raskaana(ko)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisu_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kisu_

Vieras
Milloin raskaus näkyy testissä? Minulla alkavat menkat yleensä 25 päivä. Minulla tuolloin tuli verta,mutta ei edes yhden tamppoonin verran, ja loppuivat. Luulin että alkavat myöhemmin uudestaan, mutta nyt on jo kohta 1.päivä eikä mitään ole kuulunut. Minulla on myös ajoittain outoja mahan kivettymisiä/ piston tunteita ja muuten vain sattuu vatsaan . Voinko olla raskaana? Ja jos voin, niin millon se näkyy testissä että voin varmistua asiasta?
Siskoni oli raskaana, mutta hänellä ei näkynyt pitkään aikaan testissä sitä.

Mä en oo ikinä ymmärtänyt mitä tarkoittaa kuukautiskierto. :D Mut siis yleensä alkaa 25päivä ja kestää sen 5päivää. Ei ikinä ole näin tapahtunut että alkavat, mutta ei täyty edes yksi tamppooni ja loppuvat ja ei kuulu mitään. Siskollani ei näkynyt noin kolmeen viikkoon yhtään mitään, mutta hän oli saanut jo kaksi lasta, niin tiesi jo että on raskaana.

Mä en oo ikinä ymmärtänyt mitä tarkoittaa kuukautiskierto. :D Mut siis yleensä alkaa 25päivä ja kestää sen 5päivää. Ei ikinä ole näin tapahtunut että alkavat, mutta ei täyty edes yksi tamppooni ja loppuvat ja ei kuulu mitään. Siskollani ei näkynyt noin kolmeen viikkoon yhtään mitään, mutta hän oli saanut jo kaksi lasta, niin tiesi jo että on raskaana.

*huokaus* Kuukautiskierto lasketaan siis niin,että se päivä millon kuukautiset alkaa,on 1. päivä. Ja sitten kun alkaa seuraavat,niin se kuinka monta päivää siihen väliin jää,on siis kierron pituus. Eli jos sulla alkaa esim 25.3. ja seuraavat 25.4.,on sen kierron pituus 31 päivää. Ovulaatio tapahtuu (eli raskaaksitulemisen todennäköisyys suurimmillaan) yleensä n 14 päivää ennen kuukautisten alkua.
Suosittelisin että teet testin..