rakkaan puolison möläytykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuorikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, jokainenhan valitsee itse millaiseen kohteluun suostuu. Jos tiuskiminen ja haukkuminen ei ole ongelma asianomaiselle itselleen, sen ei pitäisi olla ongelma muillekaan.
Väittäisin kyllä että suurin osa ihmisistä ei tuollaiseen suostuisi. Mutta kukin tavallaan.

Niin siis "äskeiseen" liittyi aiempaan viestiini. Ettei sekaannuksia.

Ainokainen, näin se taas on. Kiltti nainen, ap, puolustelee asiat parhain päin ja sama meininki jatkuu. Kiltteys on ihan hyvä asia mutta ei pidä olla tyhmyri.

Minua surettaa "Orvokkityttö" ja hänen kaltaisensa yksinkertaiset naiset.
Kuinka he antavat alentaa itsensä ja myöskin itse käyttäytyvät yhtä typerästi kuin heidän moukkamaiset miehensä.
Kaiken lisäksi vieläpä puolustelevat junttimaista käyttäytymistä pitäen sitä normaalina.
Mutta itsehän he ovat kohtalonsa valinneet ja elänevät sellaista elämää kuin ansaitsevatkin.

Mä en suostuis oleen jonku hienostelijakeikarin kaa, joka ei koskaa näytä tunteitaan, vaan on yht tasapaksu, ilmeetön, äänenpainoton ja eleetön ku se salkkarien vässykkä, oliks se Lasse.. Kuka semmost jaksaa?

Lakkaisit jo sekoittamasta käsitteitä, Orvokkityttö. On erittäin outoa, sairasta melkeinpä, pitää fiksusti käyttäytyviä turvallisia ihmisiä "tossukoina."
Mies joka käyttäytyy epäkunnioittavasti naistaan kohtaan ja vielä aggressiivisesti, törkeästi... Kuka haluaa tällaisen "sankarin"?

Ihan vatsasta sieppaa ajatella.

Mitä muuten Orvokkityttö sitten ajattelet, jos miehesi siirtyy fyysiseksi...? Mitäpä jos hän lyö kun seuraavan kerranmenet kertomaan juttujasi hänen viereensä, kun häiritset niin hänen omaa rauhaansa? Mitä ajattelet siitä?

Epäkunnioittavasti.. :D Saako teil sanoo, et sul on räkää poskel, vai onks sekin loukkaus ja epäkunnioittavaa? :D No, eläkää te hienostoelämää kera vässyköiden.. :P

Mjaa, luultavasti täräytän takas, ja se siit. Mut ei semmost tuu käymää.

Okei, Orvokkityttö. Jos teillä molemmat osapuolet ovat onnellisia, niin mikäs siinä. Alkuperäistä kirjoittajaa taas loukkasi miehensä käytös, eri homma siinä.

Mutta jos olette onnellisia suhteessanne, niin live and let live. Mutta suojeluksen sana sulle, Orvokkityttö, jos alat kokea pelkoa... Mieti asioita. Suhde ei ole kunnossa jos siinä on pelkoa jne.
Pidä huoli itsestäsi :)

Jaaha. Että mä en saa käskeä Orvokkia pitämään turpaansa kiinni, mutta te olette tähän mennessä haukkuneet sitä mm. vähä-älyiseksi, tyhmäksi ja sairaaksi! Mikäs helevetin oikeus teillä on haukkua vierasta ihmistä??

Hänen suhtautumistaan parisuhteessa kokemaansa kohteluun täällä on ihmetelty, siitä kirjoitin että "outoa, melkeinpä sairasta" pitää pariauhteessa puolisoa kunniottavasti kohtelevia ihmisiä "tossukoina" ja pitää normaalina törkeää kohtelua, jopa ihannoida sitä.
On pohdittu sitä, mikä näissä naisissa mättää kun sallivat itseään kohdeltavan alisteisesti ja loukkaavasti parisuhteessa ja siinä yhteydessä esitetty vaihtoehtoisia näkemyksiä, että onko kyseessä esim. fantasointi vai masokismi vai vähä-älyisyys.

En henk koht yksilöinyt noita Orvokkiin liittyväksi, vaan näihin naisiin jotka sallivat ko huonoa kohtelua.

Oletko hänen miehensä, joka komentelee häntä pitämään turpaansa kiinni ja sanoo häntä vitun eukoksi? Siinä enemmän henkilökohtaisuutta kuin näissä teksteissä. Hänelle läheinen ihminen kohtelee häntä kuin... mitä? Miksi teet niin?

