rankkaa aikaa..!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äippä

Aktiivinen jäsen
28.04.2004
2 972
0
36
Olen 22vuotias yhden 1v6kk ikäisen lapsen äiti. toisen lapsen laskettuaika on huhtikuussa 2005. Aloitin viikko sitten maanantaina koulun ja lapsi meni päiväkotiin hoitoon..molemmille hiukan vaihetelua ennenkuin toinen vaavi syntyy.
No mies on tämän viikon ollut paljon työreissuilla, joutunu ajamaan kauheasti ja sen ajan mitä hän on kotona ollut, niin meillä on ollut todella kireet välit:(

Tuli pitkän reissun jälkeen kotiin ja sanoi mulle, että olisi edes ollut mukava tulla siistiin kotiin...silloin mulla keitti yli...oon yrittäny olla koulussa pitkiä päiviä, hoitaa lapsen päivähoitoa, hakea ja viedä sinne kävellen ennen kouluunmenoa (matkaa vaähän reipas 1km.), sit vielä tehdä jotain ruokaa...ei ole mullakaan ollut helppoa.

Tänään sitten mies vain yht`äkkiä tuli meidän kotiin kaverinsa kanssa, molemmilla isot 12päkit kaljaa mukana.....siis taas meni hermot!!ei tämä raskaana olo sentään niin herkkua ole, että jaksaisi katsoa vielä tuollaista....ei todella!sanoin kiltisti, että jos pojat vois vaihaa paikkaa, jossa juoda ja niin nä vaihtoi onneksi!!Ei sellainen ole varmastikkaan pojalle (1v6kk) hyväksi, että välillä iskä tuo pari kaveria meille juomaan......pakko purkaa jollekkin tätä!!!!!ehkä nyt otin hermeen nenään pienestä asiasta, mutta on tämä myös mulle uutta taas vaihteeksi olla koulunpenkillä ja jarjestää asioita eritavalla....kiitos, kun jaksoitte lukea!!

koeta kestää. miehet on miehiä.

meillä on olut bileiden pohjien otossa yms kotona joupottelussa sellainen sääntö että paria olutta tai sideriä enenpää ei oteta lasten ollessa hereillä.

no mulla mies käy baarissa noi kerran vuodessa. itellä kyllä jalka vipattaa aina kun kavereita maisemissa. nykyisin harvinaista kun kaiki asuu eri puolilla suomea,. eli hyvä jos kaksi kolme kertaa vuodessa ollaan tratalle lähdössä, mutta tosiaan lapset 2v ja 4v joten ovat minusta liian pieniä näkemään humalaisten örinää. ehtivät kyllä.

ja tsempit sulle.

Kannattaako sitä noin nuorena alkaa vääntää lapsia miehelle, joka ei ole kasvanut vielä aikuiseksi.

Ihmettelen aina tuota vimmaa alkaa leikkiä kotileikkiä parikymppisenä. Jos näyttää, että mies ei ensimäisen lapsen aikana kasva aikuiseksi, miksi tehdä siihen toinen lapsi perään.

Ei millään pahalla, mutta uskon, että olet parin vuoden päästä kahden lapsen yksinhuoltaja. Ei tuo miehes oikein vaikuta aikuiselta ihmiseltä.

sinä nimimerkki hohhoijaa....
otti todella silmään miten kirjoitit!!ei kaikista tule yksinhuoltajia, vaikka sinä sitä olisitkin..joka parisuhteessa on kriisejä, pienenpiä ja isompia. tämä nimimerkki äiti on hormoonitasapainoltaan ja opskelun alettua ehkä hieman erilaisessa mielentilassa!!!

tsemmpiä vain sinulle äippä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2004 klo 14:33 minä vaan kirjoitti:
sinä nimimerkki hohhoijaa....
otti todella silmään miten kirjoitit!!ei kaikista tule yksinhuoltajia, vaikka sinä sitä olisitkin..joka parisuhteessa on kriisejä, pienenpiä ja isompia. tämä nimimerkki äiti on hormoonitasapainoltaan ja opskelun alettua ehkä hieman erilaisessa mielentilassa!!!

tsemmpiä vain sinulle äippä!

No entäs jos äiti ei olisi raskaana? Kävisikö se että äiti mieheltä kysymättä menisi ostamaan 12 pulloa olutta ja alkaisi dokaamaan? Et ei se ole aina vain hormooneista kiinni :/ Ja se että äiti on raskaana ja on toinen pieni lapsi niin luulisi isän olevan kiinnostunut enemmän tukemaan perh. kun pitkältä työmatkalta kerran kotia tulee :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2004 klo 06:38 hohhoijaa kirjoitti:
Kannattaako sitä noin nuorena alkaa vääntää lapsia miehelle, joka ei ole kasvanut vielä aikuiseksi.

