Raskaana varatulle miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santtu 77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja KolmenÄiti:
ei me olla tekopyhää porukkaa mutta ei se ole maailman loppu, jos pitää punnita näiden kahden petosta vaa-assa kumman painaa eniten se joka tosiaan teki sen aviorikoksen vai tämä toinen?
Mieti sitä, ja hyvin paljon suhtautumisessa on se tunnetaanko pettäjän vaimo vai ei.
Mutta mikä sinä olet täällä heti tuomitsemaan.
AP tuli kirjoittamaan ja kysymään neuvoa kenties hieman purkamaan pahaa oloaan, kuka sinä olet heti hänet tuomitsemaan?

Tämä perhe asuu eri kaupungissa. Enkä ole koskaan tavannut vaimoa, enkä lapsia. Kyllä minä olen itseni jo tuominnut ja varmasti tulen rangaistukseni saamaan. Varmasti nuo kaikkien kommentit ovat jo jossain vaiheessa pyörähtäneet mielessä, joten en ole yllättynyt v***maisitakaan mielipiteistä. Varsinaisesti en ajatellut tästä kuitenkaan oikeudenkäyntiä siitä, kumpi meistä petti pahemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu 77:
Alkuperäinen kirjoittaja KolmenÄiti:
ei me olla tekopyhää porukkaa mutta ei se ole maailman loppu, jos pitää punnita näiden kahden petosta vaa-assa kumman painaa eniten se joka tosiaan teki sen aviorikoksen vai tämä toinen?
Mieti sitä, ja hyvin paljon suhtautumisessa on se tunnetaanko pettäjän vaimo vai ei.
Mutta mikä sinä olet täällä heti tuomitsemaan.
AP tuli kirjoittamaan ja kysymään neuvoa kenties hieman purkamaan pahaa oloaan, kuka sinä olet heti hänet tuomitsemaan?

Tämä perhe asuu eri kaupungissa. Enkä ole koskaan tavannut vaimoa, enkä lapsia. Kyllä minä olen itseni jo tuominnut ja varmasti tulen rangaistukseni saamaan. Varmasti nuo kaikkien kommentit ovat jo jossain vaiheessa pyörähtäneet mielessä, joten en ole yllättynyt v***maisitakaan mielipiteistä. Varsinaisesti en ajatellut tästä kuitenkaan oikeudenkäyntiä siitä, kumpi meistä petti pahemmin.

Sehän on tunnettu tosi asia että ihmiset tekevät virheitä, itsekkin niitä tehnyt mutta toisenlaisia
Sun ei kannata välittää näistä negatiivisista ihmisistä, he eivät kuitenkaan sinua tunne, helppo heidän on sinua haukkua, mutta sitten kun itse hairahtuvat niin onkin sitten eri asia.
Näitä niinsanottuja täydellisiä ihmisiä on, heissä on jotakin vikaa koska täydellisiä ihmisiä ei ole!

Joten älä välitä, tehty mikä tehty, nyt katse eteenpäin. Älä stressaa se on pahaksi lapselle. En osaa neuvoa lapsen isän suhteen, toisaalta olisi hyvä että mies tietää mutta toisaalta siinä voi mennä perhe. Mutta kuka tietää onko heidän liitossaan muitakin ongelmia, tai pettääkö nainenkin?
En tiedä ja paha mennä sitä kommentoimaan, mutta nyt katse vaan eteenpäin äläkä murehdi turhista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, onnea sinulle lapsesi kanssa, toivottavasti saa geeninsä jostain vähän kauempaa suvusta kuin äidiltä tai isältä!

Anna jo olla!Mä sanon tässä kohta muutaman ruman sanan mitä en ole tällä palstalla ikinä sanonut ja keksin muutaman lisääkin.
Miten ihmeessä olet noin tuomitseva. Toivotan kuitenkin sinulle kohtalaisen hyvää elämää ja tolla asenteella romahdat kyllä pilvilinnastasi ja aika pian

peesaan seireenia ja kolmenlapsenäitiä...
jokainen tekee virheitä, ja tuo teko ei ole ihan pikkujuttu, se on kuitenkin tapahtunut ja kyllä mä ap sinuna kertoisin miehelle, tekee hän sitten omat ratkaisunsa, sillä välin keskittyisin järjestämään elämän niin että vauvan on siihen hyvä syntyä, ruleva lapsi on syytön ja sä olet sille varmasti paras mahdollinen äiti... voimia silti vaikeaan tilanteeseen.

