Raskaana varatulle miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santtu 77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Santtu 77

Vieras
Raskaus sai alkunsa yhden yön hairahduksesta alkukesästä. Luotin jälkiehkäisyn voimaan, mutta vahvasti olen raskaana. Mies ei tiedä raskaudesta. Hän on mukava, avioliitossa ja perheeseen kuuluu kaksi alle kouluikäistä lasta. Kaikinpuolin varmasti hyvä isä. Ja varmasti myös hyvä aviomies, lukuunottamatta yhtä yötä jonka hän varmasti jättäisi tekemättä jos voisi menneisyyttä muuttaa. Vikaa on tietenkin meissä molemmissa, mutta en haluaisi välttämättä olla vaatimassa isää tilille. Jollain tasolla olemme tunteneet toisemme jo useamman vuoden, mutta mitään suuria tunteita ei ole kuvioissa. Mutta sen verran paljon välitän miehestä, että soisin mielelläni hänelle mahdollisuuden onnelliseen loppuelämään nykyisen perheensä parissa. Pääni olen miettinyt puhki. Varmasti pärjäisin lapsen kanssa yksin, lähinnä painin omatuntoni kanssa. Isällä olisi tottakai oikeus tietää lapsesta, mutta samalla vaarantaisin tai todennäköisesti tuhoaisin kokonaisen perheen. Toisaalta, lapsella on oikeus tietää, mutta olen ajatellut että se ei ole ihan muutaman lähivuoden asia ja voin asiaa puntaroida silloin uudelleen. Vaikea asettua tässä niin monen ihmisen asemaan, itseni/lapsen/isän/isän aviovaimon ja muun perheen. Itse olen soppani keittänyt, mutta miten olla tekemättä lisätuhoa kaikille osapuolille ja miten vahingoittaisin mahdollisimman vähän ihmisiä?

Toivottavasti olet tyytyväinen keittämääsi soppaan. Tietysti kerrot isälle, tuollaisia asioita vaan ei salata ja sillä selvä, sanot jos et vaadi häneltä mitään. Kunnollisena(?) perheen isänä hänen kyllä luulisi kantavan vastuun teostaan, mistä sitten todennäköisesti hajoaa hänen nykyinenkin perheensä. No, sen jälkeen voitte katsoa peiliin, mies ja sinä, oliko se kaiken arvoista. Haluatko sinä edes lasta kun olet vielä käyttänyt katumuspillereitäkin ja vaikuttaako ne mahdollisesti sikiön kasvuun/kehitykseen?

Minun mielestä olisi parasta sanoa isälle asiasta.Isä saisi itse päättää kertooko asiasta perheelleen.Jos päättää kertoa niin silloinhan hän saisi olls lapsen elämässä mukana alusta asti.Saattaahan se tuoda sinulle paskaa niskaan joltain taholta,vaikkei syytä olekaan.Mieshän se on pettänyt etkä sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta sinä olet todennäköisesti tiennyt miehen perheestä, eli ei sinunkaan pisteesi kovin korkealla ole!

Pettäjä se väärin tekee.Miksi kaataa syyttömän niskaan koko juttua?

Niinpä ei ap ollut se joka meni omaa puolisoaan pettämään, sen teki se mies ihan itse eli peesaan tätä.

Mutta ihmettelen vain miksi ylipäätänsä menee sänkyyn jos tietää toisen olevan naimisissa. Mutta jos omalle kohdalle osuisi en syyttäisi sitä naista vaan omaa miestäni

Ei silloin ole syytön jos tietää toisen perheestä ja silti ehdoin tahdoin oman halunsa ja huvinsa vuoksi menee rikkomaan toisen perheen. SEN TAKIA ETTÄ ON SAANUT OMAAN ELÄMÄÄNSÄ ILOA YHDEKSI ILLAKSI, itsekästä. Kyllä voi tämä tuleva lapsi olla järjettömän ylpeä äidistään, ja tietysti isästäänkin jos tulee koskaan tuntemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja se sama vieras:
Ei silloin ole syytön jos tietää toisen perheestä ja silti ehdoin tahdoin oman halunsa ja huvinsa vuoksi menee rikkomaan toisen perheen. SEN TAKIA ETTÄ ON SAANUT OMAAN ELÄMÄÄNSÄ ILOA YHDEKSI ILLAKSI, itsekästä. Kyllä voi tämä tuleva lapsi olla järjettömän ylpeä äidistään, ja tietysti isästäänkin jos tulee koskaan tuntemaan.

