Alkuperäinen kirjoittaja Gaselli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse pitäisin vauvan, kertoisin isälle, sanoisin että mulle on ok jos hän haluaa jatkaa perheensä kanssa, mutta silloin ehkä olisi parempi, että vauva jäisi "yksin sun vauvaksi" eli isää ei virallisesti merkittäisi kirjoihin ja kansiin. Se jäisi teidän salaisuudeksi, ja joskus isompana, ehkä rippikouluiässä tms voisit kertoa lapselle asiasta. Silloin on mahdollista, että asia tulisi miehen puolisonkin tietoon.
Toki en näin pystyisi tekemään, jos tuntisin puolison, silloin asia olisi kerrottava hänellekin.
Eli isä pääsis vastuusta? Miks ihmeessä? Kyllä elarit kuuluu ainaki maksaa!Ja tunnustaa ihan jo lapsen vuoksi!
Näin juuri. Kaikki eivät ajattele näitä asioita rahassa. Kyllä mun palkalla yhden lapsen elättää aivan hyvin. En haluaisi mitään vastentahtoista miestä siihen perässävedettäväksi taakaksi, vaikka siitä joku oivan lypsylehmän saisikin.
Ja lapsella ei ole oikeutta edes virallistettuun isään?
Näin se joskus on. Kyllä se lapsi siihen sopeutuu kun siitä ei tee ongelmaa. Isompi ongelma siitä tulee kun tulee katkera puoliso, vihainen isäkandidaatti, heidän kyräilevät sukunsa, tapaamisvaatimuksia, sekalaisia sukulaiskuvioita... ei ei, paljon parempi on, että kasvaa lapsi äitinsä kanssa rauhassa, ja jos äiti joskus löytää vielä jonkun kivan miehen, niin siinä on hyvä varaisä, jonka on helpompi ottaa isän rooli, kun ei lapsella muuta isää ole.