Rappusten "remppaaminen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kidetär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kidetär

Aktiivinen jäsen
23.06.2006
2 579
0
36
Pitäisi yläkertaan vievät raput maalata ja päällystää. On puunväriset nyt haluan valkoiset, mikä maali olisi kestävä? Ideoita askelman päällystämiseen nyt siinä ruskea karvainen matto, sen haluan pois kerää meidän katin karvat. Ja jollakin pitäisi päällystää muuten pitäisi hioa niin paljon, kun siinä syvennys missä matto on.

Meillä maalattiin rappuset 2-vuotta sitten. Jotain öljymaalia se oli josta tuli puolikiiltäväpinta. Noi meidän 50-lukuiset portaat on tehty laudoista joten niiden välit täytettiin sellaisella puukitillä ja hiottiin. Sitten siihen päälle liimattiin rappumatot, koska muuten ne olis ollut ihan liian liukkaat. Portaista tuli vaaleanharmaat ja matot on tummanharmaat.

Portaiden hiominen on raskas homma ja pölyttää koko asunnon. Hiomisen joudutte kuitenkin tekemään jos portaat maalataan, muuten ei tule hyvä.

Lisäksi kannattaa huomioida, että valkoiset portaat ovat aika arat esim. pienten lasten kanssa ja maalattu pinta liukas ilman liukuesteitä. Remppaohjelmassa päällystivät portaat jollakin laminaatilla, siitä tuli hyvännäköinen.

Mulla on vanhat puuportaat. Niissä oli muuttaessa likainen kokolattiamatto. Nyt matto on revitty pois (onneksi liimattu levyn päälle). Portaita en paljon hionut, kittasin hieman ja päälle vetäisin Tikkurilan betoluxin pariin kertaan. Ei se vanhassa talossa ole niin nöpönuukaa. Ja maali peittää... Kestää hyvin kulkemista. Se on totta että maalipinta on iukas. Itse laitoimme jokaiset rappusen reunaan jarrukulmaraudat, samalla suojelevat vanhaa pintaa, jotta ei mene liukumäeksi... Noi listat ovat kyllä arvokkaita.

Meidän 30-luvun portaat ovat originaalin väriset. Petroolinsiniset!

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mulla on vanhat puuportaat. Niissä oli muuttaessa likainen kokolattiamatto. Nyt matto on revitty pois (onneksi liimattu levyn päälle). Portaita en paljon hionut, kittasin hieman ja päälle vetäisin Tikkurilan betoluxin pariin kertaan. Ei se vanhassa talossa ole niin nöpönuukaa. Ja maali peittää... Kestää hyvin kulkemista. Se on totta että maalipinta on iukas. Itse laitoimme jokaiset rappusen reunaan jarrukulmaraudat, samalla suojelevat vanhaa pintaa, jotta ei mene liukumäeksi... Noi listat ovat kyllä arvokkaita.

Meidän 30-luvun portaat ovat originaalin väriset. Petroolinsiniset!