Ihmettelen aina tuota vimmaa alkaa leikkiä kotileikkiä parikymppisenä. Jos näyttää, että mies ei ensimäisen lapsen aikana kasva aikuiseksi, miksi tehdä siihen toinen lapsi perään.

Ei millään pahalla, mutta uskon, että olet parin vuoden päästä kahden lapsen yksinhuoltaja. Ei tuo miehes oikein vaikuta aikuiselta ihmiseltä.

eipä se paljoa ikää katso jos mies on luonteeltaan "mätä". Ja sitähän ei aina heti huomaa, monesti vasta vuosien päästä. Vai mistä luulet johtuvan että ihmiset menee naimisiin ja useissa tapauksissa vielä eroavatkin...? eikä tämä ole todellakaan mikään ikäsidonnainen juttu.

kyllä tänne aina vaan ihmiset jaksaa kiroittaa omista murheistaan...!tämäkö on muka oikea paikka puhua niistä ja saada niihin apua??ei TODELLAKAAN!!!
täällä kun saa niin monenlaisia kommentteja, että huh huh..kaikki elää omaa elämäänsä ja tekee itse loppupelissä kaikki ratkaisut!!ette siis te, jotka vastaatte johonkin viestiin. alkaa oikein inhottaa tää touhu..miettikää kaikki omaa elämäänne, asioilla on tapana järjestya:)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2004 klo 23:45 minä kirjoitti:
kyllä tänne aina vaan ihmiset jaksaa kiroittaa omista murheistaan...!tämäkö on muka oikea paikka puhua niistä ja saada niihin apua??ei TODELLAKAAN!!!
täällä kun saa niin monenlaisia kommentteja, että huh huh..kaikki elää omaa elämäänsä ja tekee itse loppupelissä kaikki ratkaisut!!ette siis te, jotka vastaatte johonkin viestiin. alkaa oikein inhottaa tää touhu..miettikää kaikki omaa elämäänne, asioilla on tapana järjestya:)

samaa mieltä!

Turha sanoa, että miksi teit niin tai näin. Eikö pitäisi miettiä mitä kysyjä voisi nyt tässä tilanteessa tehdä. Mennyttä kun on vähän vaikea mennä muuttamaan...

\

tyhmä kun olen niin en oikein täysin ymmärtänyt tuon jutun pointtia, voisitko selittää. Oletko siis sitä mieltä että tänne ei kannata kirjoittaa jos on huolia? Muilta ei saisi kuunnella neuvoja, vai? Entäs ne ihmiset joilla ei ole ketää kuka kuuntelisi ja auttaisi? Minä ainakin tulisin hulluksi jos pitäisin kaiken sisälläni. Voihan niitä neuvoja netissä lukea mutta eihän kenenkään tarvitse ottaa tosissaan jos ei halua.

\

Vähän ehkä vois miettiä mitä sanoo... Olen itse tuollainen parikymppinen joka "leikkii kotia"..olen todella pahoillani jos itse haluat LEIKKIÄ sitä kotia sitten vasta kun kaikki muutkin tekee...Eli jos ite haluat olla tilastojen mukainen niin kaikki ei välttämättä sitä halua..miksi puuttuya toisten elämään? Ehkä olisi parempi kun kaikki leikkisivät ihan vaan omaa leikkiää.. :$ ja mitä väliä sillä on koska ne lapset tekee.. kaikka on varmasti ihan hyviä äitejä jos sitä vaan tahtoo..

Mä vastaan ny ihan sulle Äippä. Älä välitä noista edellisten kirjotuksista. Ei meistä kenestäkään ole toistamma arvostelemaan. Mulle ittelle on ainakin ollu kiva, et on esim. nää sivut mihin oon voinu kirjotella omista ongelmista. Mä en sulle osaa sanoa muuta, ku et tuntuu et te kumpikin miehenne kanssa olette väsyneitä. Koittakaa puhua asiasta ja löytää se yhteinen keino millä jaksatte ja selviätte. Teillä on kuitenkin toisenne sekä varmasti ihana lapsi ja vielä toinen tulossa. Koittakaa kääntää asiat teidän vahvuudeksi ja olkaa tiimi, kyllä te selviätte, jos te kerran haluatte.