Kuule erehdyksia sattuu, mutta mikä sinä olet jo päättämässä miten lapsi tulee äitiinsä reagoimaan. Lapsi reagoi samalla lailla äitiinsä kuin sinunkin lapsesi.
Sitä paitsi se mitä on tapahtunut ennen lasta ei lapselle edes kuulu.
Niin mutta mehän ollaan naisia, joten ánnetaan miesten tehdä mitä miehet tekee ja syytetään vaan toisia naisia, näinhän se menee, kuten myöskin sanonta mitä jotkut kenties sanovat omille miehilleen....kyllä minä sinuun luotan mutta en muihin naisiin....niinpä niin ja perään vielä iso huokaus

Lapsi on kuitenkin syytön, uskon että ap tulee rakastamaan lastansa täydellä kympillä.

Alkuperäinen kirjoittaja se sama vieras:

Mitähän se edes toiselle osapuolelle kuuluu millaisessa suhteessa vastapuoli elää.Tai onko suhteessa ollenkaan.Jokainen huolehtii omista suhteistaan.Vai luuletko että miehet ovat aivan tahdottomia olentoja?

en epäile etteikö lapsi rakastaisi äitiä tai äiti lasta, mutta JOSKUS tulee aika kun lapsi haluaa oikeasti tietää miten on saanut alkunsa ja miksi isä ei (välttämättä) ole mukana kuvioissa, onpa äidin hienoa sanoa naineensa perheellisen miehen kanssa, josta tuloksena vahinkolapsi. Ja salataanko sitten nämä sisar puoletkin lapselta vai miten tämä perhekuvio etenee?

siis te voisitte hymyssä suin tervehtiä kyseistä naista jos te olisitte tämän miehen vaimoja?? Kun eihän tämä naikkonen ole mitään väärää tehnyt, mies vaan...

Virheen tein, mutta ihan ihminen olen silti. Eli en tietenkään ole tyytyväinen. Lääkärin mukaan eivät vaikuta sikiöön, tottakai olen asiasta ottanut selvää. Abortti olisi ollut joka kantilta katsottuna helpoin ratkaisu. Tietenkin. En vain pystynyt siihen. Peiliin ei tarvitse vilkuilla, tiedän, ettei yksi yö ollut tämän sopan arvoista. Yritänkin miettiä onko pakko vetää iso joukko ihmisiä mukanani.

en epäile etteikö lapsi rakastaisi äitiä tai äiti lasta, mutta JOSKUS tulee aika kun lapsi haluaa oikeasti tietää miten on saanut alkunsa ja miksi isä ei (välttämättä) ole mukana kuvioissa, onpa äidin hienoa sanoa naineensa perheellisen miehen kanssa, josta tuloksena vahinkolapsi. Ja salataanko sitten nämä sisar puoletkin lapselta vai miten tämä perhekuvio etenee?

voi jumalauta sua
kyllä äiti silloin keinot keksii, samalla lailla kuin aviopuolisot toisilleen valehtevat jota en hyväksy. Sowhat jos on tapahtunut vahinko? Ei se minun elämääni ole pilannut, minua kuitenkin rakastettiin joten älä puhu sellaisesta asiasta mistä et ymmärrä mitään, lapselle puhuminen on sen ajan murhe.
Hienoa että osaat olla noinkin hieno ihminen ja tukee toista ihmistä, mutta ei paskaa niskaan vaan.
Ap kirjoitti ihan selvästi että hän katuu sitä
Ja tosiaan, me naiset emme ole vastuussa toisten suhteista kuin vain OMISTAMME, syytätkö sinä muka jos miehesi lähtee panee toista naista niin sitä naista? Itse on munansa toisen paikkaan laittanut, vai onko nainen kenties sen sinne pakosti tunkenut

Ihan samalla lailla kyse jos nainen pettää miestä, samaa minä mieheltä siinä vaiheessa odottaisin kuin se mitä äsken kirjoitin

siis te voisitte hymyssä suin tervehtiä kyseistä naista jos te olisitte tämän miehen vaimoja?? Kun eihän tämä naikkonen ole mitään väärää tehnyt, mies vaan...

taisi nainen sitten raiskata sen miehen, vai miten nainen saa tungettua sen kepin sisäänsä ?

