Raskaaksi tuleminen e-pillereiden jälkeen

Ite kun lopetin pillerit niin ei ehtinyt tulla yksiäkään luomumenkkoja kun olin jo raskaana. jsotain ole lukenut että juuri pillereiden lopettamisen jälkeen oma hormonitoiminta oikein ryöpsähtää käyntii ja silloin on erittäin hedelmälliset päivät. Toimi ainakin meillä eikä mitenkään edes yritetty vauvaa, että melkeinpä kertalaakista =)

kääkkis
Mulla kävi ensimmäisessä raskautumisessa kuten MamaDeDosille :) Lopetin pillerit ( Diane Nova) ja samantien tulin raskaaksi ilman yksiäkään kuukautisia . Tietty oltiin ajateltu, että ei se nyt niin nopeasti onnistu... Kolmannen kohdalla lopetin myös e-pillerit ( Yasmin) marraskuussa -09, ensimmäisen kuukautiset tämän jälkeen tulivat maaliskuussa -10 ( Ehdittiin ottaa kaikenmaailman verinäytteet ja papat, joissa ei mitään näkynyt ennen tätä ). Toukokuussa- 10 menin sitten gynelle, kun vuotoa ei kuulunut ja sain Terolutit. Tein vielä ennen lääkekuuria testin, joka oli nega. Terolutit eivät käynnistäneet vuotoa, jota odottelin vielä viikon... Sitten testasin, kun vuoto oli melkein viikon myöhässä ( kp 71 ), jolloin raskaustesti oli positiivinen :) Raskaus oli pidemmällä mitä luulin,koska vauva on hedelmöittynyt ennen Terolutteja. Mulle sattui siis 2 aivan erilaista kokemusta. Enää en mitään hormooneja ala syömään, sen päätin.

Toivottavasti joku vielä lukee tätä. Eli, lopetin Zoely merkkiset pillerit n, 3 viikkoa sitten, eikä tyhjennysvuotoa ole vielä tullut. Ainoastaan valkovuotoa. Olisiko mahdollista että olen raskaana? Vai onko kierto vielä sekaisin..

Käytin pillereitä n, puoli vuotta.

"karkki"
Moikka kaikki! Lopetin pillerit enne joulua. Jouluna oli 2viikkoo menkat. Ja siinä välissä olen seksii harrastunu monen kanssa. Ja en ole varma koska nappaa raskaus.. voitekko auttaa ja nopeest!

En ole lopettanut koskaan pillereitä kesken kierron, mutta ajattelin silti kertoa kokemukseni pillereiden lopettamisista. Tyhjennysvuoto on alkanut normaalisti, sen jälkeen kiertojen tasaantumisessa mennyt aikansa.

Esikoisesta jätin pillerit pois 12/04, lasta tehtiin asenteella tuleejosontullakseen. Joka kuukausi sama pettymys. Vuoden päästä otimme yhteyttä perhesuunnitteluneuvolaan ja meidän luvattiin ottaa asiakkaiksi siitä vuoden päästä ellei plussaa tule. Luovutin raskautumisen suhteen. Yllättäen plussasinkin 6/06.

Esikoisen ja kuopun välissä emme käyttäneet ehkäisyä ja sainkin tietää odottavani toista lastani esikoisen ollessa 6kk. Lapsi syntyi 4/08 ja muutaman kuukauden päästä siitä aloin taas käyttää pillereitä.

Söin pillereitä hyvin vastuullisesti, mutta silti aloin ihmetellä raskausoireita 11/13. Olimme harrastaneet silloisen mieheni kanssa seksiä juuri oviksen aikaan ja tulin pillereistä huolimatta raskaaksi. Tuo raskaus meni kesken rv4+5 ja jatkoin pillereiden syöntiä normaalisti.

Nykyisen mieheni kanssa jätimme pillerit pois 9/14 ja ns.ehkäisynä oli aluksi keskeytetty yhdyntä. Sekin lopetettiin 31.10-14. Nyt on yk4 menossa ja ensimmäistä kertaa elämässäni tikutan ovista raskauden toivossa, jospa ei ihan yk18:sta saakka tarvitsisi plussaa odotella.

(Voin tähän päivittää lopputulosta, kunhan jotakin tapahtuu..)

Yhteistyössä