raskaaksi pillereiden jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
Josko tähän pinoon tekis hyvää saada positiivisiakin uutisia? Mä tulin kuin tulinkin raskaaksi toisella kierrolla minipillerien lopettamisen jälkeen. Eka kierto oli 27pvää (ennen esikoista kierto oli 28) ja toisella kierrolla tärppäsi.
 
Laitampa oman lusikkani tähänkin soppaan.

Eli:

Itse lopetin Cypretyl merkkiset pillerit heinäkuun alussa, vuotopäivien mukaan olisi menossa kp29 tai kp28, en ihan tarkkaan muista kumpana päivänä alkoi menkat. Olin syönyt pillereitä reilu 9 vuotta putkeen tauotta. Nyt kuitenkin olisi häiden jälkeen toiveena alkaa lasta tekemään, mutta päätimme tämän pari kuukautta vielä käyttää lisäehkäisynä kondomia, sillä ensi kuussa olisi vielä kisoja jne joihin ei viitsisi raskaana välttämättä lähteä.

Kuitenkin tässä olen alkanut pohtimaan onko sitä raskaana vai tuottaako kroppa raskausoireita ilman syytä kun oma hormonitoiminta on sekaisin vai missä mennään. Olimme nimittäin ennen viimeisintä tyhjennysvuotoa petipuuhissa ilman kondomia kun terveydenhoitajalta tuli ohjetta että tuolloin ei voi raskautua. Teoriassa siis raskautuminen on ollut mahdollista, joskin epätodennäköistä, sillä emme enää tyhjennysvuodon aikana ole seksiä harrastaneet.

Nyt reilu viikon ajan ollut erilaisia oireita (nännien arkuutta, älytöntä turvotusta, hajuaistin terävöitymistä, kuvotusta ruokien suhteen erityisesti aamuisin,ilmavaivoja, äkillisiä raivokohtauksia, nippailuja alavatsassa, "outo tunne" alapäässä, näppylöitä puskee naamaan ja iho rasvoittuu, ollut tukkoisuutta ilman kuumetta ja erityisesti iltaisin/öisin vetää nenän tukkoon) ja mietinkin pitäisikö näkyä jo tässä vaiheessa suht varmasti testissä plussana, mikäli näin mukavasti on päässyt käymään? Lapsi tosiaan saa tulla jo nyt jos on tullakseen, sitten vaan muokataan omia aktiviteetteja sen mukaan. Lähinnä mietityttää kuinka todennäköistä on, että nämä ns. raskausoireet ovatkin olleet ihan valeoireita tai ovis oireita? Ei nimittäin vieläkään yhtään ole menkkamaista oloa, joten en usko että on ihan lähipäivinä vielä menkat alkamassa.

Ainiin ja nyt oireet ovat siis reilu viikon kestämisen jälkeen alkaneet helpottamaan osittain, nännien arkuus on helpottanut mutta vieläkin naama kiiltelee kuin naantalin aurinko ja näpyt säilyy, samoin satunnaiset vatsatuntemukset, nippailut silloin tällöin jne. Kärttyisyyskin on vielä tallella ja hajuaisti. Uutena juttuna kuitenkin ilmeni eilen väsymyksestä johtuvat päikkärit. En ole siis ikinä nukkunut päikkäreitä, en edes yötöitä tehdessäni. Nyt vetelin 1,5h päikkärit iltapäivällä enkä olisi millään silloinkaan jaksanut vielä nousta sängystä.
 
Viimeksi muokattu:
Minä jätin aikoinaan Harmonet pillerit pois käytöstä 12/04 ja plussasin vasta 06/06. Muistan itkeneeni monet itkut, kun vauvaa ei kuulunut ja olin menossa lapsettomuustutkimuksiin 01/07 ellei positiivista tulosta olisi siihen mennessä saatu. Testiin saatiin kumminkin plussa vasta, kun olin vauvakuumeissani "luovuttanut".
 

Yhteistyössä