Mikä teitä keski-ikäisiä tanttoja vaivaa, kun kaikki pitää analysoida ja selvittää? Turha yrittää puolustautua, että "Ei se henkilökohtaista ollut, haukuttiin vaan senkaltaisia". Sama asia.
Olen tietysti, mitä luulit? Enkä muuten ole eukoksi sanonut ikinä, akaksi kylläkin. Miksi teen mitä? Miksi sä sanot "AU", kun joku lyö vasaralla sormeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Fiksua porukkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja jaksaa kuunnella:
Alkuperäinen kirjoittaja tässä osviittaa:
MinnaJ:lle

Ei ollut kyse paukkuen ja räiskyen-riitelystä vaan kuten ap kirjoitti "joskus sanonut "vitun eukko saatana" tai "turpa kiinni" kun olen hänen mielestään valittanut hänelle tai olen väittänyt vastaan jossain asiassa? En ole huutanut tms. vaan sanonut vain jotain mikä ei häntä sattunut miellyttämään. "

Hmm on tullut joskus sanottua samalla tavalla eukolle kun se on viikon mäkättänyt samasta pikkuasiasta yhtäsoittoo ja sitten se on ihmetelly että kun sulle ei voi mitään sanoa kun heti suutut. Että jonkunverran suhteellista se sanominenkin voi olla.

Eli muijas sanoo sulle kerran jotain, ja asialle et tietenkään korvaas lotkauta etkä kommentoi vaan teeskentelet kuuroa, muija joutuu jatkamaan samaa laulua viikon päivät ilman mitään tulosta, kunnes lopulta käsket sen vitun eukon pitää turpansa kiinni.

Ah mikä raketti-insinööri taas siinäkin. Teillä mahtaa olla iiiihana liitto. No, oletpahan ainakin pois muita naisia kiusaamasta.

Niinpä niin miehessähän se vika on. Naiset kun on aina täydellisiä. :)
Tosin täytyy senverran selventää että noista jutuista on jo vuosia aikaa.
Naputukset loppu kun lopulta taivuin täysin tossun alle.

Jotkut ihmiset eivät vaan osaa kommunikoida muulla tavalla kuin latelemalla törkeyksiä toisilleen. Ovat kotonaan sen oppineet. Ihmisiä jotka ilmaisevat mielipiteensä ilman loukkauksia he pitävät tossukoina. Noissa piireissä rääväsuinen posken soitto ja kettuilu joka jumalan asiasta on ihan jokapäiväistä. Todennäköisesti he eivät koskaan ole nähneet lähipiirissään ns. normaali-ihmisiä jotka osaavat ihan reilusti sanoa asiansa ja ratkoa erimielisyytensä ilman että siihen liittyy aina liuta vee-alkuisia sanoja ja määräyksiä vastapuolelle pitää oma suunsa kiinni. Heidän mielessään ainoa vaihtoehto vittujen latelemiseen on nysvätä nurkassa tai sitten pimahtaa kokonaan.

Eihän siinä mitään, niin kauan kuin viihtyvät keskenään.

Mitä se teit haittaa, jos mä en joka ainoosta sanasta ota nokkiini ja lähe vetään? Kannattais ehkä teiänki vähä paksuntaa nahkaanne. Monet naiset on lähes naurettavuutee asti tommosia "mul ei kyl semmost sanota" -hienohelmoi. Teit ei oo taiettu pienenäkää koskaa kieltää tai moittii mistää, ku heti on pavunvarsi nenäontelos, ku joku sanoo poikkipuolisen sanan..?

Alkuperäinen kirjoittaja Orvokkityttö:
Mitä se teit haittaa, jos mä en joka ainoosta sanasta ota nokkiini ja lähe vetään? Kannattais ehkä teiänki vähä paksuntaa nahkaanne. Monet naiset on lähes naurettavuutee asti tommosia "mul ei kyl semmost sanota" -hienohelmoi. Teit ei oo taiettu pienenäkää koskaa kieltää tai moittii mistää, ku heti on pavunvarsi nenäontelos, ku joku sanoo poikkipuolisen sanan..?

No jos sinä et noteeraa itseesi kohdistuvia hävyttömyyksiä ja loukkauksia, ei se tarkoita että muitten joita asia häiritsee pitäisi niitä sitten kuunnella.

Kuten jo sanottiin, jos miehesi ja sinä tykkäätte molemmat vittuilla toisillenne ettekä tiedä miten muuten kommunikoida, ja osoitatte siten kiintymystänne, sen kun. Tämä on vapaa maa.

Alkuperäinen kirjoittaja Malllu:
... Miksi teen mitä? Miksi sä sanot "AU", kun joku lyö vasaralla sormeen?

Miksi sinä haluat lyödä toista vasaralla sormeen?
Eli miksi kohtelet avovaimoasi kuten kohtelet?

