Raskasta asua pienen paikkakunnan ilmapiirissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lúthien"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ap";26904582]Alusta asti mainitsin, että on paljon myös suvaitsevaista porukkaa. Eli en yleistä. Ja korostin myös, että rasisteja on myös Helsingissä ja Tampereella. Lisäksi voinen sanoa, että minä olen asunut vuosikausia näiden ihmisten keskuudessa. Ja sanon heistä joskus negatiivisia asioita. Aika moni näistä muista pikkukuntalaisistakin sanoo negatiivisia asioita toisistaan.

Mutta sitten kun aletaan heittämään negatiivisia asioita jostain kokonaisista roduista (joiden edustajia ei edes tunneta ja lähimmät asuu jossain 200 kilometrin päässä), niin juttu on vähän eri.[/QUOTE]

Rasisteja siellä ja rasisteja täällä. Turhaan sä "rasisteja" pelkäät, ei ne syö elävältä.

Kerropas mitä hyvää somalit ovat tuoneet Suomeen tullessaan?

voiko olla niin, että pienellä paikkakunnalla herkemmin joutuu tekemisiin erilaisten ihmisten kanssa. Isommalla paikkakunnalla on enemmän samanmielisiä, joiden kanssa olla.

[QUOTE="Lúthien";26904136]Olen itse kasvanut pienessä kaupungissa (silloin n. 10 000 asukkia). Kasvuympäristö oli pääosin hyvä, joskin jälkikäteen tajunnut, että esimerkiksi jossain tilanteissa ilmapiiri oli hieman latistava. Toisaalta kannustavia ihmisiäkin oli. Muistan kuitenkin, että kun siskoni kirjoitti 5 laudaturia (itsellä ei ihan niin hyvin mennyt), niin monen sukulaisen piti heittää juttua "siitä ja tuosta kuuden laudaturin ylioppilaasta joka sekos". Muussakin oli tämmöstä, mutta se siitä...

Ylioppilaaksi tulon jälkeen lähdin Tampereelle opiskelemaan ja sieltä löysin miehenikin. Valmistumisen jälkeen muutimme sitten Helsinkiin. Molemmista kaupungeista pidimme tosi paljon, eri tavoin. Hinnat oli kuitenkin korkeat ja sitten kun lapsenteko alkoi olla mielessä, aloimme tutkailemaan duunia jostain maaseudulta. Aluksi oli ajatuksena asua lähellä Helsinkiä, mutta lopulta mies sai unelmaduunin aika kaukaa ja aika syrjästä. Olin tuolloin raskaana ja suunnittelimme minulle vähän pidempää pestiä kotiäitinä.

Viihdyin ihan hyvin ja ihmiset olivat pintaraapaisulla mukavia, joskin vähän hitaasti lämpeäviä. Meille tuli toinen lapsi, joten kotiäitiyteni jatkui. Olin yhteensä tuolla 5 vuotta kotiäitinä. Kun nuorempi oli täyttämässä kolme lähdin työelämään. Sielläkin olen pärjännyt ja viihtynyt.

Mutta siis oikeesti. Miksi musta tuntuu, että joka toinen on täällä rasisti ja homofobi. Kyllähän näitä ikäviä ilmiöitä on kaikkialla, mutta kyllä se vaan on niin, että etenkin pienillä paikkakunnilla nämä ilmiöt kukkii. Ja niiden annetaan kukkia, suorastaan rehottaa. Mä olen ihminen, joka ei pysty nielemään noita kommentteja aina. Mihinkään loogiseen argumentointiin perustuvaan keskuteluun ei kyllä näiden ihmisten kanssa pysty.

Homofobia ja rasismi on ihmisessä sellaisia piirteitä, että ne ovat täysin anteeksiantamattomia. Sellainen käyttäytymiskoodi on sivistyneissä piireissä itsestäänselvyys, mutta eipä täällä... Joskus mulla oli suunnitelmissa adoptoida lapsi, mutta tämmöseen paikkaan en ikinä voisi kuvitellakaan. No nuo suunnitelmat on nyt haudattu, koska kaksi lasta riittää meille jokatapauksessa.

Miten te muut suvaitsevaiset ihmiset kestätte sitä, että enemmistö on nurkkakuntaisia, suppeakatseisia ja suorastaan vihamielisiä tiettyjä mielipiteitä kohtaan.[/QUOTE]

asua pienellä paikkakunnalla jossa kaikki muut tietää paremmin sinun asiat kuin itse!

samahan se on minkä kokoisessa paikassa asuaa, aina joukossa on suvaitsevia ja ei suvaitsevia.

ja itse olen asunut ja asun pienellä paikkakunnalla ja minulle on se ja sama mikä muiden kanta on asioihin. viihdyn täällä ja pois en ihan pikkukummassa ole muuttamassa, paitsi vielä pohjoisemmaksi ja vielä pienemmälle paikkakunnalle viimeistään eläkkeellä

samahan se on minkä kokoisessa paikassa asuaa, aina joukossa on suvaitsevia ja ei suvaitsevia.

ja itse olen asunut ja asun pienellä paikkakunnalla ja minulle on se ja sama mikä muiden kanta on asioihin. viihdyn täällä ja pois en ihan pikkukummassa ole muuttamassa, paitsi vielä pohjoisemmaksi ja vielä pienemmälle paikkakunnalle viimeistään eläkkeellä

Kannattaa muista se, että myös isolla paikkakunnalla on ne naapurit jotka seuraavat tekemisisiäsi ja tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse.

Yhteistyössä