Raskaana olevat ja synnyttäneet, keitä synnytyssalissa tai leikkaussalissa oli mukana

  • Viestiketjun aloittaja synnäri
  • Ensimmäinen viesti
raappana
Parissa synnytyksessä on ollut mies mukana, parissa oon oollut yksin kätilön kanssa. Joskus joku opiskelija saattanut olla lisäksi mukana. En voisi kuvitella ottavani esim. äitiäni tai siskoani mukaan. Mies on ainoa joka voi mun puolesta tulla, tosin sitäkään en siellä tarvitse.
 
nimt
Molemmissa mies, kätilö ja lääkäri. Onneks on ollut niin pieni synnäri ja sopivasti hiljaista, niin on lääkärikin ehtiny olla paikalla (sen kaikki vajaa 5 min, mitä siinä on mennyt...)
 
"Jenis"
Molemmissa mies, ekassa lisäksi kätilö about koko ajan paikalla, tokassa vain ponnistusvaiheessa ja jälkihoidossa paikalla. Itse koin että miehestä on apua kun tarvii esim. hälyttää kätilö ponnistusvaiheeseen, koppaamaan vauva kiinni, mutta muuten olin aika lailla keskittynyt itse tekemiseen.
 
J-t harmaana
Esikoisesta paikalla vain kätilöt...tais olla kaksi tai kolme
kakkosesta oli mies mukana sektiossa plus sitte salin väki
Kolmosesta oli mies ja sitte kätilöt
Tulevasta en tiiä, luultavasti vain kätilöt ja varmaan lastenlääkärikin tai pari on paikalla ku tuplat syntyy.
 
"hei"
Esikoisesta paikalla vain kätilöt...tais olla kaksi tai kolme
kakkosesta oli mies mukana sektiossa plus sitte salin väki
Kolmosesta oli mies ja sitte kätilöt
Tulevasta en tiiä, luultavasti vain kätilöt ja varmaan lastenlääkärikin tai pari on paikalla ku tuplat syntyy.
gyne on aina paikalla, kun tuplat syntyy, kätilöitä mieluiten kolme ja lisäksi lastenlääkäri. Jos synnytys päivällä, niin lisäksi opiskelijoita niin monta kuin annat tulla:)
 
Hmmm ekassa oli vain kätilö ja ystväni, tulikohan edes toista kätilöä h-hetkeen, en muista. Opiskelijaa en halunnut ekaan synnytykseen mukaan.
Toisessa oli kätilö ja tässäköhän sit ovesta asteli ihan eri kätilö joka oli ollut alkujaan ( oli avustamassa toisessa synnytyksessä ja mun synnytys eteni sen verran vauhdilla ettei ehtinyt mukaan )
Kolmanessa kätilö
Neljänessä kätilö, opiskelija ja mies
Viidennessä kätilö ja lääkärikin pyörähti.
 
Ei ollut kuin kätilöt (yksi kerrallaan) ja kätilöopiskelija. Lekuri piipahti laittamassa epiduraalin. Seuraavaan tulee mies ja kätilö, ei enempää tarvitse jengiä ravata, paitsi lekuri lääkkeiden takia. Mitä vähemmän, sen parempi.
 
"vieras"
taisi balttiarallaa 8 henkilöä puuhata minun ympärilläni ja 6 vauvan ympärillä - väkeä oli siis pilvin pimein - opiskelijoita jne - sektio oli siis kyseessä; edellinen yö meni piuhoissa synnärillä, mutta tilanne rauhoittui ja leikkaus ihan normaalin työpäivän aikana; raskausmyrkytys sen verran pahana kuitenkin, että "viimeisillä hetkillä" leikattiin. Loppu hyvin, kaikki hyvin - nyt jo vuosia kulunut ja varhaiset viikot ei jättäneet jälkiään...
 
Ekassa mies, kätilö,anestesialääkärikin käväisi ja muutama minuutti ennen syntymää paikalle ilmestyi semmoinen suunnilleen 10 henkinen tiimi, eivät esitelleet itseänsä, enkä sillä hetkellä jaksanut laskea. :rolleyes:

Toisessa mies, kätilö, sairaanhoitajaopiskelija ja välissä anestesialääkärikin pyörähti hyvin pikaisesti.
 
kerran synnyttänyt
Mies ja tietysti kätilö.

En voi ymmärtää noita amerikan synnytysohjelmia kun siellä on salissakin mukana puoli perhettä ja loppusa suvusta odottaa oven ulkopuolella. Ei siinä kaipaa kuin omaa rauhaa ja tilaa, mieskin oli ehkä vähän liikaa (paitsi siitä kätävä, eettä sai haettua juomaa ja kätilön paikalle tarvittaessa).
 
iu
Eka synnytys kesti niin kauan ja oli niin hankala, että porukkaa ehti vaeltaa ees taas tolkuttomasti. Mies oli mukana omasta takaa, ja sairaalan väkeä useita kätilöitä, synnytyslääkäreitä, anestesialääkäri, lauma opiskelijoita (olin liian kipeä ja sekaisin tajutakseni kieltää niitä kokoontumasta siihen pällistelemään).

Toinen synnytys hoitui miehen ja kätilön läsnäollessa. Se oli miellyttävä kokemus, jos nyt synnytyksestä niin voi sanoa.
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja kerran synnyttänyt;27315183:
Mies ja tietysti kätilö.

En voi ymmärtää noita amerikan synnytysohjelmia kun siellä on salissakin mukana puoli perhettä ja loppusa suvusta odottaa oven ulkopuolella. Ei siinä kaipaa kuin omaa rauhaa ja tilaa, mieskin oli ehkä vähän liikaa (paitsi siitä kätävä, eettä sai haettua juomaa ja kätilön paikalle tarvittaessa).
Just näin. Mä kuolisin, jos siinä pyöris tommonen sirkus.
 

Yhteistyössä