\

Tottakai tämä on oikea paikka puhua murheistaan. Ei kukaan jaksa yksin pohtia omia murheitaan,. nykyään ihmiset muuttaa ehkä kauaksikin suvusta ja ystävistä. ei pysy kaverisuhteet yllä tai kaverit on eri elämäntilanteessa. silloin jos haluaa purkaa asioitaan, niin miksi ei saisi tänne kirjoittaa? ja saa kuunnella mitä mieltä muut on. Ainakin itse olen saanut lohtua siitä, että en ole yksin murheineni, muilla on samanlaisia huolia lasten suhteen ja elämässään. Se helpottaa jollain tapaa tietää, että ei ole poikkeus, joka kärsii jostakin tietystä ongelmasta, vaan muillakin on niitä. Itse olen kirjoittanut omista asioista nettiin, ja saanut eri näkökulmia omiin huoliini. Sitten tottakai viime kädessä jokainen on oman elämänsä sankari ja tekee omat päätökset.

kiitos teille, varsinkin muutamille positiivisista ja kannustavista viesteistä!!tuo rankka-aika on meillä onneksi ohi, ollaan miehen kanssa puhuttu paljon sekä työ/opiskelustressi helpottanu:) Haluamme molemmat tosissamme olla toistemme kanssa, rakastamme toisiamme ja lastamme/lapsiamme.

Mulla on yleensä ollut tapana, että kun joku asia on ottanu päähän, niin olen kaatanu kaiken puolison päälle...ei niin...nyt olen jopa aloittanut puhumaan jos jokin asia painaa ja silloin ei tule riitaa.
Ollaan huomenna lähdössä miehen kanssa ulos syömään ja elokuviin, kun täti tulee lapsenlikaksi!!

hyvää joulunodotusta!!

\

ärsyttää tommonen asenne, mistä tiedät jos tää kaljottelu tilanne on tosi harvinainen tässä perheessä? jos tätä tapahtuu kerran kaks vuodessa? voin rehellisesti sanoa että tulee melkein kerran kuussa kutsuttua kavereita kylään niin että istutaan iltaa ja saunotaan ja juodaan olutta vaikka lapset on kotona. mitä väliä sillä on?? kumpikaan ei herää meteliin ja miksei vois juoda jos jompi kumpi vanhemmista on siinä kunnossa että pystyy kattoo lasten perään jos jotain sattuu? sekö tekee ihmisestä aikuisen että rupeaa raittiiksi? mulla kahden lapsen äitinä ei ole vieläkään mitään aikomusta kasvaa aikuiseksi vaikka vastuuni kannankin. aikuiset on tylsiä rutiineihinsa jumiutuneita ihmisiä jotka parisuhteessa tönöttää vierekkäin illat telkkarin ääressä (kamalaa yleistystä), siis miks ei sais olla lapsenmielinen? kai jokaisella on joskus oikeus pitää hauskaa?

honiska

kyllä tuon aloituksen perusteella oli aika selvää, että ei suhde aivan tasapuolinen ole. ei sitä kyllä aikuinen ihminen kanna mäyräkoiria kotiinsa kun lapset ovat noin pieniä (vuoden) puhumatta ensin toiselle asiasta edes. jos sama peli jatkuu että mies ei tee osuuuttaa kotona, niin en kyllä kadehdi äitiä, joka kohta kahta vaippaikäistä yksinään hoitaa.

Honiska
Onko sinusta lapsenmielisyyttä se, että ei osallistu kotitöihin vaan panee raskaana olevan vaimonsa ottamaan kaikesta vastuun. Samoin alkaa kaljoitella kun toinen on väsynyt ja tarvitsisi tukea.

Onneksi olen aikuinen ja tiedän vastuun, mitä aikuiseksi kasvaminen tuo tullessaan.

Hohhoijaalle:
Löytynee hohhoijaasta hieman inhimillisyyttäkin. Hyvä Hohhoijaa, ongelmasi on se, että asiat ovat sinulle kovin mustavalkoisia. Elämässä katsos kun on myös muita värejä.

Ja hiukan kunnioitusta muita kohtaan! Kyllä jokaiselta aivot löytyy, eikä ne sinulla sen paremmat ole kuin muillakaan. Elämä antaa jokaiselle ristin kannettavakseen ja sinäkin saat omasi, ehkä se on vain vielä saamatta. Minkähänlaista kohtelua silloin toivot saavasi muilta, vai uskallatko pyytää sitä ollenkaan (näemmä ihminen ei voi tehdä virheitä ja kompastella ilman osoittelua ja nälvimistä -ymmärrän sinun kokevan asian näin).

