Raskaana + mahavaivoja + listeriaako?? Apua, hätä oikeasti, pelottaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ippu

Aktiivinen jäsen
07.05.2005
2 363
0
36
Hei!
Kopioin tähän laiskana tekstini tuolta odotus-puolelta, minne omaan kuukausi-ketjuuni tämän viestin kirjoitin.

Tänäänkin oon syöny TODELLA paljon, joten illasta puolin oli hurjan ähky olo, ja mahaankin sattui, siis vauvamahaan, ei ruokamahaan. Kipu tuntui varsinki kävellessä ja istuessa, makuullaan vain aaltoina. Tuntu tuolla ihan alhaalla vasemmalla, melkein nivustaipeessa, ja oli ihan oikeaa kipua, että sai ihan henkeä pidättää ku sattu niin. Söin sit vielä tyhmä kuitenki iltapalaaki, ku "pitäähän iltapala syödä". Kateltiin BB-finaali, ja sit unille. Van kappas, vajaata 12 olin ehkä just hetkeksi ehtiny torkahtaa, ku heräsin epämääräiseen oloon, ja hetken siinä tuumailin että mitähän tämä nyt on... ja sit alkoi nousta semmonen kylmä hiki pintaan. Koitin aatella kaikkea muuta, otin vaatetta ja peiton pois vatsan päältä että viilenis olo, ja silittelin massua ja totesin että vauva liikkuu ja koitin keskittyä siihen. Mut en pystynyt, sit tuntu että on kakkahätä, ja nousin ylös ja lähdin alakertaan, että käyn juomassa maitoa, että ihan ku närästäis... mut jo portaissa tuntu et ei ehi kurvata jääkaapin kautta, vessaan on mentävä. Vielä pöntöllä istuessakin yritin keskittyä lukemaan tyyliin hiuskiinneputelista tekstejä, että helpottais, mut ei.. lopulta lensi laatta lavuaariin, nenästäkin tuli... Lisäksi oon käyny sen jälkeen vielä 3x ihan vesiripulit heittämässä.

No nyt tässä kirjoittaessani luin tota Oikukkaan tekstiä tosta edeltä, ja siellä onkin minulle lisäkammotusta aiheuttavaa juttua listeriasta... ku tajusin justiinsa, että mä tein eilen kinkkupiirakkaa, mihin tuli tuorejuustoa. Käytin kyllä suomalaista tuotetta, Valion Violaa, ja siinä on pastöroitua maitoa käytetty, ja se piirakka tietty kypsennettiin, mutta tulipas nyt pienoinen paniikki... apua...

Apua? Onko syytä huolestua? Onko tämmönen listerian oireita edes? Soitanko synnärille/johonkin? Mielipiteitä? Rauhoittavia kommentteja?

Veikkaisin kans tavallista mahatautia. Listerian voi saada muustakin kuin tuorejuustosta, esim. kasviksista. Jos ei mee parissa päivässä ohi tai tulee jotain muuta ongelmaa niin sitten soita päivystykseen.

Lisäys, että tärisen, mut varmaan ihan vilusta ja stressistä toisaalta.

Ja voiko listeria-epäilyn kanssa pari päivää vaan ootella, että jos menee ohi? Kun jos se onkin sitä..? Sehän on vaarallinen vauvalle..?

*menee ja googlettaa*

Ok, googletin itekin ja oireet ei sen mukaan tosiaan mitään ripulia ole, vaan juuri semmosia flunssa-oireita vain. Mistähän mä oikein luinkaan tosta ripuli+listeria-yhteydestä..? En muista, mut ei oo ees pitkä aika, ja tietenki se tuli nyt mieleen, ni aivan paniikissa täällä :whistle:

No entäs btw tommonen ruokamyrkytys-hässäkkä näin raskausaikana? Kun vähän poikkeukselliset oli noi eväät meillä tänään, nimittäin kebabia ranskalaisilla, paikallisesta ähly-pizzeriasta. Et jos kyseessä oiskin semmoinen, ni pitäiskö sit suhtautua jotenki vähä vakavammin tähän..? Toisaalta mistä sen voi tietää onko vaan mahatautia vai ruokamyrkytys..? Ei kai mistään. Tämä on tämmöstä pohdintaa nyt tän huolen keskeltä :ashamed:

Yhteistyössä