Tein tänään positiivisen raskaustestin... Ja niin selvän, että ei tarvitse epäillä onko viivaa vai ei tai tihrustaa kirkkaassa valossa. Varhaisen keskenmenoni jälkeen sain lääkäriltä Terolut-tabut, jotta kohdunlimakalvo paksuuntuisi ja hedelmöittynyt alkio kiinnittyisi herkemmin. Tutkimuksissa oli gynellä ilmennyt, että mulla on kovin ohut limakalvo, nimittäin (mutta muita ongelmia ei sinällää ilmennyt). Söin sitten tässä kierrossa ekat hormonit (ikinä!) ja pum! Raskaana! Todella piiiiitkääää yritys on saanut palkintonsa, kiitos Terolutien.
En ehkä ihan vielä ymmärrä kaikkea ja varmaan teen vielä pari kolme testiä, ihan varmuuden varalta... Ja toivon supersuper paljon, että kaikki menee hyvin ja upeasti. Ja että tammi-helmikuussa syntyy söpö talvivauva.
Olen vieläkin todella sekaisin ja hämmentynyt. Etenkin, kun raskausoireet olivat varsin vähäiset... Haluan luetella ne nyt tässä juuri siksi, että jos se jota kuta lohduttaa. Kaikilla ei kaikkia ole. Tai edes koskaan tule. Itse jään niitä nyt tällä 4. raskausviikolla (ylihuomenna alkaa 5.viikko) odottelemaan. Tuleeko mitään vai säästynkö pahimmilta.
Mutta ennen plussaa, jonka tein kp 30/30 oireet olivat nämä:
- Kipeät rinnat. (Ovat tosin aina ennen menkkojakin, mutta silloin yleensä vain 3-4 päivää ennen. Nyt olivat melkein 2 vkoa ennen jo varsin arat.) Tissikipu ei ole päätähuimaavaa, on ollut joskus ennen menkkoja pahempaakin, mutta huomaan että arat ne on.
- Välillä paleli ja välillä hikoilutti ihan järjettömän paljon. Toisaalta, mittaisin lämpöjä vasta 3 päivää ennen oletettujen menkkojen alkua, koska sain silloin ruokamyrkytyksen ja mulle nousi muutenkin kuumetta yli 38. Sitten ihmettelin, kun ei se varsinaisesti laskenutkaan pois. Lämmöt on olleet vaihtelevasti tuossa 36.4-37.0. välillä. En osaa sanoa mikä niihin vaikuttaa.
Ja siinäpä ne. Muita oireita ei ole ollut. Ja kaikki niin sanotut klassiset "ennen testiä mahdolliset oireet" ovat puuttuneet tyystin. Mulla ei ole huomattavaa valkovuodon määrän kasvua, päin vastoin. Hyvin niukkaa on. Mua ei myöskään ainakaan vielä pissata erityisen usein, väsymys ei ole mitenkään suuresti normaalista poikkeavaa.
En tarkoita tällä sitä, etteikö noita oireita voisi tulla mullekin myöhemmin. Mutta se mitä itse edellisissä kierroissa puntaroin, oli että miksi mulla ei ollut niitä klassisia oireita, jotka tulee yleensä jo ennen plussatestiä. Niitä ei siis kertakaikkisesti vain ole kaikilla. Olkoonkin, että voi myöhemmin tulla.
Mutta on tää ihanaa. Vallan ihanaa. Olen sekaisin ja onnellinen. Enkä ihan tajua vielä kaikkea.