Hmm...

Ap, sinun pitää nyt vain miettiä tämä asia sekä oman itsesi, että tulevan lapsesi ja teidän kahden loppuelämän näkökulmasta. Et ole vastuussa tämän miehen elämästä, etkä hänen tekojensa seurauksista. Niistä hän aikuisena ihmisenä vastaa ihan itse. Haluatko SINÄ ensinnäkin kasvattaa yksin lapsen, jonka isää kohtaan sinulla ei ole mitään suuria tunteita ja joka tuskin tulee koskaan osallistumaan lapsesi elämään täysipainoisesti? Entä nykyinen parisuhdetilanteesi? Jos olet sinkku ja haluaisit löytää pysyvän parisuhteen, se ei ainakaan lapsen syntymän myötä helpotu!

Toisekseen sinun pitää miettiä asia tulevan lapsen kannalta. Miltä hänestä mahtaa tuntua, saatuaan tietää olevansa jonkun merkityksettömän yhden illan jutun hedelmä? Entä miten lapsen tulevat puolisisarukset mahtaisivat häneen suhtautua? Tilanteessasi on käsillä kaikki ainekset traumaattiseen lapsuuteen ja nuoruteen, mikäli mies ja hänen perheensä eivät suhtaudukaan tulevaan lapseesi hyvin. Oletko valmis ottamaan riskin siitä, että lapsesi saattaa joku päivä syyttää tilanteesta sinua ja purkaa sinuun siitä johtuvia negatiivisia tunteitaan?

Kuten sanottu, älä sen miehen tilannetta murehdi, sinulla on ihan tarpeeksi tekemistä siinä, kun mietit mikä on itsesi ja syntymättömän lapsesi kannalta oikea ratkaisu.

Olette molemmat syyllisiä, sinä koska tiesit miehen olevan naimisissa ja menit silti sänkyyn hänen kanssaan ja mies petti vaimoaan.
Olkaa edes tässä asiassa rehellisiä ja kertokaa tämän miehen vaimolle.

ihan varmasti miettiä sitä, kuka on syyllinen ja enempisyyllinen. Siittä on meinaan hyötyä kaikille ja se saa teidät miellyttävät kivienheittelijät tuntemaan olonne erinomaisiksi ihmisiksi. ;)

Ap:lle; en usko, että on muita vaihtoehtoja, kuin se, että mies kertoo vaimolleen asiasta. Ja sinä siis tietenkin miehelle. Kyse on kuitenkin viimekädessä syntymättömän lapsen edusta.

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Hmm...

Ap, sinun pitää nyt vain miettiä tämä asia sekä oman itsesi, että tulevan lapsesi ja teidän kahden loppuelämän näkökulmasta. Et ole vastuussa tämän miehen elämästä, etkä hänen tekojensa seurauksista. Niistä hän aikuisena ihmisenä vastaa ihan itse. Haluatko SINÄ ensinnäkin kasvattaa yksin lapsen, jonka isää kohtaan sinulla ei ole mitään suuria tunteita ja joka tuskin tulee koskaan osallistumaan lapsesi elämään täysipainoisesti? Entä nykyinen parisuhdetilanteesi? Jos olet sinkku ja haluaisit löytää pysyvän parisuhteen, se ei ainakaan lapsen syntymän myötä helpotu!

Toisekseen sinun pitää miettiä asia tulevan lapsen kannalta. Miltä hänestä mahtaa tuntua, saatuaan tietää olevansa jonkun merkityksettömän yhden illan jutun hedelmä? Entä miten lapsen tulevat puolisisarukset mahtaisivat häneen suhtautua? Tilanteessasi on käsillä kaikki ainekset traumaattiseen lapsuuteen ja nuoruteen, mikäli mies ja hänen perheensä eivät suhtaudukaan tulevaan lapseesi hyvin. Oletko valmis ottamaan riskin siitä, että lapsesi saattaa joku päivä syyttää tilanteesta sinua ja purkaa sinuun siitä johtuvia negatiivisia tunteitaan?

