raskaaksi pillereiden jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
kiinnostunut
Kysymys teille, jotka olette raskautuneet heti pillereiden lopettamisen jälkeen ilman luomumenkkoja... milloin kannattaa testata, kun ei oo tästä kierron pituudesta mitään hajua?? nyt on menossa kp 22.. olen kiitollinen kaikista vastauksista...
 
Futis
Tää on niin mielenkiintoinen aihe!

Sitä miettii, miten toiset voivat tulla heti pillereiden pois jättämisen jälkeen raskaaksi, ja toiset vasta monien kuukausien yrittämisen jälkeen... Siis mitä, eikö raskaaksi tullakaan vain ja ainoastaan 14 päivää ennen kuukautisia, jolloin ovulaatio tapahtuu... Mitä häh, voiko raskaaksi tulla kuukauden minä päivänä tahansa!?
 
Moi!

Mulla on sama tilanne et pillerit lopetin ja nyt pitäs ekat menkat sit tulla kaiken järjen mukaan tänään, ehdin jo testaillakin tuossa muutama päivä sitten mut negaa näytti..Pitää varmaan parin päivän päästä tehä uus testi jos ei ala tätiä kuulumaan..

Viimeks kun lopetin pillerit niin menkat kyllä tuli ihan ajallaan, kunnes sit toisessa kierrossa ei tullu kun olin jo raskaana.. :D heh..

D
 
Voi kuinka se olisi noin helppoa! Itse lopetin pillereiden syömisen viime heinäkuussa ja pupuiltu on oviksen tienoilla miltei joka kierto, mutta EI!!!!

Pillereiden jättämisen jälkeen kierto on ollut säännöllisen 28 päivää, mutta nyt on kaksi viimeistä kiertoa venynyt 30:een. Ekalla kerralla olin jo varma että Jes! mutta turhaan..... Joten onnea niille jotka raskautuvat heti pillereiden lopettamisen jälkeen.... :)
 
Mie lopetin pillerit tammikuussa. Eka kierto 38päivää, seuraava peräti 46!! :eek: Joten kroppa melkoisen sekaisin. Nyt menossa kp19 ja oviksen tapaista kipuilua ollut kp16 lähtien! Voi olla siis, että kierto hieman lyhenee, tai sitten ei. Ei auta kuin odotella ja touhuta ahkerasti! :)
 
alkuperäinen
sitä mä vaan vielä halusin kysyä, et mites pillereiden jälkeen pitäs laskee ne kiertopäivät?? aletaanko se laskeminen siitä pillereiden lopettamisesta vai tyhjennysvuodon alkamispäivästä?? itsellä loppu pillerit aina to ja tyhjennysvuoto alko ti... auttakaa tyhmää =)
 
Noihin kiertoihin pillereiden jälkeen...

Itse lopetin elokuun lopulla viimeisen liuskan, ja sen jälkeen ekoja menkkoja odoteltiinkin yli 100 pv.. Menkat ei tulleet vasta kun terolutin avustuksella. Teroja söin 3 kuuria, jonka jälkeen tuli yhdet(!) kk:set normaalisti, ja sen jälkeen kierto heitti taas häränpyllyä... Näin itselläni.

Plussan testasin viime viikolla kp 45, eli onnistuin raskautumaan vaikka kyseessä oli ns. pitkä kierto, jolloin ovulaatiota ei välttämättä edes tapahdu.

Koen, että onnistuttiin kuitenkin suhteellisen nopeasti, vaikka aika tuntui välillä todella pitkältä. Ei raskaaksi aina noin vain tulla, vaikka monet onnistuvatkin jo ensimmäisestä kierrosta pillereiden jälkeen. Raskaaksi tulo on niin monen asian summa, ja on oltava myös rutkasti onnea mukana. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille kuumeilijoille!!!! :heart: :heart: :heart:
 
kerron
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 09:44 alkuperäinen kirjoitti:
sitä mä vaan vielä halusin kysyä, et mites pillereiden jälkeen pitäs laskee ne kiertopäivät?? aletaanko se laskeminen siitä pillereiden lopettamisesta vai tyhjennysvuodon alkamispäivästä?? itsellä loppu pillerit aina to ja tyhjennysvuoto alko ti... auttakaa tyhmää =)
kierto lasketaan aina vuodon ensimmäisestä päivästä - käyttipä pillereitä tai ei.
 
Tuira
Kiitos Snoopy viestistä. Täällä mennään menkkojen jälkeen kp noin 65 ja tuntuu aika epätoivoiselta. Olen kerran aikaisemmin lopettanut pillerit ja silloin tarvittiin Teroluteja, eikä kierto oikein normalisoitunut niidenkään kanssa. Meillä on kova vauvakuume miehen kanssa ja fiilikset tietysti ihan nollassa, kun ei edes kuukautisia ole. Lääkäri käski vielä odotella rauhassa kuukautisia, kun kävin sen juttusilla muutama päivä sitten. Sain onneksi lähetteen gynepolille. Mutta kai sinne on täällä pääkaupunkiseudulla pitkät jonot :(
 
remulus
Täällä kans sama tilanne!
Pillereiden jälkeen menkat tuli aivan normaalisti, mutta nyt on odoteltu ekoja "oikeita" menkkoja jo muutama viikko... Olis kiva kuulla miten muilla on menkat alkaneet!
 
