Moi kaikille, Santtu82 täällä taas!
Mun jorinoita löytyy tuolta viestiketjun ekoilta sivuilta, joissa pohdin raskautta marraskuussa. Silloin vauvaa ei ollut yritetty, sillä avomieheni halusi odottaa kevääseen. Ja raskaanakaan en ollut, vaan klassisesti toivoin vain ja mieli teki (ainakin vähän) tepposet. Nyt on se kevät, mies toden totta pohti asioita ja helmikuusta on vauvaa yritetty. Ensimmäistä kiertoa siis jännätään.
Edelliset kuukautiset alkoivat 15.2. Ovulaatiolaskureiden mukaan mulla olisi pitänyt olla ovis viimeistään 3.3. (kk päivänä 14.) Kuinka ollakaan, ovulaatiotikut eivät sitä löytäneet. Hetkeksi mieleeni nousi huoli, että en ovuloi. Todellisia yrityksiä kun ei ole aiemmin ollut. Mutta sitten, kk päivänä 20 eli viime viikonloppuna ovulaatiotesti näytti plussaa. Ja mies joutui töihin
Laskujeni mukaan seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa tulevana tiistaina (keskimääräinen kiertoni kun on 30pvä), mutta nyt pohdituttaa seuraava asia: Jos ovuloin muutenkin keskimääräistä myöhemmin, kierto on pitkä ja joskus hieman epäsäännöllinen (28-33 pv), voiko plussaa vielä ensi viikolla pärähtää mittariin? Jos hedelmöittyminen on tapahtunut vasta viime viikonloppuna, voiko plussan saada jo reilua viikkoa myöhemmin? Tietääkö kukaan?
Sukuni on ollut varsin hedelmällistä väkeä ja toki toivoisin itsekin olevani. Vaan eihän sitä tiedä, kun tämä on eka yritys. Oikeastaan olen löytänyt itsestäni vain 2 oiretta, joiden perusteella voisin ehkä olla raskaana. Ja nämäkin taas samalla pohdinnalla ja ymmärryksellä kuin aiemminkin: tiedän että mieli on voinut puijata kroppaani.
Mulla on ollut nyt jonkun päivän sellainen "kummallinen tunne" alavatsassa. Painontunne lähinnä. Sellaista ei yleensä liity mun kuukautisiini. Toisaalta, mulla on usein ollut virtsatieinfektioita ja taannoin yhden sellaisen taas hoidin, joten pohdin että tunne voi toki liittyä siihenkin. Tai sitten kehitän sen vain päässäni.
Toinen oire on se, että olen rampannut 4 yötä kerran yössä vessassa. Yleensä en käy koskaan. Virtsisten takia mulle on kehittynyt varsin hyvä pidättelykyky ja olen aina pystynyt nukkumaan 10:kin tuntia putkeen, vaikka olisi jonkinmoinen vessahätä. Toisaalta, noiden virtsisten takia olen viime viikkoina lisännyt juomistani, joten ehkä se saa aikaan öiset hädät. (Toisaalta, olen ennenkin lisännyt juomista kausittaisesti tulehdusten aikaan, eikä se ole vaikuttanut.) Päivällä en ole havainnut että virtsaaminen olisi erityisesti lisääntynyt. Ja mitään muita oireita ei ole.
Kuten selvää, kaikkea sitä toivoo oireeksi, mutta mistään ei vielä mitään tiedä.
Kysymys kuuluukin, kanssasisaret, miten sen plussan kanssa? (Aiemmin tekstissä esitetty kyssä).