Rakeinen ruoka!!!

  • Viestiketjun aloittaja Kalinka30
  • Ensimmäinen viesti
Kalinka30
Meillä poika täyttää kohta vuoden eikä vieläkään suostu syömään rakeisempaa ruokaa :( Vieläkin ollaan "vauvasoseissa" eli 5-6 kk purkkiruoissa.Olen yrittänyt antaa soseiden joukossa hiukan niitä 8kk ja 1-3v.ikäisten purkkiruokia haarukalla muussattuna,muutaman lusikan saan,mutta nekin välillä yökkäillen tai ihan kun ruoka olisi kauhean hapanta,naama menee vinoon.Hermot menee äidillä valitettavan usein tuon syömisen kanssa :/ Vauvasoseita syö todella hyvin,yleensä lihasoseita kaksi purkkia kerralla.
Onko kellään samanlaisia ongelmia tai onko ollut?

Hauskaa kesää kaikille!!

Poika täyttää keskiviikkona vuoden :D Juhlia tässä suunnitellaan.
 
mä vaan
Samanlaista se oli meilläkin. Mäkin annoin 1 vuotiaalle niitä 5-6kk ikäisten soseita kun ei karkeempaa pystyny syömään. Pääsi kyllä sitten aikanaan sen karkeemman ruuan makuun sillä seurauksella että tuli jopa ylipainoa :ashamed: ;) . Kaikki taivastelee miten se syö niin kauheesti :D joten kyllä se teidänkin nassikka pian syö karkeempaa ruokaa, älä yhtään ressaa asialla :) Hyvää syntymäpäivää muuten 1 vuotiaalle
 
No ihan ekaksi, kokeiles lyödä naaman eteen itte tehtyä ruokaa, jospa se houkuttelis jo enemmän maistelemaan. Haarukalla muussaat ja pikkuhiljaa lisää sitä karkeaa osuutta. Ja se auttoi meillä kun antoi ekat lusikalliset siis ihan pieniä satsia, ettei todellakaa täyttä lusikallista! ja juotavaa viereen :D
 
Kalinka30
Ihana tietää,että muillakin on samanlaisia "ongelmia" rakeisemman ruoan kanssa =) Kyllä nuo pirpanat jossain vaiheessa hoksaavat "hyvän"päälle ;)

Hauskaa kesää!!
 
Sarita-80
Mieheni oli pienenä yökkäillyt kaiken rakeisen ruoan 3v asti. Sitten oli löydetty syy: kapea ja korkea kitalaki ja kitarisat vielä ahtauttivat ruokatorven päätä. Kitarisat leikattiin niin johan alkoi rakeiset mennä alas.
 
Rafaela
(ent. jacina siis)

Siskoni lapsi on kaksi, ja vasta nyt alkaa vihdoin syömään paloja. Hampaat tuli myöhään, ja muutenkin aina ollut nirso ruoasta. Eiköhän nuo aikanaan totu, mitäpä tuota hoppuilemaan :)
Minä antaisin soseina jos paremmin siten syö, ettei sitten ainakaan tule ruokailukammoa siksi että on "liian aikaisin" yritetty antaa paloja. Siitä saattaa olla enemmän haittaa kuin siitä, että syö myöhään ikään soseita..
 

Yhteistyössä