raskaana ja esikoinen uhmissaan potkii mahaan ?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
rv22 menossa ja esikoinen just pahimpien uhmakohtauksien aikana vahingossa saattaa potkaista mahaan, just tässä tänä iltana esim kävi niin että potkas aika kovaa mahaan kun en ehtinyt väistää / saanut pidettyä kiinni. Nyt on sen jälkeen vähän koskenut mahaan ja harjoitussuppareita ollut kanssa... :'( Miten tässä tilanteessa ois viisasta toimia?

Melkosen kova tälli saa olla ellei somasti osu, et jotain sattus. Mut eipä siinä, koitat vastaisuudessa väistellä ja seuraat sit tilannetta, jos maha tulee kipeäks tai alkaa kovin supistelee tai tulee verta niin lääkäriin.

"joku"
Mun esikoinen myös potki ja joskus puri mahaan. Ei tainnut koskaan kyllä kunnolla sattua. Kysyin lääkäriltä ja hän sanoi, että esim. terävät pöydänkulmat olisi potentiaalisesti pahoja, mutta hän ei ollut ollenkaan huolissaan mun kaksivuotiaan rimpuiluista. Tsemppiä!

Meillä 2,5v uhmailijatyttö yrittänyt muutaman kerran samaa (nyt rv30 menossa) ja melkoiset puhuttelut olen tästä pitänyt joten useimmiten onneksi jättää "veikan" rauhaan. Meillä ei onneksi ole kovia osumia tullut mutta kyllä aina osuman jälkeen olen vähän "tilannetta kuulostellut" vaikka uskon kyllä että aika kovaa saa osua ennenkuin todella jotain tapahtuu, kyllä se maha varmaan joustaa ja vesi vaimentaa sitä iskua jonkin verran? Jos (kunnon) kipua / vuotoa tmv niin lähtisin tarkastamaan tilannetta. Better safe than sorry.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28590598]haluisin kyllä nähdä kuinka sä estäisit sen ilman että satuttais tota lasta.[/QUOTE]

No esim niin että seisot. Tuskin se lattiatasolta yltää sun mahaan potkmaan vai minkä sortin ninjasta on kySe? Tai jos täytyy pitää sylissä uhmakohtauksen aikana niin siten että istut lattialla hajareisin ja istutat lapsen selin sun syliin.

"vieras"
Meillä 2,5v uhmailijatyttö yrittänyt muutaman kerran samaa (nyt rv30 menossa) ja melkoiset puhuttelut olen tästä pitänyt joten useimmiten onneksi jättää "veikan" rauhaan. Meillä ei onneksi ole kovia osumia tullut mutta kyllä aina osuman jälkeen olen vähän "tilannetta kuulostellut" vaikka uskon kyllä että aika kovaa saa osua ennenkuin todella jotain tapahtuu, kyllä se maha varmaan joustaa ja vesi vaimentaa sitä iskua jonkin verran? Jos (kunnon) kipua / vuotoa tmv niin lähtisin tarkastamaan tilannetta. Better safe than sorry.
niin mäkin oon aatellu että ei varmaan ihan pienestä kuitenkaan satu mitään, mutta jotenki sitä on niin varuillaan ton mahan kanssa kuitenki...

"laura"
Mulle lääkäri sanoi, ettei tarvi alkaa omaa lastaan millään tavalla varomaan (mulla 2 v.), koska sen ikäinen lapsi ei pysty kuulema niin kovaa potkaisemaan, että istukka irtoaisi.

"vieras"
Mä olen aina ajatellut, että mulla on tosi uhmakas pari vuotias, mutta ei se taida ollakkaan kun ei se koskaan ole mua potkinut. Huutaa ja raivoo kyllä, mutta annan sen tehdä rauhassa, jossain vaiheessa loppuu ja rauhottuu.

-
[QUOTE="vieras";28590598]haluisin kyllä nähdä kuinka sä estäisit sen ilman että satuttais tota lasta.[/QUOTE]

Ja sun pointti oli?

Jos ihan kuka tahansa lapsi tulee mua potkimaan olin raskaana tai en, niin voit olla ihan varma, että laitan sen siinä vaiheessa nippuun. Ihan varmasti siinä sattuu, mutta sille ei voi mitään. Muakin sattuu, jos mua potkitaan.
Olis noiden lastenkin syytä oppia kunniottamaan muiden ihmisten koskemattomuutta pienestä pitäen.
Se on ihan sama, jos sä menet aikuisena ihmisenä kadulle potkimaan jotain muuta, niin viimeistään paikalle tulee poliisi, joka poistaa sut tilanteesta väkivalloin, ellei muu tehoa.

-
Ja kyllä... äiti on lapsensa "poliisi". Käy vähän kalliiksi, jos äiti ei saa estää omaa lastaan potkimasta, vaan paikalle pitää kutsua aina polisiisi, koska se on ihan eri juttu, kun sillä on koulutus siihen...
In my ass....

Näin
Ja sun pointti oli?

Jos ihan kuka tahansa lapsi tulee mua potkimaan olin raskaana tai en, niin voit olla ihan varma, että laitan sen siinä vaiheessa nippuun. Ihan varmasti siinä sattuu, mutta sille ei voi mitään. Muakin sattuu, jos mua potkitaan.
Olis noiden lastenkin syytä oppia kunniottamaan muiden ihmisten koskemattomuutta pienestä pitäen.
Se on ihan sama, jos sä menet aikuisena ihmisenä kadulle potkimaan jotain muuta, niin viimeistään paikalle tulee poliisi, joka poistaa sut tilanteesta väkivalloin, ellei muu tehoa.
Samaa mieltä. Ei se lapsi siitä rikki mene, että sattuu estämistilanteessa...se on elämää että välillä sattuu jos törttöilee.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
On teillä vissiin mielenvikasia lapsia. Omani 2v5kk ei ikinä potki, pure tms mahaani(rv 31) vaan taputtelee ja puhuu tulevasta veljestä innoissaan ;)
Mun lapseni ei todellakaan ole mielenvikainen vaan ihan tavallinen uhmaikäinen joka uhmaillessaan saattaa yrittää tuollakin tapaa provosoida minua koska tietää että se painelee minun nappuloitani. Se että kaikki ei tee kaikkea samalla tavalla ei tarkoita että jollain olisi aivoissa vikaa.

"aapee"
On teillä vissiin mielenvikasia lapsia. Omani 2v5kk ei ikinä potki, pure tms mahaani(rv 31) vaan taputtelee ja puhuu tulevasta veljestä innoissaan ;)
minusta sinä oot enemmänkin mielenvikainen kun et näköjään ymmärrä että lapsia on erilaisia? kyllä pistää vituttamaan tollaset ihmiset, kun ei ole omaa kokemusta ilmeisesti siitä että uhmaikäinen saattaa vahingossa potkaista, ei siis todellakaan tahallaan tule mun mahaa potkimaan ja huuda vielä päälle että kuole vauva. Mikä SUA vaivaa??

Yhteistyössä