Raskaaksi tuleminen e-pillereiden jälkeen

On ollut jo aik. keskusteluissa puhetta mutta kysyn jos joku sattuis tietämään... eli jätettiin pillerit pois kesken liuskan, siitä oli n. viikon pillerit jo syöty. nyt oltu viis päivää ilman ehkäisyä. kaiken järjen mukaan pitäis olla ovulaatioaika nyt, mutta johtuen tästä pillereiden äkillisestä lopettamisesta pientä tihruvuotoa (ei kyllä ole veristä niinkuin ylensä menkkojen alkaessa) on tullut mutta voinkohan silti nyt jo tulla raskaaksi? ja kun ei malttaisi millään odottaa, ja nyt varmasti kierto menee muutenki sekaisin ku on monta vuotta syöny pillereitä niin millon voi tehdä sit raskaustestin?
 
Samaa mulle lääkäri sanoi, että ensin yhdet luomumenkat. Vauvankin kannalta parempi, että hormoonit hävinnyt kropasta. uskon, että sulla pillerit vaikuttaa vielä jonkin aikaa.
Meillä tärppäs niiden ekojen jälkeen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Caddy:
mut silti ihmetyttää et jos liuskan aikana unohdat pillerin niin voi tulla raskaaks? miten se teho sit säilyis monta päivää? argh odottavan aika on pitkä...
juu siis toki se mahdollisuus aina on olemassa mutta se mahis on yksi tuhannesta jos oikein muistan? vai oliko peräti pienempi..
ja on parempi senkin takia raskautua vasta luomujen jälkeen, koska sitten on se oma kierto selvillä edes jotenkin päin, vaikka epäsäännöllinen oliskin.. eli se hieman helpottaa (ehkä ) sitä lasketun ajan laskentaa..

meillä meni puol vuotta pillereiden lopetuksen jälkeen ennenkun tärppäs, jouluaattona sain plussan testiin :heart: Joten malttia ja toivotaan, että sitten mahdollisimman pian onnistuis =)
 
Yritys aikana luin erään henkilön kirjoittaman jutun, jonka oli gyne hälle kertonut...tästä on ehkä n. 5kk aikaa.

Eli kun lopettaa e-pillerit tai muun hormonaalisen ehkäisyn, ei ole välttämätöntä odottaa ensimmäisiä kuukautisia...tämä kehoitus kuulemma annetaan, jotta mahdollinen raskaus olisi helpompi määrittää viikoissa...eli rv: siis helpompi arvioida.
Oli myös ilmoittanut, että tämä ensimmäinen luomukierto ennen ensimmäisiä luomu kuukautisia on naisilla hormoniehkäisyn jälkeen se kaikkein hedelmällisin ja ilman ehkäisyä voi tulla mahdollisesti helposti raskaaksi, jos muita raskautta hankaloittavia ongelmia ei naiselta löydy.

Raskauden todennäköisyys vakiintuu tämän ensimmäisen kierron jälkeen normaaliin n. 20%, joka on siis lähes kaikilla tuo todennäköisyys tulla raskaaksi per yksi kuukautis kierto...tämä prosentuaalinen todennäköisyys raskaudelle kasvaa joka kierto hieman enemmän todennäköiseksi aina 1v yritys kiertoon asti, jolloin raskauden todennäköisyys on jälleen vakio...tämän vuoksi yleensä kehoitetaan ottamaan yhteyttä gynekologiin vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen, jotta saadaan selville, onko jotain vikaa.

Tuo liuskan keksen jättäminen onkin sitten hiukan eri juttu. Tuo kuvailemasi tuhru voisi olla pelkkää välivuotoa, joka aiheutuu usein hormoniehkäisyn jättämisestä, itselläkin tuli välivuotoa ensimmäisessä ehkäisyttömässä kierrossa, vaikka liuskani loppuun kyllä söinkin.

Jos kuukautiset eivät ala olettamanasi ajankohtana, kannattaa kipaista hakemassa r-testi. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kierto voi hakea itseään vähän pidempään ja kierto saattaa venyä pidemmäksi, kuin aiemmin ennen pillereitä tai niiden aikana on ollut =)

Pikaista plussausta toivottelee:
paapelo+poju+Tiuhti 10+0
 
Minulla alkoi tyhjennysvuoto pillereistä marraskuun alulla ja itsenäisyyspäivänä sain plussan. En olisi koskaan uskonut että niin kävisi, mutta onnesta soikeana tottakai kun ei mennyt niin kauaa kuin mihin olin valmistautunut. Enkä ainakaan ole saanut moitteita tästä, eli ei varmasti vauvalle vahinkoa. Jos susta Caddy tuntuu, että voisit olla raskaana niin testaa ihmeessä, ei siinä mitään menetä. Mut odottele vielä hyvä tovi niin saat varmemman tuloksen. Minulla eka haamu tuli kp 26 kun ihan vaiston johdattamana oli pakko testi tehdä :D
 
Oma tarina:

Lopetin pillereiden syömisen 12/06. Tulin seuraavasta kierrosta heti raskaaksi. Ovulaatio oli mitä ilmeisemmin kp 14 tai 15, pillereiden kanssa kierto 28. En ole ihan varma kun en ovulaatiota sen tarkemmin miettinytkään. Tämä raskaus meni kuitenkin kesken 9+0. Sen jälkeen meni melkein kaksi vuotta että tulin uudelleen raskaaksi, joten uskon että pillereiden lopettamisen jälkeen voi tulla ihan samallalailla raskaaksi kuin luomumenkkojen jälkeen.