Kuten sanottu, älä sen miehen tilannetta murehdi, sinulla on ihan tarpeeksi tekemistä siinä, kun mietit mikä on itsesi ja syntymättömän lapsesi kannalta oikea ratkaisu.

Kovin yrität puoltaa aborttia, koska tuollain kirjoitat... Mutta oli tekstissä hieman asiaakin.

Ap on ilmeisesti päättänyt pitää lapsen. Koska olet tämän päätöksen tehnyt, ei kannata alkaa mietiin kuten piitu pipari kirjoitteli..

Mutta piitu pipari kirjoitti siitä hyvin, että kerro miehelle vaan ja anna sen päättää mitä tekee. Lapsi on nyt jokatapauksessa tulossa ja ne ovat miehen lapsien sisarpuoli. Miehen ja sen vaimon liittoon tulee jokatapauksessa särö ja tuli jo silloin kun sun kanssa makasi. Se, että salailet niinkin tärkeän asian kuin lapsen, niin ei tule helpottamaan tätä säröä ja tulee satavarmaan joskus myöhemmin ilmi. Helpompaa kertoa nyt, kuin kertoa se vaikka 10v päästä jossain ikävässä tilanteessa.. Et ole tee miehelle karhunpalvelusta sillä, että et kerro asiaa, pikemmiten pahennat tilannetta.

Niin ja lopuksi: Onnea raskauden johdosta! Lapsen syntymä on aina ihme, oli se saanut alkuunsa miten vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu 77:
Virheen tein, mutta ihan ihminen olen silti. Eli en tietenkään ole tyytyväinen. Lääkärin mukaan eivät vaikuta sikiöön, tottakai olen asiasta ottanut selvää. Abortti olisi ollut joka kantilta katsottuna helpoin ratkaisu. Tietenkin. En vain pystynyt siihen. Peiliin ei tarvitse vilkuilla, tiedän, ettei yksi yö ollut tämän sopan arvoista. Yritänkin miettiä onko pakko vetää iso joukko ihmisiä mukanani.

Kyllä se varmasti oli lapsen arvoinen soppa! =) Kerro vaan sille isälle ja anna hänen päättää jatkosta.

Olipa ihanasti sanottu :)
Lapsi ei varmasti ajattele et voi kun hänet on yhdenyön suhteesta alkuunpantu vaan että hänen äitinsä on rakastanut ja halunnut häntä niin paljon, että vaikeasta tilanteesta ja ihmisten mielipiteistä ja syytöksistä välittämättä hän minut tehnyt ja hoitanut.
Jaksamista sinulle ja muista että kaikki me ollaan ihmisiä ja ihmiset tekee virheitä, se ei ole väärin vaan se ettei kanna vastuuta tekemisistään.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Olette molemmat syyllisiä, sinä koska tiesit miehen olevan naimisissa ja menit silti sänkyyn hänen kanssaan ja mies petti vaimoaan.

Ihan kuin tässä olisi käytetty yksipuolisesti hyväksi sekä harhautettu sänkyyn tahdotonta NAIMISISSA olevaa miestä?!? Minun mielestäni jokainen pitäköön huolta omista suhteistaan. Vastuu tilanteesta on molemmilla, mutta en lähtisi kuitenkaan syyttämään pettämisestä sitä EI-parisuhteessa olevaa henkilöä. Mitä se sille kuuluu onko vastapuoli sinkku, avoliitossa, avioliitossa etc. Ei se sitä parisuhteessaan pettävää osapuolta varmaan väkipakolla ole mihinkään raahannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kummastelen:
Ei se sitä parisuhteessaan pettävää osapuolta varmaan väkipakolla ole mihinkään raahannut.

Ei ollut, mutta oli osallisena rikkomassa toisen parisuhteen.. Vähän kuin se, että on puoliksi rikollinen kun antaa toisen tehdä rikoksen auttamalla sitä.

Mutta tämä ei ole tämän keskustelun pointti kuka on syyllinen tai ei.

Ihan kuin tässä olisi käytetty yksipuolisesti hyväksi sekä harhautettu sänkyyn tahdotonta NAIMISISSA olevaa miestä?!? Minun mielestäni jokainen pitäköön huolta omista suhteistaan. Vastuu tilanteesta on molemmilla, mutta en lähtisi kuitenkaan syyttämään pettämisestä sitä EI-parisuhteessa olevaa henkilöä. Mitä se sille kuuluu onko vastapuoli sinkku, avoliitossa, avioliitossa etc. Ei se sitä parisuhteessaan pettävää osapuolta varmaan väkipakolla ole mihinkään raahannut.