Olivatko vanhempasi samanlaisia, isä väkivaltainen sanallisesti ja/tai fyysisesti ja äiti hissukka? Kuulitko lapsena usein isän sanovan äitiäsi "vitun akaksi" ja käskevän tämän olevan "turpa kii"?

Ei ihmekään että pelkäät analyysiä...

Alkuperäinen kirjoittaja mitäs tästä sanotte?:
MInun avokkini joskus möläytti mulle humalassa ja kiukussapäiten kun jostain riitelimme että " no voi voi..oletkos ollut koulukiusattu" siihen sellainen ivallinen äänensävy päälle. En tiedä mistä hän on saanut sen tietää koska en ole ikinä kertonut siitä,mutta pienellä paikkakunnalla kun asutaan niin kyllä sitä saa kai kaiken tietää. Tuntui pahalta nuo sanat..

On tosi ilkeästi sanottua, kun on vissiin tiennyt tuosta koulukiusausjutusta. Silloin on sanonut sen tarkoituksella, halunnut todella nälväistä sua pahemman kerran riitatilanteessa. Tuo on aivan vyön alle-iskemistä.

Se on sama kuin sä olisit heittänyt esimerkiksi hänelle "Ei ihmekään että äitisi teki itsemurhan." Jos hänen äitinsä olisi tehnyt itsemurhan.

Se on siis sitä, että etsitään toisesta ne herkät kohdat ja tahdotaan polttaa niin että sattuu.

Semmoisia ihmisiä kannattaa välttää, jos mahdollista. Ilkeys on luonteenpiirre. Ja vaikka miten olisi humalassa ja riitelyä, niin ei touhun silti tarvi mennä vyön alta-iskemiseksi. Jonkinlainen kontrolli ihmisellä on sanomisiinsa ja tekemisiinsä myös humalassa.

Oletko puhunut miehen kanssa tuosta ja kertonut miten satuttavaaa oli kuulla tuollaista ihmiseltä, johon luottaa ja josta välittää? Jos et ole puhunut, ja asia vaivaa sinua yhä (mua ainakin vaivaisi), kannattaisiko kysyä asiasta? Jos mies on hirveän pahoillaan, aidosti todella pyytämässä anteeksi... parempi juttu. Jos mies vähättelee ja hörisee olleensa humalassa ja höhhöö höö, huonompi juttu.

Minun mieheni ei ole hienostelija keikari, tunteitaan näyttämätön, tasapaksu, ilmeetön, äänenpainoton, eleetön eikä myöskään vässykkä.

Mieheni näyttää tunteensa avoimesti, mutta hänen minuun kohdistuvat tunteensa ovat aina olleet positiivisia, onnellisia tunteita.

Toki kaikenlaisia muitakin tunteita meistä jokainen kokee, jo työelämän puoleltakin, mutta niistäkin normaali ihminen osaa keskustella rauhallisesti ja ratkaisuun pyrkien.

Vuosien varrella olen huomannut miten suuri lahja on omata hyvä keskustelu-ja neuvottelutaito.

Mieheni on tuon ansiosta päässyt yrittäjänä erittäin pitkälle, mitä nämä "turpa kiinni vitun ämmä" ns. miehet eivät tule koskaan saavuttamaan, jos tyyli ei muutu.
Samaa koskee myöskin yksityiselämän puolta.

Mutta vakka kantensa valitsee, sivistyneesti toisia kohtaan käyttäytyvä ihminen ei kauan vierellään moukkaa katsele, johan sellaisen käytöstä saisi jatkuvasti hävetä.

Eikä siinä mitään ( paitsi häpeä ) jos molemmat ovat suhteessa tyytyväisiä.
Käsittääkseni ap. ei ole, ja se on surullista, ja hänen kannattaakin tarkkaan miettiä millaista elämää haluaa elää, onko tämä nykyinen puoliso sellainen jota ei koskaan joudu häpeämään, joka vastaa sitä mitä kumppaniltaan odottaa, etc. etc....

Alkuperäinen kirjoittaja No siitä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja Orvokkityttö:

No jos sinä et noteeraa itseesi kohdistuvia hävyttömyyksiä ja loukkauksia, ei se tarkoita että muitten joita asia häiritsee pitäisi niitä sitten kuunnella.

Kuten jo sanottiin, jos miehesi ja sinä tykkäätte molemmat vittuilla toisillenne ettekä tiedä miten muuten kommunikoida, ja osoitatte siten kiintymystänne, sen kun. Tämä on vapaa maa.

Kuka on puhunut vittuilusta? Se on jotain ihan muuta kuin joku "Turpa kiinni" -tokaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja AsioidenYtimissä:
... Miksi teen mitä? Miksi sä sanot "AU", kun joku lyö vasaralla sormeen?

