Ensinnäkin, osanottoni ap:lle näistä puupäistä, jotka täällä kertovat totuuksiaan... Niin onnettoman yksinkertaista ja kypsymätöntä porukkaa, että tekisi mieli muuttaa pois koko maasta pelkästään siksi, että Suomessa elää tuollaisa juntteja...
Mutta niin, asiaan... Itselläni oli muutama vuosi sitten samanlainen tilanne. Hyvä parisuhde ja rakastuminen toiseen. Olin siinä sitten useita kuukausia aivan hukassa, enkä tiennyt mitä tehdä. Mutta sitten eräänä päivänä vaan TIESIN. Tiesin kristallinkirkkaasti, että kävi mitä kävi, mutta minun on erottava miehestäni ja annettava uudelle suhteelle mahdollisuus, se tuntui kertakaikkiaan ainoalta oikealta vaihtoehdolta.
En tarkoita, että näin olisi sinun kohdallasi, mutta kehoittaisin sinua odottamaan päätöksesi kanssa. Olet nyt vielä puullä päähän lyöty tunteistasi, etkä tiedä, mitä tehdä, älä siis tee mitään. Anna ajan kulua, asia tulee ratkeamaan mielessäsi ihan itsestään.
Sinuna minä en kertoisi tästä ihastuksesta miehellesi. Jos et petä miestäsi, silloin et ole tehnyt mitään väärää, sillä tunteet eivät ole rikos. Tunteet ovat tahdosta ja päätöksistä ja omasta toiminnasta riippumattomia asioita, siksi et ole vastuussa tunteistasi. Mutta toiminnastasi sen sijaan olet vastuussa, älä siis lähde vehtaamaan miehesi selän takana, se olisi loukkaavaa häntä kohtaan.
Sinuna sanoisin tälle uudelle ihastukselle, että haluat ottaa asioihin nyt tilaa ja aikaa ja ehkä olisi oikein miestäsi kohtaan pysyä erossa tästä ihastuksestasi. Älkää pitäkö yhteyttä ihastuksen kanssa, vaan ota sinä nyt aikaa itsellesi ja miehellesi. Keskity teidän suhteeseenne ja sen elvyttämiseen näiden sekavien tunteiden keskellä. Anna todellinen mahdollisuus nykyiselle suhteellesi pelastua.
Jos ihastus unohtuu mielestä, kun keskityt mieheesi, silloin tiedät, että oli oikein jättää hänet taaksesi. Jos taas viikko viikolta kuukausi kuukaudelta ikäväsi häntä kohtaan vaan voimistuu ja tunteesi miestäsi kohtaan alkavat laimentua, etkä voi olla ajattelematta tuota ihastusta, silloin on ehkä aika erota miehestäsi.
Nämä ovat vain minun mielipiteitäni, itse tiedät parhaiten, mutta tämmöisiä minä mietin omiEN kokemusteni jälkeen.
Voimia tunnemyrskyyn! Se selviää ajan kanssa aivan taatusti, ole vain kärsivällinen.