Ootteko te jotain älykääpiöitä vai mikä teitä vaivaa.
Syyllinen on myös se joka lähtee varatun mukaam tietäen siitä.
Ei se siitä tee sen syyttömämpää vaikka itse on vapaa.

Haisee vahva provopissi nenääni.
Ei aio kertoa, mutta on tuttu miehen kanssa. Miten voi välttää saattamasta miehen tietoon, jos tätä näkee kuitenkin toisinaan?

Oletko itse "älykääpiö", kun et tunnu olevan kykeneväinen tuon rakentavampaan keskusteluun. Mitä väliä, kuka on "syyllinen"?? Ja mitä hyödymme "syyllisen" selvittämisestä?

Ps. Ed. olivat oikeita kysymyksiä, joihin odottelen hyvää vastausta... ;)

Oletko sinä idiootti vai mikä sinua vaivaa!?
Tässä ketjussa ap on kyllä ihan itsetietoinen mitä on tehnyt ja jättänyt tekemättä. Ja osais varmasti itse itseään syyllistää tarpeen tullen, mutta kysymys ei ole siitä mitä on tehty ja kuka on syyllinen.
Vaan tapahtunut on tapahtunut ja miten tästä eteenpäin.
Muista ap että asioilla on taipumus järjestyä päädyitpä sitten mihin ratkaisuun tahansa!

Alkuperäinen kirjoittaja Marja:

Oletko sinä idiootti vai mikä sinua vaivaa!?
Tässä ketjussa ap on kyllä ihan itsetietoinen mitä on tehnyt ja jättänyt tekemättä. Ja osais varmasti itse itseään syyllistää tarpeen tullen, mutta kysymys ei ole siitä mitä on tehty ja kuka on syyllinen.
Vaan tapahtunut on tapahtunut ja miten tästä eteenpäin.
Muista ap että asioilla on taipumus järjestyä päädyitpä sitten mihin ratkaisuun tahansa!

No mitä sitten, kusipäitä kuitenkin.
Mielipiteen sanominen on sallittua.

Alkuperäinen kirjoittaja heillo:
Ei se sitä parisuhteessaan pettävää osapuolta varmaan väkipakolla ole mihinkään raahannut.

Ei ollut, mutta oli osallisena rikkomassa toisen parisuhteen.. Vähän kuin se, että on puoliksi rikollinen kun antaa toisen tehdä rikoksen auttamalla sitä.

Mutta tämä ei ole tämän keskustelun pointti kuka on syyllinen tai ei.

Ei haeta ei. Unohdin mainita äskeisessä kirjoituksessa, että tarkoitus ei ole varmasti tuomita täällä ketään. Eiköhän jokaisessa parisuhteessa ole ollut jo jotain vikaa alunperinkin, jos lähtee seikkailemaan vieraisiin peteihin. Ja ap: olen pahoillani että täällä osataan jeesustella näin paljon ja hakata ihmisiä ristille, vaikka käsittääkseni mietit keinoa olla vahingoittamatta ketään mahdollisimman vähän. Kaikkea hyvää sinulle, asiat näyttävät vielä jossain vaiheessa paljon valoisemmilta. Jaa taakka tämän miehen kanssa, itsesi ja vauvan takia. Yksin se voi olla kovin raskas kantaa.

aloittaja ei ole "syyllistynyt" mihinkään. Hän on VAPAA ihminen. Toivotan kovasti onnea ja jaksamista. Miehelle kannattaa kuitenkin kertoa.Anna hänen tehdä oma ratkaisunsa., kuten parhaaksi näkee. Sinähän olet jo tavallaan oman ratkaisusi tehnyt, kun olet päättänyt vauvan pitää. Hyvää jatkoa sinulle ja vauvalle! Asioilla on tapumus järjestyä:)

Onnea vaan ap. Ethän vaan pilaa varatun miehen perheen elämää kertomalla raskaudestasi. Se, että te kaksi olette idiootteja ei oikeuta viemään perheen lapsilta isää ja vaimolta miestä.

Yhteistyössä