Rakastunut toiseen, vaikka rakastan nykyistäkin

  • Viestiketjun aloittaja liljaruusu
  • Ensimmäinen viesti
pitkä suhde vaikuttaa
Komppaan tälle! Tullut mietittyä näitä asioita, vielä näin suht nuoren luojan luoman otuksen maailmasta katsottuna. Tosiaan jos kumppani menis ja rakastuis toiseen, samalla kun vielä rakastaa minua niin.. jaa a, siis onko se nyt käytännössä mahdollista, että jos aidosti rakastaa kumppaniaan, jonka kanssa on vuoden päivät ollut ja elänyt, niin on mahdottomuus rakastua toiseen. Kuten yllä oleva hienosti ilmaisi: se on vain taustakohinaa :)
Kuten tässä on jo useampaan kertaan tullut vastaan se fakta, että ihastumisia tulee kyllä pitkässä suhteessa, mutta ennen pitkää ne menevät ohi. Mutta tästä rakastumis asiasta sitä miettii kuitenkin, että jos rakastuukin myös toiseen, niin eiköhän järkevä osapuoli parisuhteesta tarkoin mieti, haluaako olla siinä nykyisessä suhteessa vai antautua tälle uudelle tunteelle. Vai onko tosiaan, että aidosti rakastunut, sille ei muita enää ole olemassa.
Sepä se, ne muut miehet/naiset on taustakohinaa ehkä noin kolme ensimmäistä vuotta. Itse olen ollut mieheni kanssa kuutisen vuotta, ja muistan hyvin kuinka alussa ei katsonutkaan muita miehiä, he tosiaan olivat vain kohinaa. Aivan sama kuinka mukavia/komeita miehiä kohdalle sattui. Samoin mieheni muille naisille jutellessaan puhui vain kuinka ihana hänen tyttöystävänsä on.

Mutta mutta, vuodet vierivät, suhde arjistuu ja alkuhuuma loppuu. Silmät aukeavat taas muillekin miehille/naisille, ja sitä alkaa vertailemaan sitä omaa kumppania toisiin ("miksei minun mieheni koskaan...", "tekisipä minun miehenikin noin", "olisipa minun mieheni tuollainen..." jne jne). Mieheni tuskin enää puhuu minusta muiden naisten kuullen, ja minä huomaan komeat ja mukavat miehet. Ei se tarkoita, ettei sitä omaa rakastaisi, mutta se vaatii jo sitä tahtoa, ja jos joku toinen vaikuttaa sellaiselta johon haluaa satsata niin sitten se vaatii selkärankaa erota ensin ennen kuin lähtee uuden matkaan.
 
Viimeksi muokattu:
reea
Alkuperäinen kirjoittaja pitkä suhde vaikuttaa;10998547:
Ei se tarkoita, ettei sitä omaa rakastaisi, mutta se vaatii jo sitä tahtoa, ja jos joku toinen vaikuttaa sellaiselta johon haluaa satsata niin sitten se vaatii selkärankaa erota ensin ennen kuin lähtee uuden matkaan.
Samaa mieltä siinä että tosiaan alkuajat suhteessa ja avioliitossa menee niin helpommin, kun vuodet vierii, enää ei riitäkään tunne vaan mukaan täytyy tulla myös tahto. Jos suhteilla olisi tukena vain tunne, luulisin etta kaikki pitkät suhteet kuolisi.... Tunteet ovat ihana asia, on mahtavaa että meillä on ihmisinä kyky tuntea niin eri vivahteita ilosta, surusta ja rakkaudestakin.
Mikään ei ole mustavalkoista eikä mielestäni aina itsekästäkään; tunteet ovat tunteita, ei tekoja.
Tekoja voi jättää tekemättä, tunteita on vaikea jättää tuntematta.
Jos suhde on tosiaan jo vakavalla pohjalla, on yhteinen elämä tai lapsia, asiat on paljon vakavampia- ja yksi teko voi vahingoittaa liian monta elämää...
 
rakustunut vai ei
olen samassa tilanteessa minulla on poika ystävä mutta exäni kinuu miunua takaisin ja tunteeni häntä kohtaan eivät ole menneet pois nykyiseni on kuin mies puolinen minä mutta exäni on erillainen kuin minä täydenämme toisiamme.

Haluan hänet itsekkin takaisin mutta haluaisin pitää nykyisenikin rakastan molempia.
Nykyiseni haluaa palauttaa minut rahaa vastaan ja molemmat ovat yhtä musta sukkaisia.
jos olen toisen kanssa niin toinen kinuu mutta jos olen rakkaani kanssa niin exäni kinuu.

olen itsekkin ajatelut eroa mutta en pysty en osaa valita komman haluan mutta sitte jos exäni löytää toisen niin olen musta sukkainen ja nyt olen mennyt tekemään jotain hirveää olen melkin jo pettänyt rakastani en kerro hänelle sillä en halua satuttaa tämän tunteita....
 
maikka
olen samassa tilanteessa minulla on poika ystävä mutta exäni kinuu miunua takaisin ja tunteeni häntä kohtaan eivät ole menneet pois nykyiseni on kuin mies puolinen minä mutta exäni on erillainen kuin minä täydenämme toisiamme.

Haluan hänet itsekkin takaisin mutta haluaisin pitää nykyisenikin rakastan molempia.
Nykyiseni haluaa palauttaa minut rahaa vastaan ja molemmat ovat yhtä musta sukkaisia.
jos olen toisen kanssa niin toinen kinuu mutta jos olen rakkaani kanssa niin exäni kinuu.

olen itsekkin ajatelut eroa mutta en pysty en osaa valita komman haluan mutta sitte jos exäni löytää toisen niin olen musta sukkainen ja nyt olen mennyt tekemään jotain hirveää olen melkin jo pettänyt rakastani en kerro hänelle sillä en halua satuttaa tämän tunteita....

Juo vähemmän siideriä. Opettele kielioppia. Kyllä se siitä...
 
Viimeksi muokattu:
miessamassatilanteessa
Itsekin samanlaisessa tilanteessa kahden naisen välillä. Olisi kiva kuulla edellisten ajatuksia ja lopputuloksia. Mitkä asiat vakuuttivat teidät ja mitkä olivat ratkaisevia tekijöitä?
 
vierailija
VAI ON SELLAINEN HINKU! ETKÖ OO KOKEILU KY- LMÄÄ SUIHKUA!?

, JOS OOT,EIKÄ OO AUTTANU OOTHAN REHELLINEN, JA ALA LÄHTÄ NOSTELEEN!

Mitä, sitä kittuuttaa, itteään, mutta, otappa ensiksi, selvää onko tää, silimäsi sokkeeks saava, ja aivosi, sekasin, riutuun rakkauden tauista, ja sukkas pyöriin, niin hyvän tährenota nyt hyvä mies/nainen selvää, onko tää uusi" rakkauden kohteesi jo varattu.


VAI, LEIKKIIKÖ HÄNKI SUN KANSSA,

. " KAUNIITA JA ROHKEITA TAI SALATTUJA ELÄMIÄ"?
ite jos helvetti vie, joku" korvamerkitty" mies, ruppees mua vokottelleen mouruaan kuon mikäkin kollikissa tunkiolla, varmasti, sais saatara vie, sais ämpärillisen kylmää vettä niskaan
.MUTTA ÄLÄ KUITENKAAN NOLAA IHTEÄSI.
 

Yhteistyössä