Päksäkkä 17+4
 
Kiitos kaikille vastanneille =) joo tuo liuska tosiaan jätettiin kesken ja heitettiin roskiin kun oli ilmesesti vatsatautia joku aika sit, aamun oksentelin ja tehtiin testi joka näytti negatiivista ja sillon tajuttiin että vauva olis molemmille erittäin tervetullut joten miks niitä enää syömään. malttamattomana vaan kuvittelen kaikki maholliset oireet, ei viittis turhaan laittaa rahaa testeihin mutta kai sit testaan niiden "odotettujen" menkkojen aikaan, parin viikon päästä... mut kun haluis tietää jo nyt... tulis konkreettisemmas asia, osais jättää tupakanki kokonaan pois vaikka oon kyllä paljon vähentäny. ja greippimehu on kova juttu ollu kans :D
 
Koeta malttaa vielä Caddy...olisi kyllä aika ihana jos jo tuossa puolenvälin aikaan saisi tiedon, ehkä joskus tulevaisuudessa =)
Ja kun siis sanoit sinulla olleen tuota tuhrua ja sanoit odottavasi menkkoja n.2viikon päähän, se voisi todella olla ovulaatiosta johtuva välivuoto sinulla, joten kannattaa mennä vällyin alle tekemään vauvataikoja :D
 
Mä jätin pillerit kesken liuskan pois, olis ollu vähä yli vko viel pillereitä jäljellä. Tyhjennysvuoto tuli sit suht nopeaan, ehk enintään 7 pvän päästä jos oikein muistan. Mulla oli KAIKKI mahdolliset oireet mitä olin lukenu :LOL: Eli niin se mieli vaan tekee kepposia ku oikein jotain haluaa. Eli sinuna koittasin ny hillitä innokkuutta ja antaa rauhassa kierron tasottua enne ku testailet. Toki voitte yrittää raskautta, mut ei kannata kovin malttamattomana vielä niitä testejä tehdä :)

Ja pillerit estää ovulaation, siten en ehkä heti ajattelis sen tuhruvuodon olevan ovulaatiosta johtuvaa jos vasta äskettäin pillerit lopetit. Toki aina kaikki on mahdollista ja voi yrittää raskautta, mut kannattaa tosiaan se mieli rauhoittaa nyt ettei tuu kovin karvasta pettymystä jos nyt et raskaana ole. Ja tupakanpoltto kannattaa lopettaa kokonaan jo nyt kun kerran yritätte raskautta :heart:
 
Niinkuin moni muukin on sen jo todennut, niin yhdistelmäpillerithän nimenomaan estää ovulaation joten luulen että tuo on "tyhjennysvuotoa". Itse lopetin myös pillerit viime kesänä kesken liuskan ja tyhjennysvuoto tuli about 3-6 päivän päästä ja kesti sen minulle normaalin ajan eli 5 päivää. Sen jälkeen menkkoja ei tullutkaan eli tulin sitten heti seuraavasta kierrosta raskaaksi. Tosin voi kuulemma olla hyvinkin mahdollista että tuon liuskan kesken jättämisen takia kierto sekoittuu mutta miulle ei ainakaan niin käynyt vaikka pillereitä olikin syönyt reilut 10 vuotta ilman taukoja.

 
Kun mä lopetin pillerit tuli ekan kuukauden aikaka kolmet menkat :( sit tärppäs -mut se ei ollut tarpeeks vahva tapaus vaan menkat alkoi -mut tärppäs sit 8kk päästä kunnolla. Ainahan voi olla. Mä tekisin testin vasta kun menkat olis oikeesti myöhäs 2 viikkoo. Tsemppiä ja plussa tuulia sinne :)
 
Itse lopetin pillerit kesäkuussa 2007. Puolitoista vuotta meni ennen kun tuli raskaaksi. Pillereiden jälkeen kierto oli aivan selkaisin 38-90 pv. Eli ei kaikilla "tärppää" heti ensimmäisestä kierrosta, vaan voi todellakin mennä aikaa.
 
Pinon nosto esille!

Saiskos tähän pinoon lisää kokemuksia.. Minulla menossa nyt eka kierto pillereiden jälkeen.. luomumekkoja siis ei vielä ole ollut ja haluaisin kuulla lisää kokemuksia tästä aiheesta :)

 
Täällä jätettiin pillerit pois liuskan loputtua, eikä luomu menkkoja kuulunut. Nyt on menossa rv 36. Tosin takana oli useita yhden tai kahden pillerin unohduksia per liuska, ja syksyllä kiertohäiriö, jonka vuoksi olin ilman pillereitä. Mutta varsin helposti kävi meillä tämä.
 
