Rakettien ampuminen pitäisi lailla kieltää!

"vieras"
Pitääkö kaikki kiva kieltää sen takia, että jotkut ääliöt eivät osaa käyttäytyä kunnolla? Ja kai nyt jokainen jaksaa, vaikka yhtenä yönä vuodessa tulisikin nukuttua huonommin?
 
"..."
Aika pitkälti samaa mieltä. Jos ja kun ihmiset eivät pysty noudattamaan sääntöjä rakettien ampumisesta niin kieltää pitäis koko homma. Meilläkin ampui pihalla jotkut viime yönä raketteja, on se kiva asua 8. kerroksessa ja herätä yöllä järkyttävään pamaukseen... Meinaan kuuluu aika kivasti kun tommonen pamahtaa makkarin ikkunan korkeudella :/
 
Noitapilli
Ymmärrän kyllä, että voi olla ärsyttävää, varsinkin eläimille, mutta eiköhän me kaikki se kestetä kerran vuodessa. Monessa muussa maassa ammuskellaan raketteja pajon useammin. Esim. ihan vaan jonkun synttäreiden kunniaksi. Että eiköhän me nyt yksi yö pärjätä. Ja jos nyt muutamaa tuntia ennen tai jälkeen joku paukuttelee, niin senkin verran kai voimme vannetta päänympärillä venyttää ; )
 
en tykkää
Olen saa mieltä. En itse tosin tykkää enkä koe niitä kohokohdaksi. Olen kyllästynyt, että edulliset rakettipaketit ovat todella rumia ja kalliita en ala ostamaan.
 
Ymmärrän kyllä, että voi olla ärsyttävää, varsinkin eläimille, mutta eiköhän me kaikki se kestetä kerran vuodessa. Monessa muussa maassa ammuskellaan raketteja pajon useammin. Esim. ihan vaan jonkun synttäreiden kunniaksi. Että eiköhän me nyt yksi yö pärjätä. Ja jos nyt muutamaa tuntia ennen tai jälkeen joku paukuttelee, niin senkin verran kai voimme vannetta päänympärillä venyttää ; )
kyllähän minä voin, mutta koirat eivät voi. Onneksi vanhempi koira ei pelkää, mutta nuoremmasta en tiedä. Oli aika kun lapsetkin pelkäsi ihan hysteerisenä. Tosi kivaa kaikille :( Lapsille voi asian selittää, mutta tiedän koiria jotka tarvisevat rauhoittavaa tai sitten on lähdettävä jonnekin metsän keskelle pakoo uutta vuotta. Laskevat alleen ja saavat ripulin. Hyvää uutta vuotta. Tokihan se on vaan kestettävä kerran vuodessa.
 
Minusta se on kyllä ihan jokaisen oma asia mihin rahansa tuhlaa, mutta lähiöissä ja kaupunkialueen sisäpuolella voisi kyllä olla aika paljon tiukempi suhtautuminen näihin asioihin, joka vuosi paukutellaan toisten ikkunat helisemään, kun ei viitsitä mennä edes vähän kauemmaksi asutuksesta.
 
hhmmmm
Minusta yksityiselle ihmiselle ei tarvitsisi myydä raketteja ollenkaan, turhaa haaskausta kaikinpuolin ja koska jokainen kunta järjestää yleensä ilotulituksen, sitä voisi mennä katsomaan yhtä hyvin. Iso ongelma ainakin täällä pk-seudulla on se, että vanhemmat antavat kännisten nuortensa pamautella ties missä ja sitten on seuraavana päivänä leikkipuistot täynnä roskaa, silmävammoja tullut jne.

(Lemmikkien pelkäämisestä en ole huolissani, mielestäni elukassa saa olla sen verran luonnetta ettei säikähdä pienestä. Asun sotilasalueen vieressä ja täällä paukkuu käytännössä joka päivä aamusta iltaan, eivät nuo naapureiden elukat ole moksiskaan.)
 
Näistä voi vaan ihmetellä, miten nykyajan ihmiset eivät sitten kestä yhtään mitään...... Heti on univelka, hermoriepu, naapuririita ja valtava vitututus :D
ihmiset kestää eläimet ei! Tiedän vanhoja ihmisiä joille tulee mieleen sota-aika ja traumat pommituksista. Hyvähän sitä mieltä on virkistää aina kerran vuodessa. Tuo mukavaa jännitystä sota-ajan ihmisille :( jippijaijee!
 
vierass
Näin taantuman aikanahan just pitäisi tuhlata sitä rahaa...

Vammat aiheutuvat yleensä väärästä käytöstä.


Ja tosta pelkästään yksityisille myymisestä: me asutaan KORVESSA ja täältä saisi sitten ilman yksityisten ampumista ajella tommoset 50 kilsaa edestakas, että näkis edes jotain raketteja. Elikkäs oisko se sitten vähemmän saastuttavaa?

Tokihan tuo asia on eri teille, jotka asutte jossain kaupungissa, mutta kun edelleenkin kaikki suomalaiset eivät asu kaupungeissa.
 
"vieras"
Näistä voi vaan ihmetellä, miten nykyajan ihmiset eivät sitten kestä yhtään mitään...... Heti on univelka, hermoriepu, naapuririita ja valtava vitututus :D
Mainitsemasi asiat kyllä kestää, mutta ei sitä, että joka vuosi raketit aiheuttavat vammoja ja tuhoa. Saa taas jännittää tuleekohan tänä vuonna raketti taas katolle tai parvekkeelle. Molemmat on jo kertaalleen koettu. Ulos ei enää uskalla edes mennä. Uudestaan ei haluta kokeilla miltä raketti tuntuu selässä.
 
kuppa
No jos nyt lähdetään se kieltäminen, vaikka siitä enemmän haittaa aiheuttavasta eli kuningas alkoholista. Sitten voidaan katsoa, jos kielletään leikkuuveitset ja...

En siis lähtis kieltämään raketteja. Niitä voi ampua ihan järkevästikkin, vaikkei moni sitä tunnu uskovan. Täällä korvessa voin ampua rakettini rauhassa, eikä mun tarvitse edes rakkaita kotieläimiä häiritä, eikä pysty edes vahingossa ampumaan palvelutalon vieressä. Ne vanhukset muuten muistaa ne traumat ilman ilotulitustakin et pitäiskö traumatkin kieltää...
 
hellsbells
Nojaah, mitä se muille kuuluu mihin ihmiset rahansa käyttää. Jos sitä on, niin miksei raketteihin, saahan niistä myyjä palkkansa.

...Mä olen tosi meluherkkä ja herään helposti, mutta kyllä nyt yhden päivän vuodesta kestää kuunnella raketteja.
 

Yhteistyössä