Raskaaksi hormonikierukan poiston jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitix2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitix2

Vieras
Hei mites on, onko ihan ok heti yrittää raskautta kun h-kierukan otattaa pois, vai onko km:n vaaraa? Jos sen ottaa ja ovis on esmes 2 viikon päästä niin onks ihan ok yrittää raskautua? Kokemuksia kaipailen, että miten kauan muilla on kestänyt raskaaks tulo kierukan jälkeen. Itse suunnittelen ko. toimenpidettä tuossa keväämmällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
millonkahan multa otettiinkaa kierukka pois..en muistakkaan, mut heti alettiin yrittään..ei vaan näy, ei kuulu.. :(

voi harmi. mut eihän sen pitäis millään lailla hedelmällisyyteen vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äitix2:
Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
millonkahan multa otettiinkaa kierukka pois..en muistakkaan, mut heti alettiin yrittään..ei vaan näy, ei kuulu.. :(

voi harmi. mut eihän sen pitäis millään lailla hedelmällisyyteen vaikuttaa.

nii i.. ihmetyttää vähän meitäki, mut.. jospa ei vaan oo osunu ajotus kohalleen tai jotain.. seuraillaan nyt.. :/

Odota yhdet menkat ja sitten bäng bäng...

Omaa kokemusta aihesta: Heti poiston jälkeen tärppi ja meni kesken viikko 5-6. Kai hormonitasapainon olisi hyvä antaa palautua ja odottaa yksi kierto.

Mulla poiston jälkeen kesti puolivuotta ennenkuin tulin raskaaksi. Mulla meni ainakin poiston jälkeen kierrotkin ihan sekaisin joksikin aikaa. Poistettaessa lääkäri ei ainakaan minulle maininnut mitään etteikö saisi heti ruveta yrittämään lasta.

Multa on h.kierukka poistettu joulukuun alussa ja lääkäri sanoi että yrittämään voi alkaa heti, raskautumiselle ei ole "esteitä", tarkensin vielä pitääkö odottaa ekat menkat, niin ei kuulema. Nyt odotellaan alkaako menkat vai ollaanko plussaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Odota yhdet menkat ja sitten bäng bäng...

Omaa kokemusta aihesta: Heti poiston jälkeen tärppi ja meni kesken viikko 5-6. Kai hormonitasapainon olisi hyvä antaa palautua ja odottaa yksi kierto.

niin kun sitä mäkin just aattelin että jos se kohdunsuu vaik siinä poistossa venyy niin "pitääkö" se vauvanalun turvassa vai kestääköhän se jonkin aikaa palautua, vai onkohan ne hormonit tässäkin sitten ne, jotka palautuu.

multa poistettiin hormonikierukka kesäkuussa 07, ja nyt olen raskaana rv9+. kokoajan yritettiin ja loppuvuodesta vasta tärppäs. Kävin lekurissa pariin otteeseen, ja molemmilla kerroilla sanottiin että on ihan normaalia ettei heti raskaaksi tulekkaan ja joka kuukausi ei edes välttämättä tapahdu ovulaatiota. Ostin ovulaatiotestin kaupasta ja tein niitä muutamana päivänä ja kun testin mukaan oli "tärppipäivä"sillon duunattiin...

Saanko mä vastata vaikka mulla oli kuparikierukka? Noh vastaan kumminkin :D :D

Eli kuparikierukka oli vuoden, maaliskuun 15pv otatin sen pois, 1kk söin e-pillereitä ja toukokuussa tärppäs.

Nyt rv 33+3 ja terve lapsi ainakin näillänäkymin tulossa =)

Kun multa poistettiin kierukka, yritettiin ja tulin heti raskaaksi.. ei ehtinyt ensimmäisiäkään menkkoja tulemaan! Terkkari sanoi, että voi alkaa heti yrittämään poiston jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun multa poistettiin kierukka, yritettiin ja tulin heti raskaaksi.. ei ehtinyt ensimmäisiäkään menkkoja tulemaan! Terkkari sanoi, että voi alkaa heti yrittämään poiston jälkeen.

Jesh, näin mäkin sitten toivon että meillä kävis. Meillä on kummankin lapsen kanssa käyny sillai ettei oo suurinpiirtein tarvinnu kun suoda ajatus sille niin sitten huomataan että onkin palanut pohjaan :)
Taitaa tulla tälle ehkäisymenetelmälle kova hinta kun otin kierukan syyskuussa ja nyt jo suunnittelen poisottamista.

Yhteistyössä