Minäkin tulin raskaaksi, vaikka söin marvelon- pillereitä. Toisen kerran tulin pillereiden lopettamisen jälkeen, ekan tyhjennysvuodon jälkeen raskaaksi. Kolmannessa sama juttu, heti kun lopetin pillerit, olin raskaana, se yksi tyhjennysvuoto välissä
 
En tiedä lukeeko kukaan tätä viestiketjua enää, mutta yritetään. :) Tänään juuri rekisteröidyin sivustolla enkä osaa vielä oikein käyttää.. :p

Mutta pillereiden lopettamisesta kysyisin vielä. Meillä olisi haaveissa kevätvauva 2012.. häät ovat puolentoista vuoden päästä ja haluaisimme antaa häävieraille yllätyksen: pienen masuasukin. Se voi tietysti olla hankalaa ajoittaa kovin hyvin, varsinkin niin että se todella pysyisi häihin asti piilossa. :D "Tekeminen" pitäisi varmaan aloittaa joskus tämän vuoden lopulla? Ehtisi kierto ja hormonitoiminta tasaantua ehkäpä puolessa vuodessa.. mutta onko teillä ollut kauhukokemuksia siitä, että pillereiden lopettaminen aiheuttaa hirvittävän finnivyöryn naamassa ja muualla kropassa?? Todella monella palstalla kyseisestä asiasta on kerrottu. Enkä haluaisi, että hääkuvissa vaikkakin masuasukki olisi, niin naama kukkisi aivan järkyttävällä tavalla. Varsinkin kun koskaan ei ole tarvinnut finneistä murehtia.
Pitkä tilitys tuli, toivottavasti joku saa tolkkua ja vastaa. :)
 
Mä lopetin e-pillerit kesken liuskan, oli syönyt kuus pilleriä ja siitä muutaman päivän päästä alko menkat ja kesti vaan kaks päivää. Aikaisempi tyhjennysvuoto oli edellis viikolla. Nyt noiden menkkojen jälkeen alkoi menkkamaiset kivut ja ovistesti näyttää plussaa jo kolmatta päivää, eilen tuli vähän rusehtavaa vuotoa niinkuin tänäänkin. Mulla on joko kierto ihan sekasin tai sit ovulaatio voi tulla noinkin pian e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Kokemuksia? :/
 
Mä lopetin pillerit (Yasminet) aika tasan keskellä liuskaa maaliskuussa. Tyhjennysvuoto alkoi täysin normaalisti neljän päivän kuluttua ja kesti normaalin 5päivää. Sen jälkeen tuli kolmet luomumenkat, 28-32päivän kierrolla, pillereillä oli aina lähes kellontarkasti 28päivän kierto. Kesäkuun alussa vuodin kolme päivää vain vähän, pidin niitä normimenkkoina, mutta mies oli fiksumpi ja googletti ja vauhkosi kiinnittymisvuodosta :D Juhannuksena sitten plussasinkin (kolmella testillä... :whistle: ) Myöhemmin piti tehdä vielä kaksi testiä "ihan vaan varmistukseksi" :LOL: Gyne mulle sanoi sillon maaliskuussa käydessäni perustsekkauksessa, että kärsivällisyyttä ja pitkäpinnaisuutta peliin, on kuulemma täysin normaalia, että kuluu 6kk- 1v ehkäisyn (etenkin hormonaalisen) jättämisestä ennenkuin mitään tapahtuu.

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä! =)
 
enne esikoista lopetin pillerit, kuukautiset oli sen jälkeen säännölliset ja siltikin esikkoa tehtiin melkein 1,5 vuotta... siihen raskaaksi tulemiseen kun voi vaikuttaa niin moni muukin asia, kun säännölliset kk:t, esim. stressi ja muu... nyt sitten alotin pillerit ja kappas, tulin niistä huolimatta raskaaksi....

että tämmöstä... tseppiä yritykseen kuitenki ja plussa tuulia!!! =)
 
Mä oisin myös kiinnostunut kuulemaan tästä lisää kokemuksia :)

Ja myös kysyisin, että onko teillä pillereiden lopetuksen jälkeen ollut paljon tuhruttelua? Itsellä oli ennen pillereitä tosi epäsäännöllinen kierto (siis teininä) ja myös nyt, jos olen syönyt kaksi liuskaa putkeen, on aina tullut tuhruttelua. Ollaan nimittäin suunniteltu, että jättäisin pillerit pois juuri ennen lomamatkaa (menkat olisi edellisellä viikolla), mutta aloin miettimään onko se sittenkään viisasta..ollaan 2 vkoa Thaimaassa reissussa eikä olis kiva, jos vuoto vaivaisi siellä lämmössä.. Kokemuksia :)
 

Yhteistyössä