Miksi sinä haluat lyödä toista vasaralla sormeen?
Eli miksi kohtelet avovaimoasi kuten kohtelet?

Olivatko vanhempasi samanlaisia, isä väkivaltainen sanallisesti ja/tai fyysisesti ja äiti hissukka? Kuulitko lapsena usein isän sanovan äitiäsi "vitun akaksi" ja käskevän tämän olevan "turpa kii"?

Ei ihmekään että pelkäät analyysiä...

Kohtelen miten kohtelen, mitäs se sulle kuuluu?

Miksi pelkäisin jotain tuollaita soopaa? XD

Alkuperäinen kirjoittaja Elli-Noora Lydia:
Mieheni näyttää tunteensa avoimesti, mutta hänen minuun kohdistuvat tunteensa ovat aina olleet positiivisia, onnellisia tunteita.

Hahhah joo, tuota ei usko kukaan. Mitä aineita se sun ukko vetää? XD

Kuka on puhunut vittuilusta? Se on jotain ihan muuta kuin joku "Turpa kiinni" -tokaisu.

"Turpa kiinni" on todella loukkaavan kuuloinen törkeys. Ja muuten tavalla, jolla Orvokki kirjoittaa sun ja hänen suhteestaan "että ettekö ole tehneet jotain väärää ja siihen joku töräyttänyt jotain ja ette varmaan lapsena saanut toruja", niin arvaa mitä siitä tulee mieleen?

Siitä tulee jostain syystä mieleen kouluttaja vs koulutettava-asetelma. Että hän on kuin koiranpentu, jota sinun tulee välillä vähän ojentaa, että "turpa kii, akka."

Kun sinä nyt olet heistä ilmeisesti se vahvempi, niin eikö olisi vahvuuden merkkiä kohdella heikompaansa kiltimmin? "Turpa kii" on hyvin loukkaavasti sanottua. Koiranpentu tulee viereen jutustelemaan niitä näitä ja sinä osoitat hälle paikkansa näin?

Orvokki tääällä sanoi meitä väkivaltaisen puhetavan ihmettelijöitä hienostelijoiksi ja keikareiksi. On sydämeen käypää, miten hän haluaa nähdä asiat parhain päin ja sivuuttaa oman kohtelunsa, kuin ollen sitä mieltä, että hän on sen "ansainnutkin". Näinhän muuten monet hakatut vaimot alkavat ajatella, kun se itsetunto laskee ja luulevat että vika on heissä, että ansaitsevat pienen ojennuksen mieheltään.

Ei täällä ole mitään sen hienompia eläjiä kuin tuolla ulkonakaan. Minä en ole eliittiperheestä, sukujen taustat aivan työväenluokkaiset, kotona puhuttiin aika rempseästi ja tukkapöllyäkin tuli aikoinaan. Isä oli vähäpuheinen ja tyly, lapsena jos meni jutustelemaan niitä näitä siihen viereensä kun katsoi uutisia telkasta, ei vastannut mitään, korkeintaan ärähti "Hiljaa!" Tukkapöllyjen rinnalla tämä ignooraaminen ja tylyys oli satuttavampaa. Hänellä oli muutenkin aggressiivistyyppinen tapa sanoa asioita "mitä paskaa sieltä telkasta taas katsotaan" jne. En suosittele, minä muistan nämä lapsen näkökulmasta. Jos saatte lapsia Orvokin kanssa, niin hyvänen aika miettikää miten olette ja mitä sanotte! Älä ole lapselle tyly, älä ole Orvokille tyly...

En nyt ala selvittää kaikkea elämäntarinaa ja muuta, mutta voin sanoa että on kuultu ja nähty väkivaltaisen välinpitämättömästi käyttäytyviä ihmisiä, on omaa kokemusta myös. Nousee kyllä karvat pystyyn, kun kuulee näitä että mies kohtelee naista tuolla asenteella ja tavalla ja nainen sen vielä ottaa vastaan. Mitä hän ei ottaisi vastaan, kun kääntää törkeydetkin parhain päin?

Eikö sitä voisi sanoa törkeän tilalle että "Sori, ei hei nyt", miksi pitää nolata toisen sanomat ja olemassaolon "turpa kii, akalla"? Orvokki tuntuu rakastavan sua mielettömästi, mikset kohtelisi häntä sen arvoisesti? Ei hän ole jaloista poispotkittava tyhmyri vaan sun rakas.

Jaahas, ai että mä hakkankin jo?? Seeeeelvä. XD Muistatteko, että Orvokkikin sanoi yhtälailla tokivansa mulle sitä karmeaa turpakiitä? Vai jäikö huomaamatta? XD On taas akat tehneet kärpäsestä härän. XD