tieto sitten tulee tarpeeksi myöhään testatessa ja on tuntemuksia varmempi!
 
rv 24
Ennen raskaustestin plussaa (testailin ahkerasti) mulla oli selkeää turvotusta vatsan kohdalla, väsymystä ja jotenkin kaikinpuolin "sairas"olo. Jos ei olisi selvinnyt, että olen raskaana, olisin mennyt lääkäriin nippu "outoja" oireita mukanani.

Meidän äiti tiesi/näki jo paljon ennen raskaustestejä, että olin raskaana. Tiesi, että yritämme lasta, mutta ei arvaillut jatkuvasti että olenkohan vai enkö, pamautti vain oman mielipiteensä/tiedon :) Äidin sanomisesta parin viikon päästä raskaustesti näytti plussaa. Perusteli myöhemmin tietoansa ihan mun ulkoiseen olemukseen ja vointiin.
 
Herkku
Alavatsa on turvoksissa ja pinkeä. Lisäksi on nälkä koko ajan ja aineenvaihdunta on super vilkasta. Pikkuisia nipistelyitäkin olen havainnut. Olo on siis aivan samanlainen kuin edellisenkin raskauden alussa. Vielä vaan pitäis odottaa yli viikko jotta sen vois testillä varmistaa.
 
Herkku
Alavatsa on turvoksissa ja pinkeä. Lisäksi on nälkä koko ajan ja aineenvaihdunta on super vilkasta. Pikkuisia nipistelyitäkin olen havainnut. Olo on siis aivan samanlainen kuin edellisenkin raskauden alussa. Vielä vaan pitäis odottaa yli viikko jotta sen vois testillä varmistaa.
 
kuutar
Pari päivää sitten plussanneena oireet on hyvinkin tuoreena mielessä. Väsymys ja ärtyisyys oli ihan päällimmäisenä. Itseä harmittikin, kun tuli tiuskittua sen verran, että onnistui tietenkin pahoittamaan mieliä täällä kotona. Mutta selkein oire oli kuitenkin finnit. Niitä tuli selkään ja kasvoihin. Eipä juuri normaalisti ole, mutta nyt on ja oli. Mulla rinnoissa alkoi tuntumaan vasta juuri ennen kuukautisten poisjääntiä.
 
Juuri plussannut
Tosiaan nippailua mahasta ja munasarjojen vihlomista, väsymystä, ärtyneisyyttä ja hirveitä finnejä. Vähän krapulainen ja epätodellinen olo jatkuvasti. Vatsakin ollut turvonnut kuin menkkojen aikaan. Eilen tein testin ja tänään vielä varmuudeksi uudelleen vaikka olin jo ennen testejä ihan varma tuloksesta, oireet olivat niin selvät ja alkoivat noin viikko hedelmöittymisen jälkeen.
 
Maisa
Aion testata pian, mutta onpahan kiva spekuloida vaikka siitä ei mitään hyötyä olekaan. :D

Ovulaatiosta on nyt n. 2 viikkoa ja kuukautisten olisi pitänyt alkaa toissapäivänä. Niiden sijaan alkoi kunnon pahoinvointi oikein reippaalla oksulla. Sen jälkeen ei ole tarvinnut käydä kakomassa, vaikka välillä tuntuu yököttävän todella pahasti. Muita epäilyttäviä oireita on kunnon liuta, mm. alaselkä kipeä, vatsassa välillä juilii (etenkin nuo aivastuskivut kuulostavat tutuilta, tai jos tekee äkkinäisen liikkeen), vilunväristyksiä, väsymystä, hassun tuntuinen maha (tosin voi johtua viikonloppuna syömästäni raskaasta ruoasta) ja huvittavimpina järkyttävän tarkka hajuaisti sekä koominen itkuherkkyys.

Kaikki alkoivat tässä viikonlopun aikoihin. Huomasin yhtäkkiä sohvalla istuessani, että jokin haisee nenään. Hetken nuuskittuani tajusin sen olevan yksi tietty kohta kämmenselässäni, jolla taisin hipaista kaukosäädintä. Nuuskaisin kaukosäädintä ja yök. Vessareissusta toipuessani jatkoin television katsomista, ja huomasin nyyhkiväni seuraaville asioille: olin onnellinen, kun Golgate-mainoksen huonosti dubattua naista ei vihlo. Yhdessä mainoksessa tehtiin fajitaksia, ja ne näytti niin hyviltä että liikutuin. Vaihdoin Teemalle, ja huomasin siellä alkavan ohjelman keisarinna Sisistä - siitäkös riemastuin niin, että kyynelehdin koko ohjelman ajan. Jatkuvasti haistan jotain nenässäni (tai no, onneksi se on välillä tosi tukossa, mikä on myöskin yksi epäilyttävä merkki) ja jouduin jo vaihtamaan käsisaippuan sekä tyhjentämään jääkaapin kaikesta puistattavasta. Outoa, kun yhtäkkiä kaikella on niin selkeä haju!

Melko selkeitä merkkejä, mutta aina on mahdollisuus, että tämä on jotain muutakin. Jos mahassani joku luuraa, se raasu on kyllä sitten täysin vahinko, jonka piti sattua vasta parin vuoden päästä. Eipä sillä, että siinä mitään pahaa olisi, itse asiassa todella ihana ja iloinen yllätys meille molemmille. Vähän kyllä pelottaa, ollaanko tässä valmiita näin perusteelliseen mullistukseen, mutta turha sitä on siinä vaiheessa pelätä, jos testi näyttää plussaa. Eniten harmittaisi se, että joutuisi luopumaan meidän ihanasta kaksiosta, jos tila alkaisi lapsen kasvaessa loppua kesken - ja muuttaminenhan on ihanaa hommaa! :D
 
Pallopää
Pms:n henkisen puolen poisjääminen (masentuneisuus, ärsyteisyys.. )Alaselkä kipeytyi, hajuaisti herkistyi äärettömiin, satunnaista nippailua ja kramppailua alavatsassa ja pisteli välillä aika kovaakin munasarjoihin. Oudot asiat alkoivat etomaan: monet puheenaiheet, ihmisten hajut, joidenkin ruokien näkeminen. Nyt rv 21 ja nautiskelen toisen kolmanneksen oireettomuudesta ja tuomasta energiasta, niinkuin luvattiinkin. XD
 
Vauvatoiveissa
Olemme miehen kanssa yrittäneet puolisen vuotta vauvaa, tuloksetta. Vähän alkaa jo epätoivo iskeä, vaikka tiedän ettei vielä ole mitään hätää. Nyt ensimmäistä kertaa oviksen jälkeen on tunne, että jotain saattaisi olla mukana heti ovulaation jälkeen alkoi rintojen, etenkin nännien arkuus, armoton väsymys, menkkamaiset vatsakivut ja alavatsan nipistelyt. Nyt on vasta kiertopäivö 19/29. Kierrot ollut vähän epäsäännöllisiä niin paha sanoa, varmaksi. Voi että mä toivon, että nyt tärppäis.
 

Yhteistyössä