Rakastan ja mieskin sanoo rakastavansa mutta silti sattuu.

  • Viestiketjun aloittaja vaikeaa
  • Ensimmäinen viesti
vaikeaa
Nimittäin se että mä en tunne olevani kaunis tai haluttava. Mies ei koskaan sano mitään sinne päinkään vaikka samalla tavalla pidän itsestäni huolta kuin alussa.
Sen sijaan katselee ahkeraan muita naisia ja kääntyy jopa katsomaan perään.

Tuntuu niin pahalta. Mies muuten kohtelee hyvin.
Päivä päivältä tunnen itseni rumemmaksi.
Muistan kyllä itse kehua, ja kehunkin automaattisesti koska se tulee ihan sydämestä. Enää casn ei oikein huvittais itsekään kehua. :(

Vuosi ollaan vasta oltu yhdessä.
Mulla on aina ollut hyvä itsetunto mutta nyt sitä on kyllä tosi vaikea pitää yllä.
 
vaikeaa
On kai se alussa jotenkin kehunut. En muista koska viimeksi. Olen sanonutkin siitä muttei ole senkään jälkeen kehunut mitenkään. Tänään kun sanoin että tuntuu etten ole ulkonäöllisesti sellainen kuin haluais ja etten riitä sanoi vaan että totta kai olen. Mutta mua niin sattuu. Nytkin ollaan yhdessä matkalla ja vilkuilee kauniita naisia ja oikeasti vielä kääntyy katsomaan perään.
Mun on niin vaikea välillä pitää itseni kasassa ja nauttia tästä matkasta ku tuntuu että olen vaan rumilus joka häiritsee sen flirttailua.
 
"m78"
Miehillä on vain tarkemmat aistit siihen mitä ympärillä tapahtuu ja miehet vain usein katsovat ja tarkistavat ympäristön tapahtumat. Tuo on ikävä piirre, joka minulla myös on ollut ja on ehkä vieläkin vaikka yritän olla niin tekemättä. En kuitenkaan petä kumppaniani enkä halua pettää häntä. Palvon häntä sängyssä ja toivon, ettei hän kokisi noita tuntemuksia mitä sinä tunnet.
 
"m78"
Miehet ovat visuaalisia ja saavat irti enemmän näkemästään kuin naiset. Suhteenne ei hyödy ollenkaan siitä, että sinun itsetuntosi kärsii. Suosittelen käyttämään sellaisia vaatteita, että miehesi näkee sinun kauneimmat osat, esim lyhyempiä mekkoja, paljastavia kaulusaukkoja. Näin toki kilpailet hänen huomiosta, mutta sekään ei ole tarpeellista. Paras vain olla neutraali miehen käytöksestä, koska hän ei välttämättä ymmärrä, jos sinä alat vilkuilemaan muita. Naiset kyllä myöskin pitävät komeista vartaloista ja lihaksikkaista miehistä. Asiasta ei kuitenkaan nyt kannata loukkaantua, eikä kannata olla moksiskaan. Nauttikaa elämästänne.
 
"emilia"
Kaikki miehet eivät vaan ole luonteeltaan sellaisia, että tuollaista asiaa toisivat vaimolleen (tai kenellekään) sanallisesti esille. Osoittaako hän katsein ja kosketuksin, että pitää sinua kauniina ja seksikkäänä ja rakastaa sinua? Vai kehuuko hän kuitenkin noita vieraita naisia sanoin mutta ei sinua? Tuollaisessa tilanteessa minuakin harmittaisi, mutta omani ei "osaa" sanallisesti kehua minua (eikä ketään muutakaan) ilman että kysyn, enkä oikeastaan ikinä kysykään, toki rakastavansa sanoo useinkin. Mutta ei minulla ole mitään aihetta epäillä etteikö hän pitäisi minua ihanana ja haluttavana, sen osoittavat hänen katseensa ja kosketuksensa sekä halunsa tulla lähelle paljon tehokkaammin kuin mitkään sanat.
 
vaikeaa
Kyllä se on esim facessa komnentoinut joidenkin naisten kuvia että olet kaunis tms.
Ja ei ole sanonut että olen ruma mutta joskus kyllä esim että rinnat voisin täydentää.
Ja tuntuu caan ettei tykkää edes katsella mua niin paljoa kuin muita. Alussa kyllä tykkäsi. Ja mä en ole muuttunut pätkääkään.
 
"vieras"
Kyllä se on esim facessa komnentoinut joidenkin naisten kuvia että olet kaunis tms.
Ja ei ole sanonut että olen ruma mutta joskus kyllä esim että rinnat voisin täydentää.
Ja tuntuu caan ettei tykkää edes katsella mua niin paljoa kuin muita. Alussa kyllä tykkäsi. Ja mä en ole muuttunut pätkääkään.
Mitä on rintojen täydentäminen? silikonit vai kohotus vai mitä hittoa?
 
Oisko se nyt vaan sitä, ettette sit ole luotu toisillenne? Minä sen itse tajusin, kun olin parisuhteessa, et jos toista ei kiinnosta kumppanin katsominen tai kommentointi millään tavalla, niin miksi pitää jossain parisuhteessa enää olla?
 
