Raskaana ollessa painon pudottaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekaisin

Vieras
Ei tarkoitus kitukuurilla laihduttaa, mutta jatkaa sitä mihin jäin ennen raskaaksi tuloa. Eli ihan vain terveellisesti syön ja lenkkeilen.
Paino ,ei raskaana ollessa, tippui mukavasti 300-700gr viikossa.
Joten tuota ajattelin jatkaa.
Mutta sitten mietin, että laihduttamistahan ei suositella raskaana ollessa, vai? Mutta eikai terveellistä ruokavaliotakaan voi kieltää?
Vielä ois noin 10kg tiputettavaa että olisin normaalipainossa...

Voit kyllä syödä terveellisesti,se on ihan suositeltavaa,kunhan muistat vitamiineista yms. huolehtia myös.Ja ethän sitten huolestu jos paino nouseekin,niin sen yleensä kuuluukin tehdä:)

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Voit kyllä syödä terveellisesti,se on ihan suositeltavaa,kunhan muistat vitamiineista yms. huolehtia myös.Ja ethän sitten huolestu jos paino nouseekin,niin sen yleensä kuuluukin tehdä:)

Joo nouseehan se paino pakostakin nyt raskauden myötä, mutta jos edes hieman sais hillittyä sitä terveellisellä ruokavaliolla...

Kyllä mun mielestä 500 gramman viikkopudotus raskaana ollessa on aika paljon. 40 viikon aikana se tekis 20 kiloa. Itse en laihduttaisi raskausaikana, vaan söisin niin terveellisesti ja sen verran kuin hyvältä tuntuisi, ja jatkaisin laihista sitten synnytyksen jälkeen.

Eihän terveellistä ruokavaliota ole missään kielletty.
Mutta laihduttaminen ei ole kovin suositeltavaa.Ja laihduttamisella siis tarkoitetaan sitä et vedetään jollain kitukuurilla eteen päi.

Jättämällä siis roskaruokaa ja muita mässyjä vähemmälle muutetaan ruokatottumuksia parempaan,se ei ole laihduttamista ja niin saa tehdä,ja on hyväkin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja taukoa pitäisin:
Kyllä mun mielestä 500 gramman viikkopudotus raskaana ollessa on aika paljon. 40 viikon aikana se tekis 20 kiloa. Itse en laihduttaisi raskausaikana, vaan söisin niin terveellisesti ja sen verran kuin hyvältä tuntuisi, ja jatkaisin laihista sitten synnytyksen jälkeen.

Mutta kun se paino juuri tippuikin tuota viikko vauhtia kun vain jätin herkut ja muun mässyruoan pois. Lisäsin reilusti kasviksia/hedelmiä ja veden juontia. Ja pullaa söin silloin kun halutti. Eli en missään vaiheessa kitukuurilla laihduttanu.

Olen kuullut sellaisen ohjeen että ei tarkoituksella pudottaisi painoa, vaan että se pysyisi samana koko raskausajan, eli jos peruspainonnousu koko 40viikon aikana on noin 15kg, niin painosi pysyisi koko ajan samassa kuin onkin, eli viimeisilläsi olisit 15kg kevyempi mutta 15raskauskiloa painavampi. Ja kun olet synnyttänyt ja toipunut siitä, olet 15kg kevyempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen kuullut sellaisen ohjeen että ei tarkoituksella pudottaisi painoa, vaan että se pysyisi samana koko raskausajan, eli jos peruspainonnousu koko 40viikon aikana on noin 15kg, niin painosi pysyisi koko ajan samassa kuin onkin, eli viimeisilläsi olisit 15kg kevyempi mutta 15raskauskiloa painavampi. Ja kun olet synnyttänyt ja toipunut siitä, olet 15kg kevyempi.

Juuri näin, sinä sait puettua sanoiksi sen mitä ajoin takaa =D
Ja tosiaan, ei mulla olis tarvetta saada kuin ne 10kg pois. Joten painoa kestäis tullakin raskauden myötä muutama kilo, jos kiloja tulee yhtä paljon kuin esikoisen kanssa.

Koita pitää paino samassa,niin laihdut sitten kun vauva syntyy.
Jos sulla 10kiloa on pudotettavana,niin eihän sun nyt mitäöän kannata laihduttaa.Syöt vain terveellisesti ja liikut,paino yleensä nousee raskaus aikaan,mutta jso syöt terveellisesti niin sulel ei jää mitään ylimääräsiä kiloja killumaan,vana ne lähtee sitten synnytyksen jälkeen.

Yhteistyössä