raskaaksi imetyksen aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkonen

Vieras
Heippa! Olen 7kk-vanhan pojan aiti ja haaveilen mieheni kanssa toisesta muksusta. Imetan viela, eika menkat oo alkaneet - mitenkahan mahdollista mahtaa olla raskaaksi tulo talla hetkella? Onko teista kukaan tullu raskaaksi imetyksen aikana? Kiitos, jos jaksatte vastata!

Itse en ole tullut raskaaksi imetyksen aikana haluistani huolimatta. Minulla menkat alkoivat kummallakin kerralla vasta imetyksen loputtua. Kaveripiirissäni imetyksen aikaan ovat raskaaksi tulleet vain ne joilla on alkaneet myös menkat samaan aikaan. Mutta tämä on siis vain minun pienen otantani faktaa, tärppionnea sinulle :)!

IFA (ihmisen fysiikka ja anatomia)-opuksen mukaan imetys toimii ehkäisykeinona noin puolilla naisista, joten jos kuulut siihen puolikkaaseen, ei tod. näk. kuulu kuin imettämisen loputtua. Toisaalta puolilla taas ei. Valitettavasti kirjassa ei mainita periytyykö ominaisuus.

Olen kuvitellut, että menkat ovat merkki siitä, että kropan kierto on palautunut aikaan ennen raskautta. Ovistahan ei joka kierrossa tapahdu, mutta mahdollisuus siihen on, kun kierto kerran on palautunut. Eli jos imetyksen aikana tulee menkatkin, uskoisin, että on ihan hyvät mahdollisuudet raskautua. Tää on ihan mun omaa mutu-ajatteluani ja ehkä joku voisi korjata, jos olen ihan hakoteillä.

Ja uudestaan alkuperäisen viestin lukeneena huomasin, ettei ne menkat vielä olekaan alkaneet. Sorry.

Mutta toisaalta eka ovis tulee ennen ekoja menkkoja, joten voihan se tärpätä, ilman että yksiäkään kuukautisia tulee.

Yhteistyössä