Raskaana vk27

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana

Vieras
Olen kolmatta kertaa raskaana ja eilen kävin lääkärissä, joka totesi, että kohdunsuu on sormella auki ja kanava lyhentynyt. Onko normaalia, että tässä vaiheessa voi olla jo kohdunsuu auki ja kanava lyhentynyt? Mitä pitää ottaa huomioon ja tarvitseeko nyt olla tiuhempaan tarkistuksia? Supistuksia on jonkun verran, varsinkin rasituksessa ja ne on osittain napakoita. Liitoskipujen takia lähdin lääkäriin. Nyt olen kaksi viikkoa saikulla ja seurailen, mihin olo menee. Kertokaahan kokemuksia!

Eipä oikein antanut mitään ohjeita ja en hoksannut kysyä sen enempää, kun vasta kotona aloin asiaa todella miettimään. Soittelen tänään neuvolaan, mutta ajattelin kysyä asiaa myös täällä. Lääkäri vaan sano, että nyt kahdeksi viikoksi huilimaan ja sitten jos lisä sairausloma on tarpeen, niin uudestaan käytävä.

Mulle kävi sanoin viidennessä raskaudessani suurinpiirtein puolivälissä. Otin hiukan rauhallisemin loppuraskauden, mutta suht normaalisti kuitenkin. Seurannasta en hirveästi muista, että miten vaikutti. Kävin muutoinkin tiuhempaan tarkastuksissa. Kaikki meni ok, poika syntyi suunnitellulla sektiolla tasan viikolla 38.

Minulla oli viimeisimmässä vastaavaa (en muista tarkkaa vk-määrää). Minun piti ottaa kaks viikkoa rennosti, en saanut nostaa/kantaa mitään ja sit uusi tarkastus. Tilanne oli ennallaan ja sain luvan viettää normaalia elämää. Vauva syntyi 40+5.

Mulla ens viikolla 27vk ja viime viikolla töissä ja kotona supisteli kivuttomasti ja oli liitoskipuja. Nyt oon ollut tän viikon kotona kun menen viikonloppuun töihin. Ei juuri kipuja mutta pelottaa jo viikonlopun työt ja ens viikko palaako kivut. Toinen raskaus mulla.
Terveydenhoitaja ihmetteli reilu viikko sitten kun valitin että on liitoskipuja.
Voimia ap:lle.

Kiitoksia vastanneille ja lisää kokemuksia otan vastaan.. Kotona ei kauheasti pysty lepämään, mutta parhaani koitan. Kaksi lasta kun on ennestään jo. Onneksi sentään mies kotona, niin on apuna tässä.
Yöt on ollut ihan tuskallisia... kivut on niin kovat, että kun koitan kääntää kylkeä, niin herään kipuun. Pitää vissiin pyytää tarkistamaan kohdunsuun tilanne, kun seuraava neuvola on kahden viikon päästä.
Eikös se niin mene, että uimista ei enään suositella, kun kohdunsuu on auki? Harmittaa, jos ei koko kesänä pääse uimaan ollenkaan. :(