"ookoo"
Vaikka miehet olisivat miten "visuaalisia", on se silkkaa juntti- ja idioottimaisuutta, että kyttää muita naisia ja vielä oman naisen seurassa. Minusta vittumaisuutta, kusipäisyyttä ja sitä, ettei teoillaan kunnioita toista voi millään selitellä pois. Ei kusipäinen käytös ole mikään miehen perusominaisuus.
 
"m78"
Kyllä ne teot ovat tärkeämpiä kuin puheet. Olisiko kiva, jos mies kehuisi maasta taivaisiin, mutta olisi muuten passiivinen?
Itse näytän teoilla, olemalla innostunut toisesta ja kiinnostunut. Tietenkin on välillä kiva syventyä yhdessä leffaan ja vaikka muutakin, ettei aina pidä olla vain toisessa kiinni ja roikkumassa, varsinkin kun naiseni on monella tavalla hankala.

Miehesi tosiaan saattaa hakea itsetunnon kohotusta myös muuaalta, vaikka saa sinulta kehuja. Miestä ei kannata liikaa kehua, ettei luule liikoja itsestään :D.
 
tuppe
Mielenkiintoista sanoa miestä kusipääksi, jos arvostaa naiskauneutta. Ei pitäisi varmaan arvostaa mitään vaan alistua oman naisen kontrolliin. Toisen mieltä ei tietenkään saa pahoittaa, mutta kuten sanottu miehet huomaavat ympäristön paljon tarkemmin kuin naiset. Naiset taas huomaavat liat ja tahrat helpommin kuin miehet. Onhan niinkin epäsoveliaita naisia, että huomauttavat jos joku pieni pikkuriikkinen asia on vinossa ja tekevät siitä niin käsittämättömän ison ongelman. Ei sitä taas mies ymmärrä, ja varmaan "ookoon" mukaan pitäisi ymmärtää. :D Tietenkin pitäisi, koska mies on niin fiksu, että ymmärtää tuota naiskauneutta, mutta nainenhan ei nyt ymmärrä miestä ei sitten ollenkaan!
 
  • Tykkää
Reactions: mellon
"Piipi"
Minulla oli aikoinaan poikaystävä, joka kyllä kehui minuakin usein, mutta vilkuili aina muita naisia ja kehui heidän ulkonäköään minun kuulleni. Kommentoi usein jonkun olevan pantavan näköinen. Juttu loppui kun lopulta muutaman vuoden jälkeen sain kuulla hänen pettäneen minua monen kanssa. Jäi jopa rysän päältä kiinni suutelemasta kaveriani.

Omien kokemuksieni mukaan olisin skeptinen.
 
Mielenkiintoista sanoa miestä kusipääksi, jos arvostaa naiskauneutta. Ei pitäisi varmaan arvostaa mitään vaan alistua oman naisen kontrolliin. Toisen mieltä ei tietenkään saa pahoittaa, mutta kuten sanottu miehet huomaavat ympäristön paljon tarkemmin kuin naiset. Naiset taas huomaavat liat ja tahrat helpommin kuin miehet. Onhan niinkin epäsoveliaita naisia, että huomauttavat jos joku pieni pikkuriikkinen asia on vinossa ja tekevät siitä niin käsittämättömän ison ongelman. Ei sitä taas mies ymmärrä, ja varmaan "ookoon" mukaan pitäisi ymmärtää. :D Tietenkin pitäisi, koska mies on niin fiksu, että ymmärtää tuota naiskauneutta, mutta nainenhan ei nyt ymmärrä miestä ei sitten ollenkaan!
Tää on nykyaikaa, ettei enää muisteta miehen ja naisen biologisia eroja. Ihmiset muutenkin pyritään sovittamaan samaan muottiin, et erilaisuutta ei hyväksytä missään suhteessa. Ihminen alkaa olla liikaa erottunut luonnosta, kaikki pitäs olla niin kliinistä. Kyllähän siitä mies hämmentyy, jos jotkut itselle normaaleista tilanteista tulee sanomista, niinkun esim. aamuerektiosta.
 
Alkuperäiseen tekstiin viitaten mieleeni tuli, että asiasta olisi varmaankin hyvä keskustella tämän miehen kanssa suoraan? Keskustelu vissiin kuuluu hyvään parisuhteeseen? Kestääkö mies keskustelua, asiallista sellaista sillä tälläinen asia vaatii hienovaraisuutta naiselta, etteikö vain saa aikaiseksi kamalaa riitaa aikaiseksi ns. pikkuasiasta, mutta joka kuitenkin vaikuttaa naisen itsetuntoon ja mielikuvaan itsestä.
 
"NOO"
Mulle tulee kanssa mieleen, että keskustelu siellä kotona olis paikallaan.
Ehkä se mies ei tajua, mitä häneltä kaipaat?
Ja hyvä vois olla miettiä itseksesikin: onko syy tosiaan 100 % miehen käytöksessä, vai onko sulla ehkä kuitenkin jotain omaakin ongelmaa. Miksi kaipaat niin paljon vakuuttelua mieheltäsi? En siis tarkoita, että sun itsetunnossa olisi välttämättä mitään vikaa, mutta voi sitäkin miettiä.
 
