Raskaaksi hormonikierukan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sudenmarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sudenmarja

Vieras
Onko kokemuksia raskaaksi hankkiutumisesta hormonikierukan poiston jälkeen? Lähtikö kuukautiskierto samantien käyntiin? Uskotko hormonikierukan vaikuttaneen raskautumiseen jotenkin?

Ja toiseksi, sattuuko hormonikierukan poisto yhtä paljon kuin sen laittaminen?

Tuohon toiseen kysymykseesi: eka kerran kun laitatin hormonikierukan, en älynnyt ottaa etukäteen särkylääkettä ja sattuikin turhan paljon, mutta seuraavilla kerroilla olen ollut viisaampi ja ottanut 600-800g Buranaa ½h ennen laittamista, ja päässyt ihan pienellä nipistyksellä. Samoin poisto ollut melko lailla kivuton juttu, kun otti valmiiksi särkylääkettä ja taitaa muutenkin olla pienempi operaatio.

Kyllä otin ennen kierukan laittamista särkylääkettä gynekologin ohjeen mukaan (taisi olla 600 mg Buranaa), mutta sattui silti ihan törkeästi. No tuskin se poistaminen ainakaan enempää sattuu.

Riippuu näköjään myös lääkäristä. Eka sattui jonkinverran, toinen ihan kamalasti (tais sohia virtsaputkeenkin, kun pissalla käyminen oli hankalaa koko viikon), kolmas ei yhtään. Joka kerta otin ennen laiton ja poiston lääkettä.

Yksi lapsi minulla on noiden kierukoiden välillä, tulin melko pian raskaaksi, oisko ollut kahdet moonikset sitä ennen.

Kiitos järkevistä vastauksista!
Onko niitä sitten mitään järkeä laittaa jos kerran vain sattuu? Voisittehan käyttää kondoomia tai lopettaa yhdynnät.
No voi hyvää päivää... Kierukka on minulle erittäin varma, helppo, hyvä, sivuvaikutukseton ja halpakin ehkäisykeino. Kyllä sen laittamisen kivun kestää ilomielin kun seuraavaan viiteen vuoteen ei tarvitse uhrata yhtään ajatusta kuukautisille tai ehkäisyn muistamiselle, voin kertoa että elämä helpottui huomattavasti. Eikä ole myöskään e-pillereiden sivuvaikutuksia. (Paitsi tietty jos seksikumppanit vaihtuu niin kortsua pitää käyttää tautien ehkäisyyn.) Aika monet asiat sattuu ja välillä se nyt vain täytyy kestää, hammaslääkärissäkin voi sattua ja liikunnasta voi tulla lihakset kipeiksi. Minua nyt vain kiinnosti tietää, että mahtaako se poistaminen olla yhtä kivulias operaatio kuin laittaminen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä