Rasistiset suomalaiset taas vauhdissa :((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mutta se minua kovasti kummastuttaa että miksi heti haukutaan rasistiksi jos kyseenalaistaa että onkohan kaikki oikean syyn takia täällä..?

Jaa-a. Minä kyseenalaistan ja kovasti, mutta en käsittääkseni ole ollenkaan rasisti :). Sellaiseksi on kyllä väitetty.

Niin minuaki ja ystäväni on maahanmuuttaja,sinulla on käsittääkseni miehesi:D Kukaan ei hyväksy että joku mies puristaa naista vaikka baarissa, oli se suomalainen tai ei, minä annan kyllä kuulua oli kuka tahansa jos puristaa. Ja jotku ulkomaalaisista käyttää suoraan sanottuna häikäilemättä rasisti-korttia, se on väärin! Ja suomaiset ei halua ymmärtää että on oikeasti tosi hyviä tyyppejä maahanmuuttajissa, yksi huono kokemus ja ajatellaan että kaikki samanlaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö se olisi parempi jos afrikkalainen maksaisi veronsa Afrikkaan ja siten rakentaisi omaa maatansa?

Ai ei afrikkalaisen verorahat kelpaa tälle velkaiselle maalle vai? :)

Jos viitsisit lukaista tuota MOLin tilastoa huomaisit mamujen olevan rasite velkaiselle Suomelle.
Me suomalaisetkin olemme tälle maalle rasite. Mutta kaikki rehellistä työtä tekevät maksavat tälle velkaiselle maalle veroja, oli ihonväri sitten mikä tahansa. Työssäkäyvä mamu ei ole tilivelvollinen yhdenkään työttömän mamun tekemisistä. Minäkään en ulkomailla asuessani suostunut ottamaan mitään vastuuta kännissä urpoilleiden suomalaisten tekemisistä, olin vastuussa vain itsestäni.

Paskat suomalaiset ole mikään rasite Suomelle, mamut ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Niin minuaki ja ystäväni on maahanmuuttaja,sinulla on käsittääkseni miehesi:D Kukaan ei hyväksy että joku mies puristaa naista vaikka baarissa, oli se suomalainen tai ei, minä annan kyllä kuulua oli kuka tahansa jos puristaa. Ja jotku ulkomaalaisista käyttää suoraan sanottuna häikäilemättä rasisti-korttia, se on väärin! Ja suomaiset ei halua ymmärtää että on oikeasti tosi hyviä tyyppejä maahanmuuttajissa, yksi huono kokemus ja ajatellaan että kaikki samanlaisia.

Mä oon rasistikorttia käyttävälle sanonut, että en mä sua syntyperäsi vuoksi inhoa, vaan siksi että olet kusipää :xmas:. Se veti herneet. Ei haittaa :D

Niin, meihin suomalaisiinhan ei kulu yhtään yhteiskunnan varoja...

Työssäkäyvä mamu ei ole rasite. Sossun tuella elävät ovat rasitteita, ihan passista riippumatta.

Työssäkäyvä mamu ei ole rasite. Sossun tuella elävät ovat rasitteita, ihan passista riippumatta.

ihme hyysäritantta toi åboriginaali

Sinulle ovat siis omat lapsesikin rasite :D

Ongelma lieneekin siinä, että millä tällainen pieni maa pystyy elättämään suuria joutoväkeä vuosikaupalla. Kun nyt ennusteet, että v 2011 loppuun mennessä 400000 työtöntä ja ns ulkoatulleita yli 100000 pääasiassa hekin työttömiä. Määrä kasvaa vuosi vuodelta. Asunnot ym toimeentulo järjestettävä.

Kumminkin puhutaan jo jopa 10 vuoden hitaasta talouskasvusta. Vaikka eläkkeelle lähtee lähivuosina väkeä. Silti ekonomistit ennustavat 150000 työpaikan katoamista lopullisesti. Ja köyhät kunnat eivät palkkaa vapautuneille paikoille. On hienoa romantisoida jossain yliopisto tutkijoiden ja tilastoida.

