Rankkasateita Etelä-Suomeen, jätätkö ulkoilun väliin?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Sanna"
Ihan normaalisti vein lapset aamulla hoitoon ja kouluun ja itse menin töihin. Sade ei vaikuta normaalirutiineihimme mitenkään. Tosin tyttö saa kyydin kotipihalta harrastukseensa eli ei lähde pyörällä kaverinsa luokse.
 
"vieras"
En todellakaan lähde vapaaehtoisesti kastelemaan itseäni rankkasateeseen. Eihän siellä tarvitse olla kuin 5 min niin on tuulipuku kastuu hupusta lahkeisiin läpimäräksi. Pihalla voi käydä sateenraossa mutta puistoon en lähde koska sade voi yllättää.
 
Lapsi ulkoilee päivähoidossa ja itse olen pakotettu ulkoilemaan kun ainoa kulkuväline on pyörä. Aamulla oli ihanaa lähteä viemään lasta pyörällä tarhaan kun vettä tuli taivaan täydeltä. Ahh! Syksy...minä kun luulin pitäväni sinusta... Tosin kesää kai tämä vielä on.
 
"vieras"
Lapsi ulkoilee päivähoidossa ja itse olen pakotettu ulkoilemaan kun ainoa kulkuväline on pyörä. Aamulla oli ihanaa lähteä viemään lasta pyörällä tarhaan kun vettä tuli taivaan täydeltä. Ahh! Syksy...minä kun luulin pitäväni sinusta... Tosin kesää kai tämä vielä on.
Voi ei! Olitte varmaan läpimärkinä kuin uitettuna. Oliko pitkä matka?
 
"elvis"
[QUOTE="vieras";28853169]Kastuitteko kunnolla;)[/QUOTE]

Takki päästi vettä sen verran läpi et t-paita oli olkapäiltä märkä ja muksulla oli kastunu sukat kengissä. Muuten kivaa oli ja sato kyllä ihan kaatamalla jossain vaiheessa niskaan. Lapset onneks tykkää ulkoilla sateessa ja noissa kamppeissa saa harrastaa ihanaa lätäkköön hyppelyäkin :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28853183]Kauhea sade ollut aamuyöstä saakka, mutta ihan normaalitapaan tein aamulenkin koiran kanssa ja kohta taas lähdetään ulkoilemaan.[/QUOTE]

Millaiset ulkoiluvarusteet sulla oikein on kun ei kaatosade tunnu haittaavan?
 
"vieras"
Minustakin kesäisessä raikkaassa tihkusateessa on mukava ulkoilla. Mutta rankkasateessa läpimärässä tuulipuvussa värjötellessä ei ole kivaa ja oikea sadeasu taas saa olon muuten tukalaksi.
 
[QUOTE="vieras";28853179]Voi ei! Olitte varmaan läpimärkinä kuin uitettuna. Oliko pitkä matka?[/QUOTE]

No onneksi just edellisellä viikolla olin ostanut sadeviitan, joka on niin iso että muksukin ryömi sen alle turvaistuimessa istuessaan :) jalat silti kastui kun viitta rullautui koko ajan ylös pyörää polkiessa ja ripsarit vähän valui mutta muuten selvittiin :D
 

Yhteistyössä