Rasismi kertoo ihmisen tyhmyydestä

Sen huomasin erään harmaan kohdalla hetki sitten yhdessä ketjussa. Halusi olla hyvinkin isänmaallinen, mutta ei osaa edes äidinkieltämme kirjoittaa kunnolla.

En itsekään kirjoita täydellisesti, mutta tuon harmaan kirjoitusvirheet olivat aivan omaa luokkaansa. Jos haluaa olla isänmaallinen ja korostaa omaa kansalaisuuttaan, niin opettelisi sitten edes oman äidinkielensä, että osaisi sitä edes välttävästi.

hmm
Jaa, tarkoitat varmaan minua.
Tietynlainen epäluuloisuus joitakin kansallisuuden edustajia kohtaan on vaan eduksi (terveydellisistä syistä ).
Kulttuurierot on niin järjettömän suuret joitakin ihmisiä kohtaan, ettei niitä kerta kaikkiaan voi sietää. En voi sietää moniavioisuutta, enkä naista halventavaa kulttuuria muutenkaan.

Jaa, eikö sitten kirjoitusvirheet kerro ihmisen tyhmyydestä? Moni suvaitsevaisuuden kruunua kiillottavakin sohlaa näppiksellään miten sattuu, mutta niihin kirjoitusvirheisiin jos puuttuu, niin johan on heti lynkkaus käynnissä.

ihminen, joka pelkää, voi olla rasistinen tai muuten tuomita kanssa ihmisiä. lisäksi jos luulee olevansa parempi/huonompi kuin muut, voi luulla kaikenlaista. jokaisella meillä on oma paikkamme, myös rasisteilla.

just
ja rakas perhoisen jälki, mua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä sinä pienessä mielessäsi mietit. Jos sinulla olisi kapasiteettia isompiin kokonaisuuksiin et jaksaisi noin mikrotasolla piipittää.

ps. älykäs ihminen ymmärtää kirjoitusvirheiden ja typojen päälle, arkaa kuka ei?

just
minä kun en mitenkään miellä itseäni rasistiksi, se että sinä sait minusta sellaisen kuvan tuossa toisessa ketjussa kertoo enemmän sinusta kuin minusta. Ja sen verran vielä tuosta äo:sta, että milloin tahansa voidaan ottaa siinä "ottelu". :) ja on ihan faktaa paperilla, ettei ole mun äo ihan tavanoimainen :)

Kerttu-Kyllikki
Alkuperäinen kirjoittaja just:
minä kun en mitenkään miellä itseäni rasistiksi, se että sinä sait minusta sellaisen kuvan tuossa toisessa ketjussa kertoo enemmän sinusta kuin minusta. Ja sen verran vielä tuosta äo:sta, että milloin tahansa voidaan ottaa siinä "ottelu". :) ja on ihan faktaa paperilla, ettei ole mun äo ihan tavanoimainen :)
:LOL: :LOL: :LOL:

Sorry.

just
niin se on perhosen siivenisku mitä nikisi suomeksi on, mutta koska olet ihminen kutsun sinua perhoiseksi ja ja siiveniskuia jäljeksi. Suo anteeksi luova suomennus, siät se teettää kun on kapasiteettia enemmän kuin laitoshuoltajalla.

hmm
rasismi voi olla fiksuakin joissain tilanteissa... ;)
mie en ole siinä mielessä rasisti että pitäisin itseäni parempana koska olen valkoihoinen... olen rasisti siinä mielessä että musta on turhaa ottaa maahanmuuttajia jotka eivät täällä työllisty, ovat ylimääräinen kuluerä valtiolle, lisäksi kun mun mielestä suomenvaltion pitää ensin huolehtia omistaan ennen muita... eli niinkauan kun suomessa on työttömiä ja köyhyysrajan alapuolella eläviä. ei pitäisi ottaa lisää huollettavia... toinen syy on kulttuuri erot, ei kaikki ole pahasta mutta valtaosa on.. tai sitten käyttöön maassa maan tavalla... eli ei mitään eri oikeuksia ja vapauksia asioissa..

Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja Butterfly Effect:
Sen huomasin erään harmaan kohdalla hetki sitten yhdessä ketjussa. Halusi olla hyvinkin isänmaallinen, mutta ei osaa edes äidinkieltämme kirjoittaa kunnolla.

En itsekään kirjoita täydellisesti, mutta tuon harmaan kirjoitusvirheet olivat aivan omaa luokkaansa. Jos haluaa olla isänmaallinen ja korostaa omaa kansalaisuuttaan, niin opettelisi sitten edes oman äidinkielensä, että osaisi sitä edes välttävästi.
Olen samaa mieltä kanssasi! =)

niin se on perhosen siivenisku mitä nikisi suomeksi on, mutta koska olet ihminen kutsun sinua perhoiseksi ja ja siiveniskuia jäljeksi. Suo anteeksi luova suomennus, siät se teettää kun on kapasiteettia enemmän kuin laitoshuoltajalla.
Olet sä ihana. Oikein rakastettava tapaus. Oikein huokuu tänne sun ihanuutesi ja viisautesi.

vieras
Mikä hiton perhoInen? Mutta kuitenkin, surkeaa äidinkielenkäyttöä näkyy myös suvaitsevaisilla ihmisillä, joten ei siitä voi tietenkään mitään yhteyttä vetää. MUTTA tietämättömyys lisää toki ennakkoluuloja, ja yleensä tyhmä ihminen on tietämätön. Ja tyhmä ei myöskään osaa kirjoittaa. Mutta voi olla monella muullakin tapaa tyhmä ja tietämätön kuin rasisti. Ja kaikki rasistitkaan eivät ole tyhmiä, riippuu vähän aatteen "tasosta", jos sitä nyt voi niin ajatella.

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
. toinen syy on kulttuuri erot, ei kaikki ole pahasta mutta valtaosa on.. tai sitten käyttöön maassa maan tavalla... eli ei mitään eri oikeuksia ja vapauksia asioissa..
Samalla nikillä palstaileva!

Olen samaa mieltä kanssasi.
Joissain päin afrikkaa on uskomus, että aids paranee jos harrastaa seksiä neitsyen kanssa. Ja nämä valopää-tartuttajat sitten raiskaavat nuoria tyttöjä parantumisen toivossa. HIEMAN kärjistetty esimerkki kulttuurieroista, joita en toivota tervetulleeksi suomeem, enkä kyllä hyväksy touta muutenkaan.

just
Alkuperäinen kirjoittaja Butterfly Effect:
Olet sä ihana. Oikein rakastettava tapaus. Oikein huokuu tänne sun ihanuutesi ja viisautesi.
mutta oman agrumenttisi jälkeen ymmärrät varmaan itsekin, että meillä ei ole oikein yhtenäistä pohjaa väitellä aiheesta tai muustakaan. se ei tee minusta tyhmää, eikä sinusta, mutta oikeasti kun ei vaan kemiat natsaa :)

Yhteistyössä