Kysymys vain on millä eväillä me pystymme elättämään suuria määriä ihmisiä, jotka eivät pahimmassa tapauksessa osaa kirjoitta tai lukea. Menee todella vuosia ennenkuin kotouttaminen onnistuu tai sitten ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ongelma lieneekin siinä, että millä tällainen pieni maa pystyy elättämään suuria joutoväkeä vuosikaupalla. Kun nyt ennusteet, että v 2011 loppuun mennessä 400000 työtöntä ja ns ulkoatulleita yli 100000 pääasiassa hekin työttömiä. Määrä kasvaa vuosi vuodelta. Asunnot ym toimeentulo järjestettävä.

Kumminkin puhutaan jo jopa 10 vuoden hitaasta talouskasvusta. Vaikka eläkkeelle lähtee lähivuosina väkeä. Silti ekonomistit ennustavat 150000 työpaikan katoamista lopullisesti. Ja köyhät kunnat eivät palkkaa vapautuneille paikoille. On hienoa romantisoida jossain yliopisto tutkijoiden ja tilastoida.

Kysymys vain on millä eväillä me pystymme elättämään suuria määriä ihmisiä, jotka eivät pahimmassa tapauksessa osaa kirjoitta tai lukea. Menee todella vuosia ennenkuin kotouttaminen onnistuu tai sitten ei.

Aina voidaan tinkiä suomalaisten eduista mamujen hyväksi.

Helsingin kaupunkikin palkkaa mielummin mamun kuin suomalaisen töihin. Se siitä tasa-arvosta.

Silti ne ovat sinun logiikan mukaan rasite yhteiskunnalle ja perheelle.

Taloudellinen "rasite" , tottakai. Kuten kaikki lapset. Meneehän lapsiin paljon yhteiskunnan rahaa, sitä tosiasiaa ei voi kiistää.

Mutta ihan aikuisia ajattelin nyt. Aikuisellahan on (useimmiten) mahdollisuus joko osallistua verojen maksamiseen tai olla pelkästään saavana osapuolena.

Silti ne ovat sinun logiikan mukaan rasite yhteiskunnalle ja perheelle.

Taloudellinen "rasite" , tottakai. Kuten kaikki lapset. Meneehän lapsiin paljon yhteiskunnan rahaa, sitä tosiasiaa ei voi kiistää.

Mutta ihan aikuisia ajattelin nyt. Aikuisellahan on (useimmiten) mahdollisuus joko osallistua verojen maksamiseen tai olla pelkästään saavana osapuolena.

Inhottavasti pidät maahanmuuttajia rasitteena yhteiskunnalle. :( :$

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Monia ja useasti päivässä. Näyttää myös lisääntyvän yhä enemmän. Ai niin, ne vie suomalaisten työpaikat!!!

Valitettavasti hoonoo soomee puhuvat eivät saa niin hyvin työpaikkoja.

Parempi onkin. Ottaa rankasti päähän käydä ulkomaalaistaustaisella omalääkärillä, joka ei ymmärrä Suomea riittävän hyvin, enkä minä ymmärrä, mitä hän tarkoittaa. Hyvän Suomen kielen taidon pitäisi olla vähimmäisedellytys vastuullisiin töihin pääsylle. Eipä vaan näytä olevan. Suomalaisten terveydellä leikitään.

Ja mä nyt takerrun siihen, että ei kaikki mamut oli tummaihoisia ja/tai huivipäitä. Mikä tuntuu olevan aika yleinen käsitys ihmisillä. Vai oletteko sitä mieltä, että suomalainen ei saa mennä naimisiin vaikka ranskalaisen tai norjalaisen kanssa ja asua sitten yhdessä Suomessa?

Yhteistyössä