Jos olisin uskoton ja olisin varatun miehen kanssa, en lähtisi ystävystymään varatun miehen naisen kanssa.
Miksi sun pitää ny keksiä ihan älyttömiä juttuja koko ajan jotakin...älä jaksa

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu 77:
Virheen tein, mutta ihan ihminen olen silti. Eli en tietenkään ole tyytyväinen. Lääkärin mukaan eivät vaikuta sikiöön, tottakai olen asiasta ottanut selvää. Abortti olisi ollut joka kantilta katsottuna helpoin ratkaisu. Tietenkin. En vain pystynyt siihen. Peiliin ei tarvitse vilkuilla, tiedän, ettei yksi yö ollut tämän sopan arvoista. Yritänkin miettiä onko pakko vetää iso joukko ihmisiä mukanani.

Kyllä se varmasti oli lapsen arvoinen soppa! =) Kerro vaan sille isälle ja anna hänen päättää jatkosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu 77:

sinä teet niin kuin haluat, voit jäädä odottelemaan sen täydellisen miehen saapumista ja perustaa perheen hänen kanssaan tai voit pitää tämän lapsen.
Kunhan muistat lähtökohdat.
Toivotan kuitenkin sinulle voimia ja jaksamista, sitä todella tarvitset
Äläkä välitä näistä niin sanotuista täydellisistä naisista joita täällä palstalla näköjään on jotka eivät koskaan tee mitään pahaa ja joiden mies ei koskaan tee mitään pahaa

En ole missään vaiheessa sanonut etteikö oma mieheni joutuisi pihalle naikkosensa perään siinä vaiheessa jos näin tekisi, mutta en oikeasti usko että kukaan teistäkään pystyisi tämän emännän kanssa toimeen tulemaan? Ja jos tämä kyseinen odottaja on monta vuotta tuntenut tämän miehen niin on silloin varmaan muutaman kerran törmännyt tähän vaimoonkin? Miten te voittekin olla näin tekopyhää porukkaa?

ei me olla tekopyhää porukkaa mutta ei se ole maailman loppu, jos pitää punnita näiden kahden petosta vaa-assa kumman painaa eniten se joka tosiaan teki sen aviorikoksen vai tämä toinen?
Mieti sitä, ja hyvin paljon suhtautumisessa on se tunnetaanko pettäjän vaimo vai ei.
Mutta mikä sinä olet täällä heti tuomitsemaan.
AP tuli kirjoittamaan ja kysymään neuvoa kenties hieman purkamaan pahaa oloaan, kuka sinä olet heti hänet tuomitsemaan?

Ap tuli kysymään neuvoa ja minä sanoin mielipiteeni, pahoittelen jos se ei teidän pieneen sievään maailmaanne sovi, mutta tähän ap saa tottua kun raskaus tulee julki.

Ap tuli kysymään neuvoa ja minä sanoin mielipiteeni, pahoittelen jos se ei teidän pieneen sievään maailmaanne sovi, mutta tähän ap saa tottua kun raskaus tulee julki.

Ihan kuin koko maailma tietäisi kenen lapsi kyseessä on, ihmiset näkevät raskaana olevan naisen, ei naista jonka lapsi saanut alkunsa erehdyksestä, joten älä viitsi

Edelliseen pitää sen verran kommentoida, että kyllä on olemassa edelleen onnellisesti naimisissa olevia pareja, joissa kumpikaan osapuoli ei petä.
Ja syy pettämiseen on tietenkin molemmissa, tietenkin miehellä isompi syy, mutta ei nainenkaan syytön ole, senhän AP tunnustaa itsekin.

Olen pahoillani puolestasi, tosi vaikea tilanne.Toisaalta tämä lapsi on syytön ja ansaitsee äitinsä rakkauden ja elämänsä, nostan hattua siitä että päätit olla tekemättä aborttia, tosi rohkea päätös.

Tuntuu että paras vaihtoehto olisi kertoa miehelle, ja antaa hänen päättää miten edetä, haluaako kertoa vaimolle ja lapsilleen jne. Vaikea tilanne hänellekin kyllä, mutta et mielestäni voi yksin päättää ja kantaa koko taakka (ja syyllisyyttä) hänellä on kuitenkin todella iso osa tässä, ja oli sinuakin kohtaan ajattelematon kun ei ajatellut sitä että voisit tulla raskaaksi.
Jälkiehkäisyhän ei keskeytä raskautta joka on jo alkanut, jos siis siittiö on jo kiinnittynyt munasoluun ennen pillerin ottamista.

Voimia sulle ja jaksamisia. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parempaan suuntaan. Asiat on aina lopulta paremmin kun ovat valossa, kuin jos niitä yrittää salailla pimeässä.

Toki neuvoa saa mutta ei tarvitse ruveta paskaa kaatamaan niskaan ja moralisoimaan.

Yhteistyössä