Koettaisit ymmärtää, että täällä ihmiset hakevat tukea muilta ihmisiltä. Jos sitä ei pysty antamaan, kannattaa siirtyä muille foorumeille. Minulle tulit tutuksi vastaamalla omaan "avunpyyntööni".

Ja alkuperäisen viestin lähettäjälle:
Tiedän miltä tuntuu! Meillä oli myös ongelmia miehen juomisen takia ja kotona oli alle vuoden ikäinen lapsi ja odotin toista (myös minulla la huhtikuussa 05). Mieheni syy juomiseen oli aina reissutyöstä aiheutuvat työpaineet ja stressi - ja sen varjollahan riittää syytä juomiseen vaikka loppuelämäksi.
Sain mieheni tajuamaan tilanteen ja nyt asiat ovat olleet hyvin juomisen suhteen jo pitkän aikaa. Niin hyvin, että mieheni lupasi olla juomatta varpajaisiin saakka, ja se lupaus on pitänyt!! Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta "opetus" oli sen verran kova, että mieheni muistaa sen varmasti pitkään. Jos tahdot, niin lähetä sähköpostia, voin kertoa tarkemmin.

Ja Hohhoijaalle: Tässä oli pikku esimerkki, kuinka asiat ovat niin ihanan värillisiä!!!! :flower:
Ja että minäkin olen jopa onnistunut jossain! Toinen onnistuja on esim. isäni, joka lopetti juomisen yli 20 vuotta sitten(reissuhommat hänelläkin)! Oli isän kavereita ja viinapulloja pöydissä minun lapsuudessani. Mutta 20:neen vuoteen en ole isääni kännissä nähnyt! Ja olen onnellinen, ettei äitini saanut, tai ainakaan noudattanut sinun kaltaisiesi ihmisten neuvoja, sillä minä omistan hurjan hyvän perheen tänä päivänä! Naimisissa ovat olleet jo 28 vuotta.
=)

T: Lotta
ps. sähköp.osoitteeni löytyy meilaillaan palstalta.

Voimahaleja sinulle. Sinulla on todella rankkaa. Jaksamisia sinulle. Olet vaikeassa elämäntilanteessa. Mutta jos rakastat miestäsi, kaikki muuttuu unelmaksi. Rakkaus ja ymmärtäminen kyllä muuttaa miehen. Sillä ei väliä, vaikka siihen menisi 20 vuotta. Rakkaus ja uhrautuvaisuus kyllä kannattaa. Haleja ja voimia sinulle vielä. Muista tukea miestäsi isyydessä ja isäksi kasvamisessa. Miehillä on se ongelma, että he eivät heti ymmärrä, mitä perhe-elämä on. Mutta kun nainen jaksaa aidosti rakastaa ja tukea miestään, mies kyllä lopettaa juomisen ja huomaa, kuinka arvokas olet. Kun uusi lapsi syntyy, uskon, että miehesi huomaa, että te olette tärkeimpiä ja muuttuu aivan uudeksi mieheksi.
Jaksa rakastaa ja tukea. Maailma on täynnä juoppoja, jotka on muuttaneet tapansa. heidän vaimonsa saavat nyt vanhoilla päivillään nauttia ihanasta elämästä ja vuosikymmenien tukemisen tuloksista. Joskus sinullekin koittaa se aika, että miehesi jättää mäyrät ja myyrät ostamatta ja tuo sen sijaan sinulle kukkia ja tiskaa tiskit.

:hug: :hug: :hug: :hug:

Ja vielä voimahaleja. Muista puhua kaikille vaikeuksista, saat siten voimia tukea miestäsi miehen vaikealla tiellä kasvaa isäksi.

Lotta

miksi täällä ei saisi kirjoittaa erilaisia mielipiteitä, jos oikeasti ajattelee kuten kirjoittaa? jos minulla olisi ongelma, olisin kiitollinen rehellisistä ajatuksista. ei minua auttaisi ongelmissa se, että kirjoitettaisiin että jaksamisia! kyllä se siitä! halaus!

on toki mahdollista ja todennäköistä, että ihminen (aloittaja) ei pysty sulattamaan henkisesti rehellistä viestiä, mutta jotain saattaa jäädä itämään ja muutos voi tulla mahdolliseksi joskus. hänelle voi jäädä itämään ajatus, että hän pärjäisi kylä ilman tätä aikuista lastakin. jos taas mies muuttuu, mikä on kyllä tilastollisesti niin harvinaista , että itse en jäisi odottamaan, eikä rakkaus asiaa miksikään muuta, jos rakastaa miestä, niin tekee tälle palveluksen jättämällä tämän eikä tukemalla tämän itsekästä elämää.

Yhteistyössä