Raskauden aikana...

  • Viestiketjun aloittaja Murtsi
  • Ensimmäinen viesti
Murtsi
Kävittekö kaikissa tutkimuksissa?
Mä kävin neuvolakäynnit ja ultrat,mutta en niitä "ikään liittyviä tutkimuksia"... Olin menossa lapsivesitutkimukseen,mut ku siinä lääkärintarkastuksen yhteydessä näin pikkusen ultrassa...ajattelin,että siinä se on,en mä sitä vois pois ottaa....Siis ku jos lapsivesitutkimuksen jälkeen ois tullu "ei-toivottu" tulos,ois joutunu päättään raskauden jatkamisesta tai päättämisestä... Aattelin,että en kuitenkaan aborttia tekis,niin turhaan tutkimukseenkaan menisin...
 
Kävin lapsivesitutkimuksissa ja odotustani helpotti kun kuulinettä odotin tervettä poikaa (terve = ei ole niitä sairauksia, joita tutkimuksella tutkitaan)

Täytyy myöntää, että siinävaiheessa olisi keskeytys ollut l'hes mahdoton, onneksi sitä vaihtoehtoa ei tarvinnut harkita.
 
clivia
Kuin odotin kuopusta mulle ehdotettiin tutkimuksia,vaikka olin 36,en mennyt silti koska lapsi olisi joka tapauksessa vastaanotettu vaikka testit olis näyttäneet mitä.Jos vielä tulen raskaaksi,olen nyt 41 en tutkimuksiin menisi nytkään.
 

Mä olin tällä kertaa ihan hermona ja siksi kävin lapsivesipunktiossa.
Ennen tulosta kyllä jo päätin etten ryhdy abortttiin tuopa kohtalo mitä tuo.
Punktiossa meinasin lähtee kesken pois, kun pelotti niin, että se lääkäri pistääkin lapseen ( irrationaalinen pelko ).
Istukkabiopsion olin varannu ja peruin sen.
Edelllisen kerran ( sillonkin yli 40 v ) en suostunu menemään mihinkään ikää koskeviin tutkimuksiin, mutta lääkärit ultras vauvaa ainaskin 10 kertaa, kunnes sanoin, ettei sitä lapsen kuumennusta kertaakaan enää ! Harmittaa vieläkin, etten aiemmin laittanu niille turhille ultrille stoppia.

Mari
 

Kävin istukkabiopsiassa, ihan senkin vuoksi, että jo ajatus pojasta (biorytmin mukaan + gyneltä sain tarkan hedelmöittymispäivän) oli semmoinen, että "voi vee, tehdään nyt sit tää poika ensin ja sitten se tyttö" - jota olin rukoillut.

Paljon olen kuullut huhua virheellisistä lapsivesitutkimuksen tuloksista.

Rakenneultra viikolla 16 näytti terveen lapsen ja eikös hoitsu kakaissut, että jaha, poikahan tässä - ja sitten muka pahoillaan kysyi "vai eikö sitä olisi saanut sanoa"...

Biopsia on siitä hyvä, ettei kanna turhaan sikiötä, joka ei pysty koskaan elämään kohdun ulkopuolella (13. ja 18. kromosomin trisomiat).

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2004 klo 19:49 vieras kirjoitti:
Kävin istukkabiopsiassa, ihan senkin vuoksi, että jo ajatus pojasta (biorytmin mukaan + gyneltä sain tarkan hedelmöittymispäivän) oli semmoinen, että "voi vee, tehdään nyt sit tää poika ensin ja sitten se tyttö" - jota olin rukoillut.

Paljon olen kuullut huhua virheellisistä lapsivesitutkimuksen tuloksista.

Rakenneultra viikolla 16 näytti terveen lapsen ja eikös hoitsu kakaissut, että jaha, poikahan tässä - ja sitten muka pahoillaan kysyi "vai eikö sitä olisi saanut sanoa"...

Biopsia on siitä hyvä, ettei kanna turhaan sikiötä, joka ei pysty koskaan elämään kohdun ulkopuolella (13. ja 18. kromosomin trisomiat).
Kyllä olen samaa mieltä. Itselläni oli 22-vuotiaana 18-trisomian raskaus joka päätyi keskeytykseen.
 

Yhteistyössä