"miima"
Mielenkiintoista sanoa miestä kusipääksi, jos arvostaa naiskauneutta. Ei pitäisi varmaan arvostaa mitään vaan alistua oman naisen kontrolliin. Toisen mieltä ei tietenkään saa pahoittaa, mutta kuten sanottu miehet huomaavat ympäristön paljon tarkemmin kuin naiset. Naiset taas huomaavat liat ja tahrat helpommin kuin miehet. Onhan niinkin epäsoveliaita naisia, että huomauttavat jos joku pieni pikkuriikkinen asia on vinossa ja tekevät siitä niin käsittämättömän ison ongelman. Ei sitä taas mies ymmärrä, ja varmaan "ookoon" mukaan pitäisi ymmärtää. :D Tietenkin pitäisi, koska mies on niin fiksu, että ymmärtää tuota naiskauneutta, mutta nainenhan ei nyt ymmärrä miestä ei sitten ollenkaan!
Vai arvostaa naiskauneutta :D Mun mies sais arvostaa naiskauneutta ihan yksin, jos käyttäytys mua kohtaan tuolla tavoin. Ei sellainen mies ole valmis parisuhteeseen ollenkaan, ainakaan mun kanssa sit.
 
no mun mies ei kyl tollee muita naisia tiiraile mut ei se kyllä mullekkaan joka päivä sano että olisin kaunis, en kyllä sellaista odotakkaan, mun mielestä tuotakin asiaa voi osoittaa muutenkin kuin sanoin. olis kyl outoa jos ukko jatkuvasti hokis että oon kaunis, tulis vähän teennäinen olo
 
"ookoo"
Mielenkiintoista sanoa miestä kusipääksi, jos arvostaa naiskauneutta. Ei pitäisi varmaan arvostaa mitään vaan alistua oman naisen kontrolliin. Toisen mieltä ei tietenkään saa pahoittaa, mutta kuten sanottu miehet huomaavat ympäristön paljon tarkemmin kuin naiset. Naiset taas huomaavat liat ja tahrat helpommin kuin miehet. Onhan niinkin epäsoveliaita naisia, että huomauttavat jos joku pieni pikkuriikkinen asia on vinossa ja tekevät siitä niin käsittämättömän ison ongelman. Ei sitä taas mies ymmärrä, ja varmaan "ookoon" mukaan pitäisi ymmärtää. :D Tietenkin pitäisi, koska mies on niin fiksu, että ymmärtää tuota naiskauneutta, mutta nainenhan ei nyt ymmärrä miestä ei sitten ollenkaan!
Naiskauneutta voi arvostaa niin monella tapaa. Sitä voi käyttäytyä niin monella tapaa. Minusta toisten naisten kuolaaminen oman seurassa on yksinkertaisesti moukkamaista käytöstä. Ei mitään muuta.

Kontrollista. Toisten naisten kuolaaminen on ennemminkin merkki jostain kontrollinhalusta tai itsensä ylentämisen/ toisen alistamisen halusta. Ei aitoa rakkautta ja arvostusta saa kontrollilla, vaan se tulee fiksun ja toista rakastavan ihmisen itsensä sisältä ja se näkyy vastaavana käytöksenä. Tosi mies saa oman naisensa tuntemaan itsensä hyväksi eikä naisen tarvitse hävetä tai kokea paskoja fiiliksiä julkisella paikalla miehensä kanssa liikkuessaan. Sama toisin päin.

Ei rakkauden kuulu tuntua pahalta. Minulla on kokemusta sekä näistä kusipäämiehistä että ihanasta miehestä. Kusipäisyys ja paskojen fiilisten aiheuttaminen naiselleen ei siis ole mikään miehen perusominaisuus, vaan onneksi miehiäkin on monenlaisia.
 
"vieras"
No on todella juntti mies, jos sinun kanssasi ollessa pitää kääntyä tölläämään muita naisia. Noloa sekä sulle, että myös miehelle itselleen, kyllä tuon ympärilläolijat huomaavat. Sitä ei voi perustella millään "miesten visuaalisuudella" vaan yksinomaan käytöstapojen puutteella...

Mun mies ei koskaan tekisi noin ja on silläkin kuitenkin naiskauneudelle silmää... Oletko kysynyt mieheltä miksi noin näkyvästi vilkuilee muita?
 
ölsdfkaj
Oma mieheni ei koskaan minun läsnäollessani tuijota tai kehu muiden naisten ulkonäköä, ja kyllä hän säännöllisesti muistaa sanoa minua kauniiksi.
Minullekin tulee mieleen lähinnä se, että hän alistaa sinua eikä ole kovin uskollista tyyppiä.

Itse tuossa tilanteessa ottaisin asian esille keskusteltavaksi perin pohjin.
 

Yhteistyössä