Ja täälä kans yks jolla ei oo alkanu...siis pillereiden lopettamisen jälkeen, nyt on menossa kp42 ja huomenna meen terkkariin pissiin purkkiin, ja sen jälkeen soitto jonnekkin (neuvola , lekuri, mikä lie) oli sit tulos mikä tahhaan, ja kotitestit näyttää aina vaan negaa..

Ärsyttävää, tahtoo menkat :attn:

edit; ja siis nythän ne siis alko =) <br><br>
 
mä lopetin pillerit, ja tyhjennysvuoto tuli normaalisti.. sit kp 25 tuli omat luomumenkat, ja olivat uskomattoman kivuliaat.. koko vatsa kramppas ja tuli ihan tummanpunasta verta ja hyytymiä runsaasti.. särkylääkkeitä joutui syömään paljon.. kestivät kolme päivää ja loppuivat kuin seinään.. nyt sitte taas uus yritys päällä ja ovista koitan kovasti pongailla.. saas nähdä kuinka käy.. plussatuulia kaikille!!!
 
Itsekin olen miettinyt, milloin tärppää pillereiden jälkeen. Lopettelin pillereiden syönnin monien vuosien jälkeen (tarkalleen 8 vuotta takana). Söin pillereitä aina kaksi lätkää peräkkäin endon takia, joten nyt yritän kestää näitä ainaisia kipuja sinnikkäästi.

Pillereiden jälkeen tuli normaali tyhjennysvuoto, mutta viikko sitten olisi pitänyt ekojen "oikeiden" menkkojen aika taas olla eikä niitä ole kuulunut. Tein tänään raskaustestin, mutta näytti negaa. Oireina on nännien suunnaton kasvu + kipuilu, kuvottava olo aina syönnin jälkeen, närästys sekä kasvanut itkuherkkyys. LIsäksi on liuta alamaha- ja selkäkipuja, mutta ne laitan endon piikkiin. Raskautta toivoisin todella, vaikka uusi ura ja työpaikka avautui juuri. Kehittääköhän kroppani näitä oireita vain vauvakuumeen vuoksi vai mikä lie.
 
Moikka ninsku85!

Tää ei nyt suoranaisesti vastaa sun kysymykseen mutta kerronpahan oman kokemukseni.. Pillerit oon lopettanu maaliskuussa ja nyt on menossa yk 5 eikä toistaseksi mitään tietoa plussasta.. Kierrot on olleet kellon tarkasti 28, lukuunottamatta ekaa joka oli 25.. Jospa se nyt tästä kierrosta olis onnistunu, reilun viikon päästä sekin selviää.. Kun lopetin pillerit olin varma että onnistuu heti mut näin ei käynykään..

Plussatuulia sulle sit kun rupeet yrittämään! (On paljon sellasiaki joilla tärppää heti pillereiden lopettamisen jälkeen...) :hug:
 
Meillä tais eka saada alkunsa 5. yk:lla ja toka 4. yk:lla. Lopetin pillerit viime to, ja nyt toivon kovasti et tärppäis kerrankin heti eikä tarvis pitkään aikaan kärsiä menkoista :( Nyt on siis kp4 ja koska toka sai alkunsa kierron alkupäässä - bongasin ovisliman 10. päivänä - ni pitää yritellä sit jo ens viikolla... =)
 
Jätin pillerit kesäkuun alussa eikä oikeita menkkoja ole vieläkään tullut (enkä siis ole raskaana). Gynelläkin kävin, jolta kuulin, että on tavallista, että saattaa kestää vuosikin, että kierto normalisoituu pillereiden jälkeen. Tuo oli mulle yllätys.

Monilla tutuilla on kyllä tärpännyt ihan piankin pillereiden lopettamisen jälkeen. Itselle on kyllä tullut sellainen ajatus, että jos olisi tämän tiennyt, niin olisi jättänyt pillerit jo paljon aiemmin pois. Onhan niitä muitakin ehkäisykeinoja, joita olis voinut käyttää (ei hormonaalisia) sen aikaa, kun olisi odotellut kierron normalisoitumista. Mulla gyne sanoi, että monilla ei kestä hermot sitä, että menkat ei ala. No eihän se mukavaa ole, jos haluaisi tulla raskaaksi ja kierto kestää tosi kauan, pöh.

En ollu kyllä tosiaan ollenkaan ajatellut, että pillerit voi sekoittaa kierron, joten pitäisi varmaan kirjoittaa asiasta tiedotus johonkin yleisönosastoon :eek: :attn:
 
mä tiesin, ja sen takia en stressaa vaikka mulla kp29/24-28...eli luulen että nyt alkaa se pitkä kierto...eli odottelen menkkoja millä hetkellä hyvänsä...olen testannut ja negaa näytti...
Jätin pillerit kanss kesäkuussa ja mulla tuli menkat aikalailla täsmälliseen aikaan heinäkuussa, mutta nyt tuntuu oudolta...heh
 

Yhteistyössä