V
Vanha Noita
Vieras
Mulla, epäkypsällä naisella, on tapana jäädä koukkuun lauseisiin ja mielikuviin - siksi jäin miettimään tätä "eräsperään" ajatusta toisessa ketjussa lisää:
"Kypsä ihminen nimenomaan ei rakenna suhdetta pelkälle rakastamiselle tai rakastumiselle. Myös se punnitseminen onko suhde järkevä ja molempia osapuolia palveleva, on ihan järkevää."
Rakastumisen tärkeyttä rakastamisen aikaan saamiseen mietin.
Jos olisin sokea ja lähtisin valitsemaan puolisoani siten, että tuleva suhteeni on mahdollisimman "järkevä", valitsisin tietenkin järkevästi siten, että tuleva puolisoni on visualisti. Hän näkee maailman asiat värikkäinä ja osaa tulkita minulle tarkkoja yksityiskohtia tunnelmoiden. Mielessäni puolisoani valitessa olisi ensisijaisesti nämä järkevyysnäkökohdat.
Jos olisin kuuro ja lähtisin valitsemaan puolisoani siten, että tuleva suhteeni on mahdollisimman "järkevä", valitsisin tietenkin järkevästi siten, että tuleva puolisoni on absoluuttisen äänikorvan omaava ihminen. Kuuntelisin hänen kauttaan kaikki maailman laulut ja sanat ja äänet ja pääsisin tunnelmaan mukaan.
Jos olisin rampa ja lähtisin valitsemaan puolisoani siten, että tuleva suhteeni on mahdollisimman "järkevä", valitsisin tietenkin järkevästi siten, että tuleva puolisoni olisi mahdollisimman voimakas fyysisesti. Hän voisi kuljettaa minua reppuselässä vuorien laille katselemaan sumuisia laaksoja ja kantaisi minut hissittömien talojen neljänsiin kerroksiin...
Mutta, jos rakastuisin, rakastuisin ihmiseen, joka saattaisi olla laillani sokea/kuuro/rampa eikä siinä olisi mitään järkeä. Rakastaisin ja oppisimme yhdessä sokeina/kuuroina/rampoina ja tekisimme kompromisseja. Minun ei tarvitsisi päästä vuorien laille, sillä rakkaus kompensoisi sen.
Minusta tästä on kyse.
"Kypsä ihminen nimenomaan ei rakenna suhdetta pelkälle rakastamiselle tai rakastumiselle. Myös se punnitseminen onko suhde järkevä ja molempia osapuolia palveleva, on ihan järkevää."
Rakastumisen tärkeyttä rakastamisen aikaan saamiseen mietin.
Jos olisin sokea ja lähtisin valitsemaan puolisoani siten, että tuleva suhteeni on mahdollisimman "järkevä", valitsisin tietenkin järkevästi siten, että tuleva puolisoni on visualisti. Hän näkee maailman asiat värikkäinä ja osaa tulkita minulle tarkkoja yksityiskohtia tunnelmoiden. Mielessäni puolisoani valitessa olisi ensisijaisesti nämä järkevyysnäkökohdat.
Jos olisin kuuro ja lähtisin valitsemaan puolisoani siten, että tuleva suhteeni on mahdollisimman "järkevä", valitsisin tietenkin järkevästi siten, että tuleva puolisoni on absoluuttisen äänikorvan omaava ihminen. Kuuntelisin hänen kauttaan kaikki maailman laulut ja sanat ja äänet ja pääsisin tunnelmaan mukaan.
Jos olisin rampa ja lähtisin valitsemaan puolisoani siten, että tuleva suhteeni on mahdollisimman "järkevä", valitsisin tietenkin järkevästi siten, että tuleva puolisoni olisi mahdollisimman voimakas fyysisesti. Hän voisi kuljettaa minua reppuselässä vuorien laille katselemaan sumuisia laaksoja ja kantaisi minut hissittömien talojen neljänsiin kerroksiin...
Mutta, jos rakastuisin, rakastuisin ihmiseen, joka saattaisi olla laillani sokea/kuuro/rampa eikä siinä olisi mitään järkeä. Rakastaisin ja oppisimme yhdessä sokeina/kuuroina/rampoina ja tekisimme kompromisseja. Minun ei tarvitsisi päästä vuorien laille, sillä rakkaus kompensoisi sen.
Minusta tästä on kyse.